Gå til innhold

Angående å kjøre sammen til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal spørre om hva hun ville likt å fått som oppmerksomhet for noen som gjorde hun en tjeneste

Anonymous poster hash: e7a9b...d4a

Nei, det er hinting igjen. Du må si det rett ut.

Anonymous poster hash: 98b02...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er akkurat det :) jeg vil bare bli satt pris på

Men det får du ikke, det har kollegaen din vist de siste par årene. Hun er kanskje frekk, men når det har gått så langt er det DITT valg å fortsette å bli tatt for gitt og å bli utnyttet. Enten så får du si ifra at ordningen dere har ikke passer lenger, eller så må du bare godta at det er slik det er. Det er vannvittig irriterende med folk som klager over ting, men nekter å gjøre noe for å endre det. Du har fått mange gode forslag til hvordan du kan ta det opp på en god måte, men du vil jo ikke det.

"Problemet" ditt er egentlig kjempeenkelt å løse, men du gjemmer deg bak "men jeg er så konfliktsky, det er bare sånn jeg er". Da må du jobbe litt for å endre deg da, ellers blir vil folk bare fortsette å utnytte deg. Det er samme greia som hun som "måtte" bake kake for naboen, hun fikk masse svar her om at hun ikke trengte det og forespørselen var urimelig, hun hadde også venninner som hadde sagt nei, men likevel fant hun seg i det og bakte den kaken. Og fikk selvfølgelig ikke noe ordentlig takk, måtte til og med levere kaken selv og hente det tomme fatet. Det er selvfølgelig vanskelig å si nei når man blir litt satt ut og folk er pågående, men det er bare å øve seg så innser du etter hvert at det ikke er så farlig å si nei likevel.

Anonymous poster hash: 5c0b6...19b

Skrevet

Men det får du ikke, det har kollegaen din vist de siste par årene. Hun er kanskje frekk, men når det har gått så langt er det DITT valg å fortsette å bli tatt for gitt og å bli utnyttet. Enten så får du si ifra at ordningen dere har ikke passer lenger, eller så må du bare godta at det er slik det er. Det er vannvittig irriterende med folk som klager over ting, men nekter å gjøre noe for å endre det. Du har fått mange gode forslag til hvordan du kan ta det opp på en god måte, men du vil jo ikke det.

"Problemet" ditt er egentlig kjempeenkelt å løse, men du gjemmer deg bak "men jeg er så konfliktsky, det er bare sånn jeg er". Da må du jobbe litt for å endre deg da, ellers blir vil folk bare fortsette å utnytte deg. Det er samme greia som hun som "måtte" bake kake for naboen, hun fikk masse svar her om at hun ikke trengte det og forespørselen var urimelig, hun hadde også venninner som hadde sagt nei, men likevel fant hun seg i det og bakte den kaken. Og fikk selvfølgelig ikke noe ordentlig takk, måtte til og med levere kaken selv og hente det tomme fatet. Det er selvfølgelig vanskelig å si nei når man blir litt satt ut og folk er pågående, men det er bare å øve seg så innser du etter hvert at det ikke er så farlig å si nei likevel.

Anonymous poster hash: 5c0b6...19b

Jeg lurte litt på om det er samme person som har skrevet begge innleggene..

Anonymous poster hash: b075b...11b

Skrevet

Jeg har ikke bakt kake for noen :) jeg skal følge rådene , sender en melding nå å sier at mandag passer ikke samkjøring .

Skrevet

Jeg har ikke bakt kake for noen :) jeg skal følge rådene , sender en melding nå å sier at mandag passer ikke samkjøring .

Både løgnaktig og passiv-aggressiv....

Anonymous poster hash: 6e7c5...076

Skrevet

Hei. Ville bare sende deg en melding å si at for meg fungerer ikke lenger kjøringen vi har . Det tar meg ekstra tid morgen og ettermiddag å hente og kjøre deg. Jeg har gjort det for å være snill , men det går på bekostning av tid med familien . Hvis du derimot kan møte meg utenfor huset mitt og bidra litt på bensin kostnaden innimellom , kan du få sitte på innimellom . Men jeg ønsker dessverre ikke dette på noe fast basis lenger da jeg føler det låser meg fast og en hyggelig ting har blitt mer som en plikt for meg. Ha en fin helg :) Sees på jobb mandag .

Skrevet

Både løgnaktig og passiv-aggressiv....

Aggressiv ? Har sendt melding nå :) selvom det er utenfor komfort sonen

Skrevet

Aggressiv ? Har sendt melding nå :) selvom det er utenfor komfort sonen

Passiv-aggressiv, ja. De som er så konfliktsky at de juger, later som og gjemmer seg bort heller enn å si nei til noen.

Skrevet

Passiv-aggressiv, ja. De som er så konfliktsky at de juger, later som og gjemmer seg bort heller enn å si nei til noen.

Hehe aha, nå er jeg med . Ikke fått svar enda

Skrevet

Jeg skal spørre om hva hun ville likt å fått som oppmerksomhet for noen som gjorde hun en tjeneste

Det er en passiv-agressiv måte - og konfliktsky måte! - å gjøre det på.

Stå opp for deg selv, si at heretter må hun være med på å dele utgifter om dere skal kjøre sammen. Da tar hun et valg - enten blir hun med og deler på det, eller hun kommer seg til og fra jobb på annen måte.

Anonymous poster hash: bc064...78c

Skrevet

Det er en passiv-agressiv måte - og konfliktsky måte! - å gjøre det på.

Stå opp for deg selv, si at heretter må hun være med på å dele utgifter om dere skal kjøre sammen. Da tar hun et valg - enten blir hun med og deler på det, eller hun kommer seg til og fra jobb på annen måte.

Har sendt melding :)

Skrevet

Si hva hun svarer da.

Herregud, hadde jeg fått en slik mld og skjønt at jeg hadde snyltet i to år hadde jeg dødd av skam.

Anonymous poster hash: e6330...678

Skrevet

Har sendt melding :)

Bra! :)

Du må bare lære deg å stå opp for deg selv, Hi, for hvis ikke blir du bare utnyttet i fremtiden, også av andre.

Håper kollegaen din ser lyset nå og at det ordner seg på en fin måte. Uansett, stå opp for deg selv og ikke la andre styre deg og utnytte deg!

Skrevet

Si hva hun svarer da.

Herregud, hadde jeg fått en slik mld og skjønt at jeg hadde snyltet i to år hadde jeg dødd av skam.

Anonymous poster hash: e6330...678

Skal gi beskjed så fort jeg får svar

Skrevet

Bra! :)

Du må bare lære deg å stå opp for deg selv, Hi, for hvis ikke blir du bare utnyttet i fremtiden, også av andre.

Håper kollegaen din ser lyset nå og at det ordner seg på en fin måte. Uansett, stå opp for deg selv og ikke la andre styre deg og utnytte deg!

Håper det jeg også , gir beskjed

Skrevet

Men har du sagt at det ikke passer KUN på mandag? Eller at det er slutt på samkjøring? For hvis det gjelder kun mandagen så er du jo like langt neste gang det er aktuelt.

Anonymous poster hash: f6b63...116

Skrevet

Men har du sagt at det ikke passer KUN på mandag? Eller at det er slutt på samkjøring? For hvis det gjelder kun mandagen så er du jo like langt neste gang det er aktuelt.

Anonymous poster hash: f6b63...116

Jeg skrev meldingen over her som jeg sendte til hun . Der jeg skrev det ikke fungerer for meg lenger og ett tilbud om kjøring innimellom blant annet :)

Skrevet

Jeg skrev meldingen over her som jeg sendte til hun . Der jeg skrev det ikke fungerer for meg lenger og ett tilbud om kjøring innimellom blant annet :)

Godt jobba HI! Klapp deg selv på skulderen i kveld ;) 

Og oppdater oss :P

Skrevet

Hei. Ville bare sende deg en melding å si at for meg fungerer ikke lenger kjøringen vi har . Det tar meg ekstra tid morgen og ettermiddag å hente og kjøre deg. Jeg har gjort det for å være snill , men det går på bekostning av tid med familien . Hvis du derimot kan møte meg utenfor huset mitt og bidra litt på bensin kostnaden innimellom , kan du få sitte på innimellom . Men jeg ønsker dessverre ikke dette på noe fast basis lenger da jeg føler det låser meg fast og en hyggelig ting har blitt mer som en plikt for meg. Ha en fin helg :) Sees på jobb mandag .

Wow, sendte du virkelig dette hi? Nå ble jeg positivt overrasket :) Bra :)

Anonymous poster hash: cec28...705

Skrevet

Jeg er HI i kake-tråden, så det er ikke samme person. Følger denne tråden, tror vi er ganske like HI... men det var jaggu deilig da jeg sa fra til naboen min!

Anonymous poster hash: 91efd...633

Skrevet

Wow, sendte du virkelig dette hi? Nå ble jeg positivt overrasket :) Bra :)

Anonymous poster hash: cec28...705

Ja :) takk 😊 Egentlig overrasket selv :) venter fortsatt på svar

Skrevet

Godt jobba HI! Klapp deg selv på skulderen i kveld ;)

Og oppdater oss :P

Takk :) gir beskjed

Skrevet

Da har jeg fått svar !! Jeg skal prøve gjøre det anonymt , selvom kanskje redd hun forstår ut fra innlegget om hun noen gang skulle være her men :/ kort fortalt svarte hun at hun ikke helt forsto problemet for var ikke så lange omveien for meg , men at hun kunne se at det kanskje var slitsomt ha ett visst klokkeslett . Hun ville gjerne bli med videre til jobb og tilbød seg faktisk en 200lapp for en måned . Jeg kunne også sende hun en melding i morgen hvis jeg ombestemte meg angående kjøring mandag . Hun skrev også at hun var lei seg for at jeg følte det sånn , men at hun ikke helt skjønte problemet for dette var noe hun hadde gjort for meg hvis det var motsatt situasjon . Vanskelig gjenfortelle uten helt ordrett , men noe i den duren :) takk for hjelp til alle for at jeg klarte sende melding :) og jeg skal ikke sende hun melding i morgen , bare møte opp på jobben å si hei mandag :)

Skrevet

Herregud for en egoist!! Si at hun kan sitte på til 200 i mnd, men at hun da møter opp hos deg og går fra deg.

Frekk som faen hun der!

Skrevet

Bravo HI!

Nå må du bare holde det du har tenkt!

Du fortjener jaggu et stort glass vin - skål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...