frk_TL Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei, vi skal flytte litt ut av bykjernen i Oslo og litt lenger ut. Og vurderer nå Rødtvet. Er det tilfeldigvis noen her inne som bor der? Eller har erfaringer med området? Vi har to barn på 2 og 4 år. Noen som har erfaringer med barn i dette området?Det ER så skummelt å flytte på seg!Håper noen har noen innspill!Takk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Bodde der fra sønnen min var nyfødt til han ble i førskolealder. Jobbet på Rødtvet skole som vikar en periode, og fant ut at min sønn IKKE skulle starte der. Var helt kaos, og mye utskiftning av lærere. Mange barn som ikke hadde gått i bhg og ikke kunne språket pluss pluss. Det bor veldig mange tamiler der, men fredelig og rolig område egentlig. Litt overvekt av sosialklienter kanskje. Men dette var ikke noe problematisk for oss. Var helt fint å bo der frem til skolealder, men da flyttet vi til bydel Østensjø - Oppsal. Fantastisk sted, perfekt for barnefamilier. Anbefales. Anonymous poster hash: 0091b...7e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Bodde der fra sønnen min var nyfødt til han ble i førskolealder. Jobbet på Rødtvet skole som vikar en periode, og fant ut at min sønn IKKE skulle starte der. Var helt kaos, og mye utskiftning av lærere. Mange barn som ikke hadde gått i bhg og ikke kunne språket pluss pluss. Det bor veldig mange tamiler der, men fredelig og rolig område egentlig. Litt overvekt av sosialklienter kanskje. Men dette var ikke noe problematisk for oss. Var helt fint å bo der frem til skolealder, men da flyttet vi til bydel Østensjø - Oppsal. Fantastisk sted, perfekt for barnefamilier. Anbefales. Anonymous poster hash: 0091b...7e8 Ville også flyttet den siden her av byen. Bor selv på tveita og stor trives Anonymous poster hash: 45594...c90
frk_TL Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2017 Bodde der fra sønnen min var nyfødt til han ble i førskolealder. Jobbet på Rødtvet skole som vikar en periode, og fant ut at min sønn IKKE skulle starte der. Var helt kaos, og mye utskiftning av lærere. Mange barn som ikke hadde gått i bhg og ikke kunne språket pluss pluss. Det bor veldig mange tamiler der, men fredelig og rolig område egentlig. Litt overvekt av sosialklienter kanskje. Men dette var ikke noe problematisk for oss. Var helt fint å bo der frem til skolealder, men da flyttet vi til bydel Østensjø - Oppsal. Fantastisk sted, perfekt for barnefamilier. Anbefales. Anonymous poster hash: 0091b...7e8 Tusen takk for svar. Om så ikke det jeg hadde håpet på å høre. Jeg synes bare beliggenheten der er så fin, med skogen og marka og bare 17 min inn til byen. Men ønsker så klart at ungene skal få en fin skolehverdag. Er det lenge siden du bodde der? Kan ting ha endret seg, eller er det slik der fortsatt?
frk_TL Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2017 Ville også flyttet den siden her av byen. Bor selv på tveita og stor trives Anonymous poster hash: 45594...c90 Takk for svar. Det er som sagt veldig skummelt å flytte på seg, når vi trives så godt her vi bor nå. (Men det er uaktuelt å få kjøpt noe større her pga prisnivå!)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Tusen takk for svar. Om så ikke det jeg hadde håpet på å høre. Jeg synes bare beliggenheten der er så fin, med skogen og marka og bare 17 min inn til byen. Men ønsker så klart at ungene skal få en fin skolehverdag. Er det lenge siden du bodde der? Kan ting ha endret seg, eller er det slik der fortsatt? Samme med marka på andre siden ( Oppsal, tveita osv ) like kort til byen Anonymous poster hash: 45594...c90
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Tusen takk for svar. Om så ikke det jeg hadde håpet på å høre. Jeg synes bare beliggenheten der er så fin, med skogen og marka og bare 17 min inn til byen. Men ønsker så klart at ungene skal få en fin skolehverdag. Er det lenge siden du bodde der? Kan ting ha endret seg, eller er det slik der fortsatt? Det vet jeg ikke, er 4 år siden vi flyttet nå. Men tror jeg ikke ville gamblet på det. Det er ofte sånn når prisene er lavere enn ellers i byen, at mange som faller litt utenfor kun har råd til å bo der. Mulig det er derfor det er litt belastet område i forhold til skole osv. Ser jo at prisene ligger endel lavere enn her jeg bor. Men samtidig er Østensjø fortsatt en "uoppdaget" perle, som jeg tror kommer til å vokse masse i fremtiden. Tveita området er også veldig fint, men der har jeg også hørt at skolen ikke er så bra. Ville da i såfall anbefalt Trasop skole (som ligger mot Oppsal). Som andre sier så har du Østmarka rett i nærheten. Leos lekeland og snart nytt Oppsal senter pluss et veldig bra organisert fotballmiljø etc. Har aldri angret på at vi flyttet hit, og kommer nok til å bo her veldig lenge. Anonymous poster hash: 0091b...7e8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Veldig positive erfaringer, også med skolen. En god blanding av norsknorske og ny-norske barn, hvilket er virkeligheten i Norge og sånn sett sunt, rolig, fine boområder (hvis du kjøper enebolig/rekkehus er det fint både rundt Sandås og i Arthur Nordlies vei). Enkelt med kollektivtrafikk, meget gode og aktive lag og foreninger (Grei fotball, Ammerud basket, Lillomarka Skiklubb, Lillomarka Orienteringslag, barnekor i Rødtvet Kirke osv). Og beliggenheten er fantastisk! Velkommen! Anonymous poster hash: 85fba...ccf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Vi bor i nærheten og kan anbefale Rødtvet. Hyggelig nabolag med mye lokalt engasjement. Det ryktes at Skogkanten skal være en fantastisk barnehage, forøvrig. De jeg snakker med som har skolebarn der er også godt fornøyde. Anonymous poster hash: 61a85...2d6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Veldig drabantby, ellers Ok. Anonymous poster hash: c8bf8...d03
frk_TL Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2017 Veldig positive erfaringer, også med skolen. En god blanding av norsknorske og ny-norske barn, hvilket er virkeligheten i Norge og sånn sett sunt, rolig, fine boområder (hvis du kjøper enebolig/rekkehus er det fint både rundt Sandås og i Arthur Nordlies vei). Enkelt med kollektivtrafikk, meget gode og aktive lag og foreninger (Grei fotball, Ammerud basket, Lillomarka Skiklubb, Lillomarka Orienteringslag, barnekor i Rødtvet Kirke osv). Og beliggenheten er fantastisk! Velkommen! Anonymous poster hash: 85fba...ccf Tusen takk for svar. Dette var jo veldig hyggelig å høre. Og det er i de områdene vi har kikka også. Spesielt gøy å høre at dere har hatt positive erfaringer med skolen? Har du barn som går der selv? Er det et stabilt lærermiljø nå? Og VELDIG fint å høre om at det er aktive lag og foreninger der. Da har man jo muligheten til å etablere vennskap i nye omgivelser. Og fint med kor i kirka - det går begge ungene på her vi bor nå! Takk, takk, takk for svar!
frk_TL Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2017 Vi bor i nærheten og kan anbefale Rødtvet. Hyggelig nabolag med mye lokalt engasjement. Det ryktes at Skogkanten skal være en fantastisk barnehage, forøvrig. De jeg snakker med som har skolebarn der er også godt fornøyde. Anonymous poster hash: 61a85...2d6 Tusen takk for svar og for anbefaling. Det betyr mye for meg å lese det her - da jeg ikke kjenner noen som bor der. TAKK!
frk_TL Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2017 Veldig drabantby, ellers Ok. Anonymous poster hash: c8bf8...d03 Takk for en mening!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Tusen takk for svar. Dette var jo veldig hyggelig å høre. Og det er i de områdene vi har kikka også. Spesielt gøy å høre at dere har hatt positive erfaringer med skolen? Har du barn som går der selv? Er det et stabilt lærermiljø nå? Og VELDIG fint å høre om at det er aktive lag og foreninger der. Da har man jo muligheten til å etablere vennskap i nye omgivelser. Og fint med kor i kirka - det går begge ungene på her vi bor nå! Takk, takk, takk for svar! Jeg har ikke barn der lenger, de er for store og for små 😉 men jeg har ikke noen følelse av at jeg ikke vil sende de små dit om noen år. Det er også mye bra med ungdomsskolen, den hadde litt turbulens men nå er det veldig god styring på alt og ungene trives veldig godt. Om dere jobber i byen er det nydelig å sykle gjennom skogen over til Tonsenhagen og så rulle hele veien til sentrum, gode sykkelveier fra Årvoll og ned og veldig deilig å ha trent når man kommer hjem igjen, haha. Fine mennesker her og i hele området - også fint på Ammerud og ungene blandes på ungdomsskolen uansett, men da kjenner de ofte hverandre fra idrett etc allerede. Og Rødtvet har hester og kuer på beite, såååå koselig! Jeg som sykler ruller langs et postkort med fuglesang og beitende kuer og hester hver sommermorgen. Og løypenettet i Lillomarka er fantastisk med flere steder å spise boller og vaffel, og lysløyper som er superprdparerte, og langt mindre folk enn Nordmarka. Haha skulle tro jeg fikk betalt for å skryte. Anonymous poster hash: 85fba...ccf
frk_TL Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #15 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har ikke barn der lenger, de er for store og for små men jeg har ikke noen følelse av at jeg ikke vil sende de små dit om noen år. Det er også mye bra med ungdomsskolen, den hadde litt turbulens men nå er det veldig god styring på alt og ungene trives veldig godt. Om dere jobber i byen er det nydelig å sykle gjennom skogen over til Tonsenhagen og så rulle hele veien til sentrum, gode sykkelveier fra Årvoll og ned og veldig deilig å ha trent når man kommer hjem igjen, haha. Fine mennesker her og i hele området - også fint på Ammerud og ungene blandes på ungdomsskolen uansett, men da kjenner de ofte hverandre fra idrett etc allerede. Og Rødtvet har hester og kuer på beite, såååå koselig! Jeg som sykler ruller langs et postkort med fuglesang og beitende kuer og hester hver sommermorgen. Og løypenettet i Lillomarka er fantastisk med flere steder å spise boller og vaffel, og lysløyper som er superprdparerte, og langt mindre folk enn Nordmarka. Haha skulle tro jeg fikk betalt for å skryte. Anonymous poster hash: 85fba...ccf Åååh! TAKK igjen. Ja, du burde gå å kreve et lite honorar for Rødvet-skryting fra Bydelsutvalget eller noe! haha Alt du skriver høres midt i blinken ut for oss. Tenk å kunne la ungene få vokse opp med skog og mark og kyr og hester, samtidig i Oslo. Herlig. Takk for at du har giddet å bruke tid på å informere en vilt fremmed! Det betyr veldig mye for meg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #16 Skrevet 8. november 2017 Hei! Vi vurderer veldig Rødtvedt nå, har en sønn på ett år. Ble det til at dere flyttet? Trives dere? Evt hva gjorde at dere ikke flyttet? Håper på svar ☺️ Anonymkode: 4b3a2...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå