Gå til innhold

Hvor i Oslo-området kan jeg få time til øyelege raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har økende problemer med øyenene (ser uklart på ett øye, har begynt å skjele, klarer ikke å fokusere over noe særlig tid/klarer bare å lese noen få sider og blir generelt  helt utslitt av å bruke øynene). Har fått henvisning til øyelege, men det er ca tre måneders ventetid der jeg har fått henvisning. Prøvde å ringe Volvat i Oslo, men de tar ikke imot nye pasienter. Argus syn har ikke ledig time før om nesten fire uker. Skal prøve å ringe flere, men hvis noen vet om noen private hvor jeg kan gå uten henvisning eller noen jeg kan få henvisningen min sendt til, som har kort ventetid, ville det ha vært supert!

Oslo og nordover er best, men kan reise noe sørover også, type Drammen etc.

Sjokkerende egentlig, at det skal være så vanskelig å få time til øyelege. Trodde i det minste at det skulle være mulig å betale meg til en rask time, men hittil ser det dårlig ut. :-(

Anonymous poster hash: 139d6...e07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fritt sykehusvalg, så sjekk ut det. Innenfor det offentlige vurderes henvisningen og maks ventetid bestemmes etter alvorlighetsgrad av en overlege når den mottas, så med mindre du har fått time allerede kan det jo være du kommer til før.

Anonymous poster hash: 8c51f...543

Skrevet

Du har fritt sykehusvalg, så sjekk ut det. Innenfor det offentlige vurderes henvisningen og maks ventetid bestemmes etter alvorlighetsgrad av en overlege når den mottas, så med mindre du har fått time allerede kan det jo være du kommer til før.

Jeg har sjekket frittsykehusvalg.no, men der oppgis ingen ventetider for generell undersøkelse av øynene, kun ventetider til bestemte behandlinger og jeg passer ikke inn i noen av disse siden jeg ikke vet hva som er galt med øynene. Får dermed ingenting ut av det nettstedet, dessverre. :-( Jeg får ikke komme inn før, henvisningen er allerede vurdert av øyelege, og jeg blir kalt inn om ca tre måneder, fikk jeg beskjed om. Synes det er altfor lenge å gå uten undersøkelse med de plagene jeg har. Jeg har jo vært hos fastlegen, men hun sendte henvisning til øyelege før hun i det hele tatt hadde sett på øynene mine, og det eneste hun gjorde av undersøkelser etterpå, var å lyse meg i øynene med en lommelykt. 

Skrevet

Bestill en time hos optiker. Hvis du trenger briller er det de som kan hjelpe deg og hvis du trenger en time hos øyelege, vet de antagelig hvilken som har kortest ventetid.

Anonymous poster hash: 1c35e...67d

Skrevet

Bestill en time hos optiker. Hvis du trenger briller er det de som kan hjelpe deg og hvis du trenger en time hos øyelege, vet de antagelig hvilken som har kortest ventetid.

Anonymous poster hash: 1c35e...67d

Takk for tipset, men vil ikke tro de vet det, siden det kun er en øyeklinikk her jeg bor (der jeg får time om rundt tre mnd), så jeg må reise et annet sted. Var også hos optiker for to måneder siden, så har egentlig ikke lyst til å bruke 600,- på det igjen. Vil isåfall heller bruke de 600,- på en privatpraktiserende øyelege, hvis jeg bare finner en med kort ventetid...

Skrevet

Noen optikere har øyeleger som tilbyr utvidet undersøkelse (feks Krogh optikk i Trondheim), du kan jo se om noen i nærheten av deg tilbyr det. De færreste private øyeleger tar imot pasienter uten henvisning...

Skrevet

Noen optikere har øyeleger som tilbyr utvidet undersøkelse (feks Krogh optikk i Trondheim), du kan jo se om noen i nærheten av deg tilbyr det. De færreste private øyeleger tar imot pasienter uten henvisning...

Jeg kan jo helt sikkert få henvisningen sendt et annet sted, så henvisning er nok ikke noe problem, men hvor har de kort ventetid?

Skal sjekke ut det du sier om øyelege hos optiker, takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...