Gå til innhold

Litt forvirret og bekymret

Anbefalte innlegg

Er i 2. pp nå, prøver på barn nummer 3. I den sammenheng har jeg i løpet av de siste 5-6 månedene brukt en app til å registrere syklus. Det viser seg at varigheten varierer mellom 24 og 36 dager. 

Nå har det seg sånn at appen mente jeg hadde eggløsning fredag nå før helgen. Men det var først den dagen at el-smertene meldte sin ankomst, så dette er tydeligvis en av de lange syklusene. Og el-smertene er fortsatt i full sving, de - seks dager senere! NHI sier det er vanlig å ha el-smerter i opptil to dager. 

Jeg temper ikke og har ikke tatt el-tester. Jeg har ennå ikke sett noe til det berømte slimet i løpet av disse seks dagene. 

Synes dere, ut fra hva jeg sier om ustabile sykluser og el-smerter i 6 dager, at jeg har grunn til å bekymre meg for at det feiler meg noe? De to barna jeg har kom som bestilt etter to forsøk, den siste ble født for to år siden. Når det er sagt, så har menstruasjonen forandret seg etter sistemann. Nå fosser det meste ut i løpet av dag to og tre før det roer seg, det blir såpass mye at det er veldig plagsomt. 

Takker på forhånd for hjelp og innspill - jeg gjør dessverre mye for å unngå legebesøk, så da er det fint å kunne spørre andre med erfaring. 

Anonymous poster hash: 96d82...1a0
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144314077-litt-forvirret-og-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig så har jeg etter å ha fått barn fått smerter fra el og til menstruasjonen er ferdig. Dette varierer litt måned for måned. Min mens har også blitt uregelmessig. Ingenting galt, men sånt som kan skje sa gynekologen ved forrige sjekk. Men det kommer jo an på så mye, hvor gammel man er osv. Man bør uansett oppsøke lege når det skjer forandringer, dersom det er noe man føler på selv, for man vet aldri. Det kan være helt normalt og harmløst, men det kan også være sykdom. 

Anonymous poster hash: ced80...f87

Personlig så har jeg etter å ha fått barn fått smerter fra el og til menstruasjonen er ferdig. Dette varierer litt måned for måned. Min mens har også blitt uregelmessig. Ingenting galt, men sånt som kan skje sa gynekologen ved forrige sjekk. Men det kommer jo an på så mye, hvor gammel man er osv. Man bør uansett oppsøke lege når det skjer forandringer, dersom det er noe man føler på selv, for man vet aldri. Det kan være helt normalt og harmløst, men det kan også være sykdom. 

Anonymous poster hash: ced80...f87

Takk for raskt svar. Det hjalp å høre at det er flere som ikke er helt etter boka, og at du likevel er frisk og fin :) 

Hi 

Anonymous poster hash: 96d82...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...