Gå til innhold

Er det sant at popcorn er sunn snack?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sunnere.

Anonymous poster hash: bf642...a15

Sunnere enn hva? Knekkebrød eller Pringles?

Vi popper popcorn uten fett innimellom. Drysser på noen dråper med olje og salt. Ikke særlig sunt, men sunnere enn en del annen snacks.

Anonymous poster hash: 80b97...e11

Annonse

Sunnere.

Anonymous poster hash: bf642...a15

Sunnere enn hva? Knekkebrød eller Pringles?

Vi popper popcorn uten fett innimellom. Drysser på noen dråper med olje og salt. Ikke særlig sunt, men sunnere enn en del annen snacks.

Anonymous poster hash: 80b97...e11

http://matvaretabellen.no/snacks-g10.5/popcorn-poppet-kjoept-12.012

Kan ikke påstå at det er sunt.

Mye sunnere med gulerøtter

Anonymous poster hash: 15378...743

Men det er sunnere enn vanlig potetgull, sjokolade.

Om du bare popper popkorn i en gryte med noen dråper rapsolje i og ikke har på salt så er det vell ikke så usunt?

Men det er sunnere enn vanlig potetgull, sjokolade.

Om du bare popper popkorn i en gryte med noen dråper rapsolje i og ikke har på salt så er det vell ikke så usunt?

Nei, da er det ikke usunt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: dfb7e...225

Det er fremdeles endel kalorier i følge tabellen som det linkes til, over 350 pr 100 gram

Anonymous poster hash: a27ba...681

I linken vises det til popcorn du kjøper ferdig poppet i pose, da er det tilsatt både smør, olje osv. F.eks har micropopcorn like mye kalorier som potetgull, pga alt fettet som ligger i posen, pluss at det er masse salt

Kjøper du upoppet popcorn og popper det selv i kjele med bare litt olje er det veldig lite kalorier i popcorn. Det er 285 kalorier i 100 gram UPOPPET popcorn, og det blir mer popcorn enn du klarer spise når du har poppet det.

Annonse

Det er fremdeles endel kalorier i følge tabellen som det linkes til, over 350 pr 100 gram

Allikevel så er det forskjell på micropop og poppe selv les slutten av artikkelen http://www.kk.no/livsstil/hvilken-type-salt-snacks-er-%C2%ABsunnest%C2%BB-24267

I linken vises det til popcorn du kjøper ferdig poppet i pose, da er det tilsatt både smør, olje osv. F.eks har micropopcorn like mye kalorier som potetgull, pga alt fettet som ligger i posen, pluss at det er masse salt

Kjøper du upoppet popcorn og popper det selv i kjele med bare litt olje er det veldig lite kalorier i popcorn. Det er 285 kalorier i 100 gram UPOPPET popcorn, og det blir mer popcorn enn du klarer spise når du har poppet det.

http://matvaretabellen.no/snacks-g10.5

Allikevel så er det forskjell på micropop og poppe selv les slutten av artikkelen http://www.kk.no/livsstil/hvilken-type-salt-snacks-er-%C2%ABsunnest%C2%BB-24267

Men det sa jeg vel heller ikke noe om?

Hahaha! Du har åpenbart ikke møtt meg! Det er null problem å spise 100g med popcorn, virkelig. Jeg kan spise mye mer enn det også. Jeg elsker popcorn! :D Men så spiser jeg generelt sett mye mer enn de fleste kvinner jeg kjenner (er normalt slank, men veldig aktiv, så forbrenner mye).

Anonymous poster hash: 60183...dd0

Popcorn du popper hjemme selv, da med lite salt og olje, er ikke usunt. Og de fleste er jo fornøyd med 50 g popcorn.

Vi lager mye popcorn hjemme. Lager ca 100 g, vi fordeler på 3 stk. Ungene er veldig fornøyd. Så mye bedre enn muffins, bolle, kjeks eller annet klin. Og vi har oppskjært frukt og grønnsaker daglig og.

Anonymous poster hash: 23caf...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...