Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Oppdaget den i går, tror ikke den har vært der før. Det er ca 5cm under øret. Ikke de lymfeknutene i halsgropen altså, som hovner opp når man er syk. Men de er også hovne, jeg er forkjølet. Kan dette også være en lymfeknute? Fettkul? Den gjør ikke vondt, men jeg kjenner meg litt støl i området rundt på en måte. Den er ganske myk, og jeg kan bevege den under huden. Jeg har forresten også fått mensen for første gang på to år (vært gravid og ammer), så det er kanskje noe hormonelt? Må jeg til lege? Hastetime? Er livredd kreft selvfølgelig... Anonymous poster hash: 3b304...dda
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Myk og bevegelig er ikke farlige kuler. Det er de harde og ruglete som sitter fast som er farlige. Helt sikkert en fettkul eller en hoven lymfeknute. Har flere slike på halsen selv og jeg er ikke forkjølet. Var forresten nettopp på sykehuset for noe annet og ble undersøkt i hele kroppen men ingen kreft😉 Så slapp av og konsentrer deg om å bli frisk av forkjølelsen. Anonymous poster hash: 89f61...33e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Forstørret tyroedeakjertel ? ( uff, husker ikke helt hordan det skrives). Anonymous poster hash: fb1bc...042
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Bestill legetime for å få bekreftet at det er ufarlig og hva det er. Min mor oppdaget kul på halsen, dro til legen etter lutt tid og fikk bekreftet at det var kreft. Opererte de bort og lever i beste velgående. Vi andre i slekta må sjekke oss hvert tredje år tror jeg det er, husker ikke helt for jeg tar alle sjekker samtidig som når jeg sjekker eggstokkene som er max hvert andre år (har cyster der. Ufarlig, men de må sjekkes) Har en liten liste som sjekkes hver gang, og jeg er så glemsk at jeg har fått lgen til å skrive huskeliste ove alt som skal sjekkes. Har underlivsprøven da også, ofte men da glemmer jeg ikke det hvert tredje år hvertfall. Jeg fikk kuler på halsen, ikke hatt det før. Dro til legen og fikk beskjed det bare var lymfeknuter. Jeg har fått mange flere i ulike str, men føles de anderledes ut så skal de evt sjekkes igjen. Mye bedre å vite det er ufarlig, enn å tro det er greit så er det ikke greit. Og ere det ikke greit så er det lurt å få ordnet opp ondet med engang. Slik som min mor. Fra hun oppdaget kulen til hun var ferdig utskrivd tok det bare noen uker. Anonymous poster hash: 8b480...766
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Jeg hadde akkurat det samme. Forsvant før jeg fikk undersøkt hva det var, men skal nevne det neste gang jeg skal til fastlegen min. Anonymous poster hash: 2f374...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå