Gå til innhold

Selge 8 år gammel bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med gamle bilstoler? Jeg var på vei til å kaste den, men mannen mente vi kunne selge den. Det er en Maxi Cosi Cabriofix, bruk til 4 barn. Ingen kollisjoner o.l, og den er i god stand. Men Trygg Trafikk anbefaler jo at man ikke kjøper stoler eldre enn 5 år, og ikke bruker eldre enn 8 år pga isoporen blir porøs.

Hva mener dere?

Kaste, Fretex eller Finn? Er ikke snakk om å ta en høy pris uansett, men samvittigheten min sier liksom at den bør kasseres.

Anonymous poster hash: 402b2...590

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville kastet den pga materialtretthet.

Anonymous poster hash: da47e...bcf

Skrevet

Kast!

Anonymous poster hash: 9ffc5...bb8

Skrevet

Kast!

Vi solgte et som knapt var ett år gammelt, det var vanskelig å selge.

Så ikke frist noen med dårlig råd til å kjøpe et så gammelt sete.

Anonymous poster hash: ccba6...60d

Skrevet

Kast!

Den har nok gjort sine jobb etter 8 år og FIRE barn! Vær så snill og ikke utsett andre barn for den faren. Håper helle ingen er villig til å kjøpe den, til tross for at det er flere som kanskje har dårlig råd og kjøper billigst mulig for å få ting til å gå rundt. 

Anonymous poster hash: af61f...0de
Skrevet

Kast! Babystoler skal kastes når de er blitt så gamle, husk de tas mange ganger ut og inn av bilen i den perioden de er i bruk. Så klipp selen og kast stolen!

Anonymous poster hash: e0a4b...f7d

Annonse

Skrevet

En 8 år gammel babybilstol er utgått på dato.

Her ble vår 8 år gamle Cabriofix, brukt til 3 barn, nettopp kastet. Klipte selene og leverte den og basen på gjenvinningsstasjonen

Anonymous poster hash: 60e3b...62f
Skrevet

Akkurat, da er vi enige. Men basen kan jeg vel selge? Den er jo av metall?

Skrevet

Kast

Anonymous poster hash: 1c34a...903

Skrevet

selg

Anbefaler du salg av en defekt (potensiell livsfarlig) bilstol?

Anonymous poster hash: 16f76...a99

Skrevet

Akkurat, da er vi enige. Men basen kan jeg vel selge? Den er jo av metall?

Basen går ikke ut på dato slik som seter gjør. Det fikk jeg beskjed om i butikk ihvertfall 👍🏻 Så den kan du sikkert selge for en liten slant 😊

Anonymous poster hash: 757c1...77e

Skrevet

Bare å prøve å selge. Normale kjøpere spør jo om alder.

Anonymous poster hash: 32114...455

Annonse

Skrevet

Etter 4 barn har den gjort jobben sin, uansett alder...

Anonymous poster hash: ab900...c29
Skrevet

Bare å prøve å selge. Normale kjøpere spør jo om alder.

Anonymous poster hash: 32114...455

Hva med de som ikke vet bedre? Skal det gå på bekostning av sikkerhet i trafikken??? Det er snakk om en baby...

Kast kast kast!

Skrevet

Kast. Babystoler bør byttes etter 5 år, det er sete nr 2 som tåler lengre bruk. Så den stolen blr du klippe selene på og kaste.

Skrevet

Hva gjør dere med gamle bilstoler? Jeg var på vei til å kaste den, men mannen mente vi kunne selge den. Det er en Maxi Cosi Cabriofix, bruk til 4 barn. Ingen kollisjoner o.l, og den er i god stand. Men Trygg Trafikk anbefaler jo at man ikke kjøper stoler eldre enn 5 år, og ikke bruker eldre enn 8 år pga isoporen blir porøs.

Hva mener dere?

Kaste, Fretex eller Finn? Er ikke snakk om å ta en høy pris uansett, men samvittigheten min sier liksom at den bør kasseres.

Ville du brukt det hvis du fikk et 5 barn?

Anonymous poster hash: d4bee...e1a

Skrevet

Maxi cosi babystolene skal kun brukes til tre barn. Bra dere ikke har vært i ulykke!

Anonymous poster hash: 2a2a3...244

Skrevet

Maxi cosi babystolene skal kun brukes til tre barn. Bra dere ikke har vært i ulykke!

Anonymous poster hash: 2a2a3...244

Gjelder det kun maxi cosi?!? 😜

Skrevet

Gjelder det kun maxi cosi?!? 😜

Hvorfor i alle dager finnes denne "regelen"? Vi kan jo ha brukt den lite til hvert barn f.eks.

Skrevet

Vårt sete er fra 2013 og brukt til 2, bør det kastes med andre ord? :0

Anonymous poster hash: fa8b8...618

Skrevet

Hvorfor i alle dager finnes denne "regelen"? Vi kan jo ha brukt den lite til hvert barn f.eks.

Men isopor forringes. En åpnet yoghurt har ikke lengre holdbarhet om den bare åpnes "litt"...

Skrevet

Spiller ingen rolle om setet er brukt eller ikke. Isoporen har en best før dato på samme måte som mat. Men slik jeg har forstått det kan man bytte isopor.

Anonymous poster hash: c7e21...57c

Skrevet

Men isopor forringes. En åpnet yoghurt har ikke lengre holdbarhet om den bare åpnes "litt"...

Spiller ingen rolle om setet er brukt eller ikke. Isoporen har en best før dato på samme måte som mat. Men slik jeg har forstått det kan man bytte isopor.

Anonymous poster hash: c7e21...57c

Det er ikke isoporen som nødvendigvis er problemet, den kan skiftes. Men plasten forringes også, den kan får skader som ikke vises, samt svekkes på andre måter. En babystol blir jo flyttet mye på og får mer slitasje enn en stol som står i bilen hele tiden.

Det er lite info å finne om hvor lenge en bilstol bør være i bruk, men en kan gå utifra ca 5 år på babystolene og 8-9 år på stoler i de andre gruppene.

Anonymous poster hash: 60e3b...62f

Skrevet

Hva mener dere?

For å selge må du ha en kjøper.....

Du kan jo prøve, ikke sikkert noen vil ha den.

Anonymous poster hash: a56cf...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...