Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. mars 2017 #26 Skrevet 8. mars 2017 Er du en av foreldrene hi snakker om eller er du hi ? Evner du å se saken fra andres side? Høres ikke slik ut. F.eks er det ikke sikkert alle som velger å gå i alle de 6 bursdagene av div grunner. Eller har råd til 6 gaver på en mnd i tilegg til hus og mat.Anonymous poster hash: c6719...f32 Jeg er ikke hi, men det ene barnet mitt har feiret fellesbursdag ja. Jeg vil påstå at det er mindre stigmatiserende å ikke gå i en (felles)bursdag enn flere enkle bursdager. Det er lett å finne en god grunn til at det ikke passer denne ene dagen. Jeg har absolutt forståelse for at ikke alle har like romslig økonomi, noen fordi de har vært uheldige, og noen fordi de prioriterer helt feil. Uansett årsak er det leit for barna når det blir sånn, og kanskje pinlig og veldig tydelig når de må si flere ganger at de ikke kan komme.
sug lut Skrevet 8. mars 2017 #27 Skrevet 8. mars 2017 Jeg hadde aldri latt mine barns bursdag slås sammen med noen andres. Det er en forflatning av hele konseptet om DIN dag. Dessuten vil jeg ha bursdager som er ordentlige, ikke masseproduksjoner, og de fleste sammenslåtte er på upersonlige steder med altfor mange gjester og altfor stort kaos, gjestene kan knapt merke at det er en bursdag eller hvem de er i bursdag til (det gjelder alle samlebåndsbursdagene, forøvrig - lekeland og McDonalds og slikt) og alt det koselige forsvinner. En ordentlig barnebursdag er for én person. Jeg vil forøvrig heller ikke ha min egen bursdag invadert av andre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #28 Skrevet 8. mars 2017 Det ble litt mange på en gang. 2 og 2, evt 3 og 3, men ikke 6! Det er ikke barnas feil at de har bursdag i samme måned, og det er barna bursdagen(e) er for, ikke de voksne. Som mor til fire barn hadde jeg selvsagt synes det var ekstremt praktisk å bare måtte kjøre barnet mitt til en bursdag kontra seks stykker, eller spleiset med flere andre og sluppet unna med lite utgifter/jobb omjeg var med på sammenslången, men hva jeg som voksen mener spiller ingen rolle. De er bare barn en gang, og for barn er bursdag viktig. La de feire på en måte hvor de føler seg sett og viktig, ikke som en av massen. Anonymous poster hash: fa32a...f36
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #29 Skrevet 8. mars 2017 Så rart å tenke at det er grådig,at man ikke vil kjøpe gaver til seks personer og få et selskap tilbake! Jeg synes det høres helt topp ut, så lenge barna ønsker det selv! Anonymous poster hash: cc068...f8c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #30 Skrevet 8. mars 2017 Her startet det med at "alle" hadde hver sin bursdag da de startet på skolen, 2 året hadde man erfaring med at det ble mange bursdager på kort tid,- og man begynte å slå sammen! Etter det har det blitt slik at gutta selv har planlagt "slå-sammen-bursdager" og det er 3 og 4 stykker som feirer! Synes det er supert, for selv med bare to barn så hadde vi i perioden januar til mars det verste året 16 bursdager de skulle på til sammen! Og når det stort sett var fredager, lørdager og søndager som ble brukt, så er det lett å se hva helgene gikk til... Har inntrykk av at å være bursdagsbarn for å få oppmerksomhet ikke er så stas allerede på småtrinnene, de er mest opptatt av at gjestene skal huske bursdagen som den beste/morsomste! Her er det vanlig å spørre barna om det var en bra bursdag, og svarer gjestene ja på det så er det en vellykket bursdag, om man var alene eller 6 om å dele på opplegget driter de i!!! Er det foreldrene som vil barna skal være "midtpunkt" tro???? Anonymous poster hash: 6b95b...480
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #31 Skrevet 8. mars 2017 Her ble min datter helt fra seg når jeg nevnte at hun kunne feire alene. Hun ville feire sammen med de andre jentene som har bursdag samme måned. Så det er ikke nødvendigvis kun foreldrene som ønsker denne måten å feire på. Anonymous poster hash: ea873...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå