Gå til innhold

Ok å reise til Hellas i Juli med en baby på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke reist til Hellas, Kypros, Tyrkia i juli/august, det er alt for varm, både for store og små ;)

Men hva med landene lenger nord? Anbefaler virkelig Kroatia,ikke for varm og billig er det også :)

Anonymous poster hash: a3e6f...53a

Enig i at det er veldig varmt i Hellas. Jeg ville nok heller gått for Frankrike, ikke så varmt, og bedre helsesystem.

Hvis du drar til Hellas, dra til en av de større øyene hvor det er sykehus. Men bare så det er sagt, jeg havnet på sykehus på Rhodos, og ble ikke imponert... kakerlakker etc.

Uansett må du bo på hotell med aircon!

Ideelt sett ville jeg ventet til etter at barnet har fått vaksinen på fem mnd. Har du mulighet til det?

Anonymous poster hash: bf71c...993

Hadde aldri i verden tatt med ett så lite barn til Syden, altfor varmt!!! Greit de har babyer i Syden, men de holder de inne på dagtid når det er streikende sol.

Anonymous poster hash: f3f43...335

Enig i at det er veldig varmt i Hellas. Jeg ville nok heller gått for Frankrike, ikke så varmt, og bedre helsesystem.

Hvis du drar til Hellas, dra til en av de større øyene hvor det er sykehus. Men bare så det er sagt, jeg havnet på sykehus på Rhodos, og ble ikke imponert... kakerlakker etc.

Uansett må du bo på hotell med aircon!

Ideelt sett ville jeg ventet til etter at barnet har fått vaksinen på fem mnd. Har du mulighet til det?

Anonymous poster hash: bf71c...993

Og jeg har vært på sykehus i Ayia Napa og Nicosia. Tipp topp og bedre enn i Norge. Hadde alle kort og forsikringer i orden og fikk dermed bedre sykehus.

Anonymous poster hash: ce52e...ec3

Annonse

Og jeg har vært på sykehus i Ayia Napa og Nicosia. Tipp topp og bedre enn i Norge. Hadde alle kort og forsikringer i orden og fikk dermed bedre sykehus.

Anonymous poster hash: ce52e...ec3

Hun snakker om å reise til Hellas, Kypros er ikke Hellas!!!

Vi var i Tyrkia for mange år siden når eldste var 2 1/2 måned, og når han var 14 måneder. Det gikk helt supert 😃

Det var skikkelig varmt, men det var ikke noe problem. Bading, skygge, pause på rommet osv.

Alt for varmt? Det finnes vel babyer i Hellas også vil jeg tro.

Anonymous poster hash: ac781...17f

Gjør det nok, men de sitter ikke på stranda / bassenget midt i verste solsteiken (mellom 10-16) på dagen. De holder ungen innendørs. Er kun ego foreldre som vil ha bad og varme selv som reiser med ett så lite barn til Syden.

Anonymous poster hash: f3f43...335

Annonse

Reiste til Rhodos med baby på 7 uker, og det var faktisk helt problemfritt. Jeg og mini koste oss i skyggen, mens resten av familien badet. Dette var i fellesferien.

Endret av Appelsinpiken

Var i Hellas med ni måneder gml baby. Vi fikk hetebølge med 45-46 grader om dagen og utetemperaturen gikk ikke under 39 grader om natten. Ubehagelig når temp overstiger kroppstemperaturen i lengre tid - varte en uke. Gikk likevel fint med baby, men en av oss voksne var inne med babyen mellom 11-16. Ville nok ikke ha dratt i juli med en på fire mnd etter den opplevelsen.

Som flere andre sier: sykehusene på de mindre øyene er elendige.

Anonymous poster hash: 61c22...042

Ville ikke reist før barnet hadde fått alle vaksinene, så hadde ventet til ett års alder. Dette var rådet vi fikk fra helsestasjonen.

Anonymous poster hash: a7d16...35c

Støtter denne, men vi fikk beskjed om at det var Ok ved 6 mnd. Da har baby fått to stykk vaksiner, er ikke den siste bare påfyll av noe..? Hva med å dra i høstferien istedet?

Hvor gamle er de andre barna?

Anonymous poster hash: 2c871...d8b

Det er vaaarmt! Anbefaler derfor Karphatos i Hellas, hvor det er en bris store deler av juli. Da blir det mer levelig. Vi har vært på øya og der er det veldig familievennlige folk, rolig og fint. 

Anonymous poster hash: b3fbc...676

Ville nok vurdert et sted, det ikke er like varmt. Vi reiste til Gran Canaria en sommer, siden det skulle være mildere. Og vi reiste med 1 åring. Selvfølgelig fikk de hetebølge, og på de to ukene, var det rundt 45 grader i skyggen, og ikke en sky på himmelen. Barnet fikk varma utslett, og på dagen så bodde vi i skyggen og bassenget, orket ikke å gå ut før rundt 21 på kvelden.

Anonymous poster hash: d57b5...188

Sikkert lurt å vente til oktober ja. Vi har reist til Kreta og Rhodos fem ganger i juli. Det er veldig varmt og jeg tror ikke jeg ville hatt en så liten baby med meg. (Men nå er jeg en smule problemorientert også...) i oktober er babyen større, har fått vaksinene og temperaturen er mye mer behagelig.

Anonymous poster hash: 463ef...8a9

Sikkert lurt å vente til oktober ja. Vi har reist til Kreta og Rhodos fem ganger i juli. Det er veldig varmt og jeg tror ikke jeg ville hatt en så liten baby med meg. (Men nå er jeg en smule problemorientert også...) i oktober er babyen større, har fått vaksinene og temperaturen er mye mer behagelig.

Anonymous poster hash: 463ef...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...