Gå til innhold

Ok å reise til Hellas i Juli med en baby på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, absolutt ikke. Du kan vurdere det når barnet er 4 år og 4 måneder. Barn yngre enn det har ingen glede av sydenferie.

Anonymous poster hash: 16eb1...b8c

Vi reiser ikke til Hellas pga babyen ønsker det. Men pga baby har eldre søsken som vil ha ferie!

Baby kan ikke være hjemme alene.

Lurte bare på om det var forsvarlig

Anonymous poster hash: 4875d...554

Ja, hvorfor skulle det ikke gå? Ammer du så forenkler du hele turen. Men det er min mening. Har også hatt flaskestyr og det gikk det også :)

Det var da godt å høre 😊

Annonse

Altså, planlegger du mht baby, så går dette bra skal du se. Både vann, erstatning, smuthie ol får du fint igjennom sikkerhetskontrollen, om du må ha med dette :) Aldri hatt problemer med dette noen gang.  Pakk vognen i prampack, bruke bæresele på flyplassene for å frigjøre begge hender, nok skifte / bleier , så ønsker jeg dere en god tur.

Kjøp forresten slik netting til vognen som innehar solbeskyttelse 50+, slik at baby får minst mulig sol på seg. Mener jeg har kjøpt på babyshop eller noe.

Altså, planlegger du mht baby, så går dette bra skal du se. Både vann, erstatning, smuthie ol får du fint igjennom sikkerhetskontrollen, om du må ha med dette :) Aldri hatt problemer med dette noen gang. Pakk vognen i prampack, bruke bæresele på flyplassene for å frigjøre begge hender, nok skifte / bleier , så ønsker jeg dere en god tur.

Kjøp forresten slik netting til vognen som innehar solbeskyttelse 50+, slik at baby får minst mulig sol på seg. Mener jeg har kjøpt på babyshop eller noe.

Takk for tips 😘

Det blir deilig for både dere og babyen. Å ligge bare i bleia i skyggen og kose seg. Det blir faktisk født barn i Hellas og. God tur.

Anonymous poster hash: c5861...3e1

Hahaha ja. Ikke sant

Annonse

Det kan bli veldig varmt, og det blir en del styr med å holde minsten i skyggen. Men samtidig er det lettere når babyen er 4 mnd enn når den krabber eller løper rundt.

Hvis dere ikke må ta ferie i juli, ville jeg nok dratt i juni eller september, når det både er billigere og ikke så stekende varmt.

Anonymous poster hash: 98b36...2aa

Nei, absolutt ikke. Du kan vurdere det når barnet er 4 år og 4 måneder. Barn yngre enn det har ingen glede av sydenferie.

Anonymous poster hash: 16eb1...b8c

Barn under 4 år har ingen glede av sydenferier? Oi! Da må jeg skynde meg å fortelle begge mine barn at de har tatt feil; de har ikke kost seg på de første feriene! Det har nemlig anonym_b8c på et forum sagt. 

Ikke før barnet er 5 år faktisk!!!! Joda, det går utmerket godt an å reise med en bsby, man må bare planlegge og legge opp dagene litt annerledes. Vi dro til Kroatia da minste var 2 mnd (familie der) og det gikk så fint, den lille sov hele flyturen, ikke noe stress i det hele tatt og hadde det helt supert resten av ferien.

Anonymous poster hash: 6c418...617

Det går helt sikkert fint.

Vi har likevel valgt andre feriemål når barna har vært så små. Hva med å leie hus i Danmark?

Å reise til Hellas kan sikkert bli helt topp, men jeg har valgt ferier med litt lavere temperatur, litt større plass (enn et hotellrom) og med gode muligheter til ro og fred om man trenger det. :)

Anonymous poster hash: 0550c...dfe

Jeg er veldig for at babyer skal få reise ut på tur, men har vært i Hellas mange ganger og jeg personlig synes at Hellas er vanskelig. For det første er sykehusstandarden ikke noe tipp topp for såpass små på øyene. For det andre er det issuet med bilsete og buss eller leiebil. Varmen og dehydrering for babyen er en risikofaktor som jeg i alle fall ville vært foruten. Språkproblematikk hvis man er stresset og babyen er syk er også en faktor. Engelsknivået hos helsepersonell (og også en del nordmenn) når det gjelder sykdom er ikke alltid på plass.

Jeg ville definitivt ha valgt et sted med leiebil og skikkelig bilsete hvor temperaturen ikke går over 30. Har reist med baby til Frankrike om sommeren og det har vært ideelt. Du bør virkelig ha sir conditioning og bo i nærheten av et sykehus i varmere land. I Danmark har man jo Legoland for det andre barnet.

Årets reise for oss går til Orlando i mammapermen. Godt helsesystem, masse å finne på for større søsken, eget privat basseng og masse solskjerming. En temperatur på rundt 30 grader gir varmen man trenger. Babyen min ble først innlagt på sykehus ved 8 uker så jeg ville ikke vært et sted uten sykehus (grøss).

Anonymous poster hash: adc3a...672

Jeg er veldig for at babyer skal få reise ut på tur, men har vært i Hellas mange ganger og jeg personlig synes at Hellas er vanskelig. For det første er sykehusstandarden ikke noe tipp topp for såpass små på øyene. For det andre er det issuet med bilsete og buss eller leiebil. Varmen og dehydrering for babyen er en risikofaktor som jeg i alle fall ville vært foruten. Språkproblematikk hvis man er stresset og babyen er syk er også en faktor. Engelsknivået hos helsepersonell (og også en del nordmenn) når det gjelder sykdom er ikke alltid på plass.

Jeg ville definitivt ha valgt et sted med leiebil og skikkelig bilsete hvor temperaturen ikke går over 30. Har reist med baby til Frankrike om sommeren og det har vært ideelt. Du bør virkelig ha sir conditioning og bo i nærheten av et sykehus i varmere land. I Danmark har man jo Legoland for det andre barnet.

Årets reise for oss går til Orlando i mammapermen. Godt helsesystem, masse å finne på for større søsken, eget privat basseng og masse solskjerming. En temperatur på rundt 30 grader gir varmen man trenger. Babyen min ble først innlagt på sykehus ved 8 uker så jeg ville ikke vært et sted uten sykehus (grøss).

Anonymous poster hash: adc3a...672

Det er vel ett av de mindre smarte svarene inne her i dag

Anonymous poster hash: c5861...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...