Gå til innhold

Hvordan få en alkoholiker til å slutte å drikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å innse at de har et alkoholproblem og at de trenger hjelp?

Vedkommende går allerede i terapi, men tviler sterkt på at dette har blitt tatt opp..

Personen er også for andre enn de nærmeste, en ressurssterk person.

Jeg har forsøkt å si det mange ganger, men personen NEKTER for at h*n har drukket, enda jeg vet det med sikkerhet!

Gjelder min nærmeste venninne, og hun har barn. Er ikke dritings, men drikker vin/øl flere kvelder i uka etter barna er lagt!

Mor er FANTASTISK på dag og kveld.

Jeg er så irritert på henne, tror hun vi er dumme som ikke ser?!? Er så lei av alle løgnene.

Anonymous poster hash: e5126...df7

Skrevet

Spør henne hvor mye hun drikker på en uke. Sammenlign det hun sier med offentlige anbefalinger.

Når du vet at hun har drukket og nekter for det, da hadde jeg bedt henne om å i hvert fall respektere deg såpass at hun er ærlig med deg. Jeg ville sagt det rett ut - tror du at jeg er så dum at du kan lyve meg rett i ansiktet og si du ikke drikker når jeg både ser, hører og lukter av deg at du har drukket? Fortell henne at det lukter alkohol av henne, og hvis hun fremdeles nekter for at hun drikker alkohol, da må hun til lege og få sjekket hvorfor det lukter alkohol av henne (noen diabetikere med uregulert blodsukker kan noenganger lukte litt aceton-aktig, men det kan noengang kjennes ut som vanlig alkohollukt).

Fortsetter hun å drikke for mye og benekter det, da ville jeg kontaktet hennes fastlege eller terapeut og fortalt at hun har et alkoholproblem, og også kontaktet barnevernet.

Tar hun seg ett glass noen ganger i uken er det ikke så farlig, men drikker hun seg stadig vekk pussa når hun har ansvar for barn, da er en bekymringsmelding på sin plass. Det kan bli den vekkeren hun trenger for å ta imot hjelp og innse at hun har et problem.

Anonymous poster hash: 64799...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...