Gå til innhold

Hjelp! Baby 7 uker tett i nesen

Anbefalte innlegg

Babyen min er snart 7 uker og er tett i nesen. Han snorker når han sover og noen ganger høres det ut som han ikke får puste fordi han er så tett. Har dryppet morsmelk i og brukt nesesug, men får ikke noe ut.

Sikkert dumt spørsmål, men han vil automatisk puste gjennom munnen hvis han ikke klarer å puste gjennom nesen selvom han sover sant?

Anonymous poster hash: 4d9a5...f25

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144313816-hjelp-baby-7-uker-tett-i-nesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen kan puste gjennom munnen ja, og vil våkne hvis han ikke får puste.

Prøv saltvannsdråper og nesesug, og hold babyen loddrett så mye som mulig. Om natten burde du sjekke han annenhver time og bruke nesedråper og nesesug etter behov.

Ikke blir fristet til å legge babyen på magen. Faren for kvelning er minst når de ligger på ryggen. Ligg på samme rom (ikke i samme seng) om mulig, slik at du hører hvis han puster tyngre enn vanlig.

Og ikke bruk Vicks eller noe annet som inneholder eucalyptus. Ikke bra for babyer.

Babyen kan puste gjennom munnen ja, og vil våkne hvis han ikke får puste.

Prøv saltvannsdråper og nesesug, og hold babyen loddrett så mye som mulig. Om natten burde du sjekke han annenhver time og bruke nesedråper og nesesug etter behov.

Ikke blir fristet til å legge babyen på magen. Faren for kvelning er minst når de ligger på ryggen. Ligg på samme rom (ikke i samme seng) om mulig, slik at du hører hvis han puster tyngre enn vanlig.

Og ikke bruk Vicks eller noe annet som inneholder eucalyptus. Ikke bra for babyer.

Takk for svar. Han puster veldig ujevnt, har inndragninger ved ribbeina. Men roet seg nå i sted og puster roligere nå. Kommer til å holde meg våken i natt for dette synes jeg var ubehagelig,

Anonymous poster hash: 4d9a5...f25

Annonse

• 5 uker senere...
2 timer siden, Heppi skrev:

Er det mest om natten? Kan han være allergisk mot dun? Det at han har tett nese og at det ikke kommer noe snørr ut høres ut som vår gutt da han var 2-4 mnd. Virket som hovne slimhinner i nesa. Byttet dyne og nå sover han godt i 11 timer😊

Hei:)

Han er 11 uker nå og helt fin igjen. Noen dager senere ble han syk med feber så var nok en forkjølelse han fikk. 

Fikk kjøpt sånn nesesug med slange sånn at jeg kunne suge ut gørret i nesen, var masse!

hi

Anonymkode: bbadf...963

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei:)

Han er 11 uker nå og helt fin igjen. Noen dager senere ble han syk med feber så var nok en forkjølelse han fikk. 

Fikk kjøpt sånn nesesug med slange sånn at jeg kunne suge ut gørret i nesen, var masse!

hi

Anonymkode: bbadf...963

Ny anonym her.

Så fint at sønnen din er frisk igjen nå :) 

Lurer på denne nesesugeren... Er det den man suger med egen munn? Idiotisk spørsmål, sikkert, men stopper snørret før det når din munn? ;) 

Anonymkode: b6f60...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...