Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #151 Skrevet 11. mars 2017 Hi og I og slik Hi = hovedinnlegger, altså den som startet tråden. Men det visste du nok siden du bare troller Anonymous poster hash: cec28...705
Gjest FSMEFF Skrevet 11. mars 2017 #152 Skrevet 11. mars 2017 Hi brukes i Molde? :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: :legrine: Anonymous poster hash: cec28...705 Kanskje avslørt hvor du kommer fra men uansett er det dårlig gjort av din passasjer. Hun er sikkert veldig pen og du er sikkert godt gift og kunne tenke deg noe mer?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #153 Skrevet 12. mars 2017 Kanskje avslørt hvor du kommer fra men uansett er det dårlig gjort av din passasjer. Hun er sikkert veldig pen og du er sikkert godt gift og kunne tenke deg noe mer?Hehe Hæ? Jeg har tenkt å kjøre alene fremover og det skal bli skikkelig deilig ) Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #154 Skrevet 12. mars 2017 Kjempebra at du sa i fra. Men synes ikke du fikk noe særlig ydmykt svar. Hadde blitt vannvittig flau om jeg var vedkommende. For en snylter!!! Og 200 kr i mnd?? Lol!!! Så frekt!! Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #155 Skrevet 12. mars 2017 Hadde blirr ganske sur over den mld der. Hadde svart at vi kunne delt på utgiftene de dagene hun satt på og at vi "sees hos meg kl 7.00" i steden for å kjøre omveien. Hun sier jo rett ut at hun synes du er kjip, for hun hadde gjort det for deg om situasjonen var motsatt (noe som hadde vært ut av karakter, så betviler dette). Blir koselig turer det der fremover ja :/ Anonymous poster hash: e2b4c...945
Superdolly Skrevet 12. mars 2017 #156 Skrevet 12. mars 2017 Betale for hva? Den veien hun uansett kjører? Anonymous poster hash: 8f290...e28 Betale for den omveien hi må ta hver dag, før og etter jobb. Betale for at hi mister den friheten hun ellers ville ha hatt, til å kjøre en annen vei, kjøre rett hjem til sin mor/søster/svigerfamilie, ulempen ved at hi ikke bare må ringe jobben ved sykt barn eller egen sykdom men også varsle passasjeren. Og ikke minst: Yte noe tilbake for at hun har fått gratis skyss til og fra jobb hver eneste dag i to ar.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #157 Skrevet 12. mars 2017 Er du hi sin snyltepassasjer? Anonymous poster hash: cec28...705 Å betale for ekstra km er bare rett og rimelig. Men, det hi uansett må kjøre synes jeg er smålig at hun må betale for. Anonymous poster hash: 8f290...e28
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #158 Skrevet 12. mars 2017 Å betale for ekstra km er bare rett og rimelig. Men, det hi uansett må kjøre synes jeg er smålig at hun må betale for. Anonymous poster hash: 8f290...e28 Du skjønner ikke at du her er like frekk og snyltende som nesten alle her inne synes HIs medpassasjer er? Ditt syn ansees som svært avvikende. Om du har denne holdningen er det DU som snakkes om som den gjerrige og frekke og snyltende på jobb og i andre sosiale sammenhenger. Noe å tenke på? Det er frekt å forvente gratis privatsjåfør til og fra jobb. Denne damen har jo ikke takket for to år med kjøring en gang. Til HI ikke svar på meldingen. Spør hun sier du st du fra nå av foretrekker å kjøre alene. Du trenger IKKE begrunne det. Nyt stillheten i bilen fra og med mandag! Anonymous poster hash: 4991c...d1c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #159 Skrevet 12. mars 2017 Du skjønner ikke at du her er like frekk og snyltende som nesten alle her inne synes HIs medpassasjer er? Ditt syn ansees som svært avvikende. Om du har denne holdningen er det DU som snakkes om som den gjerrige og frekke og snyltende på jobb og i andre sosiale sammenhenger. Noe å tenke på? Det er frekt å forvente gratis privatsjåfør til og fra jobb. Denne damen har jo ikke takket for to år med kjøring en gang. Til HI ikke svar på meldingen. Spør hun sier du st du fra nå av foretrekker å kjøre alene. Du trenger IKKE begrunne det. Nyt stillheten i bilen fra og med mandag! Anonymous poster hash: 4991c...d1c Takk , stillheten skal nytes jeg ser de som mener jeg kjører samme vei uansett , det jeg ikke forstår er at det åpner for at jeg kan spare på utgifter i flere år for andre Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #160 Skrevet 12. mars 2017 Å betale for ekstra km er bare rett og rimelig. Men, det hi uansett må kjøre synes jeg er smålig at hun må betale for. Anonymous poster hash: 8f290...e28 Du får heller snu det. His passasjer ville måttet betale mellom 500-800 kr i mnd kort på bussen hver mnd disse to årene hun har snyltet på hi. Tar vi ett snitt har hun spart +- 15 600 kr Hvorfor skulle ikke hi hatt disse pengene siden det var hun som fikk denne damen fra A til B? Anonymous poster hash: 9fae3...24d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #161 Skrevet 12. mars 2017 Du får heller snu det. His passasjer ville måttet betale mellom 500-800 kr i mnd kort på bussen hver mnd disse to årene hun har snyltet på hi. Tar vi ett snitt har hun spart +- 15 600 kr Hvorfor skulle ikke hi hatt disse pengene siden det var hun som fikk denne damen fra A til B? Anonymous poster hash: 9fae3...24d Akkurat dette jeg mener , satt på spissen har hun spart opp tii en sydentur ved å kjøre med meg Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #162 Skrevet 12. mars 2017 Akkurat dette jeg mener , satt på spissen har hun spart opp tii en sydentur ved å kjøre med meg Anonymous poster hash: e7a9b...d4a Dere skal jo samme vei! Anonymous poster hash: 8f290...e28
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #163 Skrevet 12. mars 2017 Dere skal jo samme vei! Anonymous poster hash: 8f290...e28 Nei, de skal ikke det! De bor ikke ved siden av hverandre. Anonymous poster hash: 98b02...d7b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #164 Skrevet 12. mars 2017 Dere skal jo samme vei! Anonymous poster hash: 8f290...e28 For det første - nei. Denne snylteren bor flere kilometer unna i HI's disfavør. For det andre så er det virkelig så hinsidig frekt å ikke ha gitt henne NOE i gjengjeld i løpet av to år at jeg har nesten ikke ord. Samkjøring er flott - men da skal det jaggu være rettferdig. Da setter man opp et regnestykke og deler på to. Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #165 Skrevet 12. mars 2017 For det første - nei. Denne snylteren bor flere kilometer unna i HI's disfavør. For det andre så er det virkelig så hinsidig frekt å ikke ha gitt henne NOE i gjengjeld i løpet av to år at jeg har nesten ikke ord. Samkjøring er flott - men da skal det jaggu være rettferdig. Da setter man opp et regnestykke og deler på to. Anonymous poster hash: f6b63...116 Ja eller en flaske vin eller to i løpet av årene Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #166 Skrevet 12. mars 2017 2 flasker vin for to års gratis sjåfør??? Er du seriøs? Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #167 Skrevet 12. mars 2017 2 flasker vin for to års gratis sjåfør??? Er du seriøs? Anonymous poster hash: f6b63...116 Hehe jeg er Hi , mente bare at oppmerksomhet haddd hjulpet det og Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Superdolly Skrevet 12. mars 2017 #168 Skrevet 12. mars 2017 2 flasker vin for to års gratis sjåfør??? Er du seriøs? Anonymous poster hash: f6b63...116 Hun mente vel at hun ikke hadde følt seg riktig så tatt for gitt hvis hun hadde fått en liten oppmerksomhet. Et eller annet som viste at snylteren var takknemlig og satte pris på den tjenesten hi har gjort henne i disse årene. Personlig tror jeg ikke det er pengene i seg selv som har ført til at dette har blitt et problem for hi, men heller det at denne snylteren har tatt det som en selvfølge og ikke vist det minste tegn på takknemlighet for at hi har spart henne for tusenvis av kroner.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #169 Skrevet 12. mars 2017 Hehe jeg er Hi , mente bare at oppmerksomhet haddd hjulpet det og Anonymous poster hash: e7a9b...d4a Ok, ja altså du må jo selv definere hva som er "nok" for at du ikke skal føle deg utnyttet. En flaske vin i året er bedre enn ingenting, men langt i fra "passende" ut i fra det du gjør for henne. Men det er min mening. Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #170 Skrevet 12. mars 2017 Ok, ja altså du må jo selv definere hva som er "nok" for at du ikke skal føle deg utnyttet. En flaske vin i året er bedre enn ingenting, men langt i fra "passende" ut i fra det du gjør for henne. Men det er min mening. Anonymous poster hash: f6b63...116 Jeg synes ikke det er en god betaling , mener bare at kanskje jeg ikke hadde sittet med en like stor følelse av å være utnyttet da Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #171 Skrevet 12. mars 2017 Jeg synes ikke det er en god betaling , mener bare at kanskje jeg ikke hadde sittet med en like stor følelse av å være utnyttet da Anonymous poster hash: e7a9b...d4a Somsagt - det er bedre enn ingenting. Da viser det ivertfall at hun i det minste hadde TENKT at hun er utrolig heldig. Men jeg forstår også at dette er vanskelig. Sannsynligvis visste du ikke fra starten av at denne samkjøring skulle vare i årevis og at du ikke skulle få NOE i gjengjeld. Regner med at ukene og månedene bare gikk, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å si noe. Hadde du visst dette fra starten så kunne du jo etter et par uker sagt med litt humor i stemmen at "Men duh - skal vi gjøre det til en fast greie dette her? Da vet jeg liksom hva jeg har å forholde meg til. Hva sier du, skal vi bare regne på det også ser vi hva som blir rimelig når det gjelder spleis på utgifter?" Men det er jo litt seint nå. Synes uansett den meldingen du sendte var veldig bra, og fra nå så hadde jeg tatt det som en selvfølge at hun IKKE skal sitte på. Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #172 Skrevet 12. mars 2017 Somsagt - det er bedre enn ingenting. Da viser det ivertfall at hun i det minste hadde TENKT at hun er utrolig heldig. Men jeg forstår også at dette er vanskelig. Sannsynligvis visste du ikke fra starten av at denne samkjøring skulle vare i årevis og at du ikke skulle få NOE i gjengjeld. Regner med at ukene og månedene bare gikk, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å si noe. Hadde du visst dette fra starten så kunne du jo etter et par uker sagt med litt humor i stemmen at "Men duh - skal vi gjøre det til en fast greie dette her? Da vet jeg liksom hva jeg har å forholde meg til. Hva sier du, skal vi bare regne på det også ser vi hva som blir rimelig når det gjelder spleis på utgifter?" Men det er jo litt seint nå. Synes uansett den meldingen du sendte var veldig bra, og fra nå så hadde jeg tatt det som en selvfølge at hun IKKE skal sitte på. Anonymous poster hash: f6b63...116 Takk , var godt å endelig si ifra var akkurat det som skjedde, at dagene ble til måneder også var det gått lang tid . Jeg har en kjempe god venninne som henta meg på flyplassen en time unna ( 2 timer tur retur ) ville betale for bensin , men hun sa vi heller gjør noe koselig sammen . Så jeg inviterte hun ut på middag som takk . For meg er det naturlig å tilby noe for en tjeneste eller gjengi en tjeneste. Hadde hun sittet på en gang i ny og ned hadde jeg ikke tenkt over det en gang . Men når det har blitt en selvfølge for hun blir jeg oppgitt Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #173 Skrevet 12. mars 2017 Helt klart. Jeg var med ei venninne på en Sverigetur i forrige uke. Hun skulle uansett, og hadde gratisbilletter til båten. Men likevel så var det jo en SELVFØLGE for meg å gi henne bensinpenger. Å sko seg på andre som en blindpassasjer er utrolig ufint og frekt. Anonymous poster hash: f6b63...116
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #174 Skrevet 12. mars 2017 Helt klart. Jeg var med ei venninne på en Sverigetur i forrige uke. Hun skulle uansett, og hadde gratisbilletter til båten. Men likevel så var det jo en SELVFØLGE for meg å gi henne bensinpenger. Å sko seg på andre som en blindpassasjer er utrolig ufint og frekt. Anonymous poster hash: f6b63...116 Enig Anonymous poster hash: e7a9b...d4a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #175 Skrevet 12. mars 2017 Jeg synes kollegaen din er utakknemlig, og måten hun svarer på (skjønner ikke problemet med å kjøre omvei for å hente/levere) er frekk. Det er flere ting enn at hun skal kjøre til jobben likevel, hun låser seg til at hun ikke kan kjøre andre steder etter jobb, ta andre ærend på veien etc. I tillegg blir det en ekstra å informere om noe skjer (sykt barn, endring av vakt osv). For ikke å snakke om fordelen passasjeren får av å bli hentet og levert på døra, slippe å tenke på busstider osv. Det økonomiske er noe annet. Her er det to ting: 1. HI kjører omvei hver dag som drar på kilometer og tar ekstra tid 2. Hun står for alle kostnader (drivstoff, bom, slitasje etc) For meg er det selvsagt å bidra med deling av kostnader, spesielt den ekstra turen hver gang. Det at hun uansett skal kjøre samme vei er ikke noe argument. Som noen har nevnt tidligere i tråden, man får passasjertillegg på reiseregning om man har brukt egen bil på tjenestereise. Skjønner jo godt at denne passasjeren synes det blir for dyrt å ha bil, hun kjører jo gratis med HI. Dette ligner på en gjentakende diskusjon her inne om kjøring til kamper etc, der noen foreldre "alltid" må kjøre og noen unger "alltid" sitter på. Bortsett fra i dette tilfelle er det kun HI som kjører. Det kan være vanskelig å sette en pris på en slik tjeneste, vanskelig for sjåføren å foreslå en sum i fare for å fremstå som grådig (fordi om man "krever" det det faktisk koster blir det nok ganske mye) og vanskelig for passasjer å foreslå en pris i fare for å fremstå som frekk som foreslår for lav sum. Sjåføren vil gjerne si noe som "jammen jeg kjører jo uansett denne veien", og så kommer man ingen vei. En gave eller oppmerksomhet er det minste man bør komme med før man får etablert noe mer "formelt" rundt betaling. Min mor hadde 2-3 kollegaer hun satt på med til og fra jobb, hun pleide alltid å gi en flaske konjakk eller likør til jul og noe mindre til sommeren. Dette dekket nok på ingen måte kostnadene, men var hennes måte å vise at hun satt pris på det de gjorde for henne. Var snakk om en kort tur på 5 minutter, men på grunn av ugunstige arbeidstider satte hun stor pris på skyss. Anonymous poster hash: 76602...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå