Gå til innhold

Angående å kjøre sammen til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, oppdater oss! ☺

Anonymous poster hash: 9c304...ef2

Skrevet

Jeg prøvde å ymte frempå at bompengene var økt, og at det begynte å bli så dyrt nå. Fikk tilbake at inntekten øker jo hvert år, så det gikk nok greit . Jeg blir bare satt ut jeg 😅 Vurderer nå bare å si at jeg ikke orke å ha avtalt tid å reise om morran , at heller vi får sees på jobb.

Anonymous poster hash: e7a9b...d4a

Skrevet

Jeg prøvde å ymte frempå at bompengene var økt, og at det begynte å bli så dyrt nå. Fikk tilbake at inntekten øker jo hvert år, så det gikk nok greit . Jeg blir bare satt ut jeg 😅 Vurderer nå bare å si at jeg ikke orke å ha avtalt tid å reise om morran , at heller vi får sees på jobb.

Jeg er Hi 😊

Skrevet

Jeg prøvde å ymte frempå at bompengene var økt, og at det begynte å bli så dyrt nå. Fikk tilbake at inntekten øker jo hvert år, så det gikk nok greit . Jeg blir bare satt ut jeg Vurderer nå bare å si at jeg ikke orke å ha avtalt tid å reise om morran , at heller vi får sees på jobb.

Du får dessverre en pris for å være mest konfliktsky!

Send henne en melding i helgen, si det du har fått råd om tidligere i tråden. Du har kjørt henne gratis i to år, heretter må hun betale deg kr. xx pr. gang fordi du bruker tid og penger på dette, og at du ikke lenger har tid til å fortsette å gjøre det.

Eller aller helst - bare si at du heretter dessverre ikke har mulighet til å bruke tid på å hente og levere henne, så hun må komme seg på jobb selv.

Nå MÅ du bare stå opp for deg selv!!!

Hvordan skal du lære ungene dine å stå opp for deg selv når du er dronningen av konfliktskyhet...?

Anonymous poster hash: bc064...78c

Skrevet

Du får dessverre en pris for å være mest konfliktsky!

Send henne en melding i helgen, si det du har fått råd om tidligere i tråden. Du har kjørt henne gratis i to år, heretter må hun betale deg kr. xx pr. gang fordi du bruker tid og penger på dette, og at du ikke lenger har tid til å fortsette å gjøre det.

Eller aller helst - bare si at du heretter dessverre ikke har mulighet til å bruke tid på å hente og levere henne, så hun må komme seg på jobb selv.

Nå MÅ du bare stå opp for deg selv!!!

Hvordan skal du lære ungene dine å stå opp for deg selv når du er dronningen av konfliktskyhet...?

Ungene har det greit ;) er nok litt med personligheten min , men jeg skal si fra jeg ikke henter hun mer , også skal hun sitte på får hun gå fra meg

Skrevet

Ungene har det greit ;) er nok litt med personligheten min , men jeg skal si fra jeg ikke henter hun mer , også skal hun sitte på får hun gå fra meg

Om hun så går til deg så blir det jo gratis for hun. Forstår ikke helt greia her, hadde bare satt ned foten og sagt: vet du hva? Nå har jeg kjørt deg gratis så lenge så skal du sitte på heretter får du jammen betale meg også!

Anonymous poster hash: 80eb4...f25

Skrevet

Hva slags "posisjon" har denne dama på arbeidsplassen da? Er hun populær og har litt makt, sånn at du liksom ikke vil havne i "unåde"? Eller hva er grunnen til at du kvier deg så veldig? Gjør det noe om hun blir sur liksom?

Anonymous poster hash: f6b63...116

Skrevet

Du sier at du ikke lenger har mulighet til å hente og levere henne hjemme hos henne, og at hvis hun vil sitte på ellers så må dere dele på utgiftene.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme for mange år siden 😅 Jeg sa ifra at hvis hun skulle fortsette å sitte på, måtte hun bidra med bensinpenger. Det sa hun at hun ikke ville, så hun kjøpte busskort isteden :P veldig spesielt egentlig hehe. Men jeg slapp å irritere meg mer over det ihvertfall ;)

Anonymous poster hash: 8ab79...897

Skrevet

Jeg forstår du synes det er kjipt og du blir frustrert over situasjonen. Bil er dyrt - både for drivstoff, vedlikehold, veiavgift og alt annet.

Jeg synes også det er ganske frekt av personen som du gir skyss til. synes vedkommende burde tilby seg penger for drivstoff. I det minste en liten gave som takk.

MEN! Jeg tenker at denne personen har lite å rutte med. Han jobber 60 prosent, sier du. Det blir det ikke stor inntekt av!

Så hva om du vrir hele situasjonen til noe positivt? Tenk at DU faktisk hjelper og bidrar til et annet menneske for en bedre hverdag. Du bidrar til p skape mer glede og livskvalitet for den andre. Kan ikke det være lønn nok for kjøringa? Du skal jo samme veien uansett... :)

Da jeg var student hadde jeg et par venner som alltid ville sitte på. For meg var det helt greit. Jeg viste de hadde dårlig råd. Så for meg var det bra nok lønn bare det at de fikk en enklere hverdag. Takknemmelig var de, og tror de tenker tilbake på meg som hun som alltid stilte opp dersom de trengte noe. :)

Anonymous poster hash: 470c4...0c5

Skrevet

Jeg forstår du synes det er kjipt og du blir frustrert over situasjonen. Bil er dyrt - både for drivstoff, vedlikehold, veiavgift og alt annet.

Jeg synes også det er ganske frekt av personen som du gir skyss til. synes vedkommende burde tilby seg penger for drivstoff. I det minste en liten gave som takk.

MEN! Jeg tenker at denne personen har lite å rutte med. Han jobber 60 prosent, sier du. Det blir det ikke stor inntekt av!

Så hva om du vrir hele situasjonen til noe positivt? Tenk at DU faktisk hjelper og bidrar til et annet menneske for en bedre hverdag. Du bidrar til p skape mer glede og livskvalitet for den andre. Kan ikke det være lønn nok for kjøringa? Du skal jo samme veien uansett... :)

Da jeg var student hadde jeg et par venner som alltid ville sitte på. For meg var det helt greit. Jeg viste de hadde dårlig råd. Så for meg var det bra nok lønn bare det at de fikk en enklere hverdag. Takknemmelig var de, og tror de tenker tilbake på meg som hun som alltid stilte opp dersom de trengte noe. :)

Hver dag i to år....?

Anonymous poster hash: 6e7c5...076

Skrevet

Jeg prøvde å ymte frempå at bompengene var økt, og at det begynte å bli så dyrt nå. Fikk tilbake at inntekten øker jo hvert år, så det gikk nok greit . Jeg blir bare satt ut jeg Vurderer nå bare å si at jeg ikke orke å ha avtalt tid å reise om morran , at heller vi får sees på jobb.

Men herregud da menneske, stå nå opp for deg selv. Si tydelig i fra, slutt med hinting og unnskyldninger.

Anonymous poster hash: cec28...705

Skrevet

Nei vet du hva. Å ha dårlig råd gir ikke fripass til å være en utakknemlig snylter. Det er ingen ting som tyder på at passasjeren til hi er takknemlig og tenker på hun som en som stiller opp for henne. Å gi glede og livskvalitet til en snylter er ikke hi sin jobb.

Skrevet

Det er akkurat det jeg tenkte i begynnelsen . At kanskje personen hadde dårlig råd og det hjalp på økonomien . Synes allikevel at uansett hvor dårlig råd man har skal man ikke ta det for gitt . En julestjerne til jul som takk koster knappe en 50 lapp , ett hjemmelaget kort med takk, en flaske vin eller lignende . Det må personen ha hatt råd tii i løpet av de to årene , men her har jeg ikke fått noe som helst , noen gang. Handler bare om å gidde gjøre noe tilbake

Skrevet

Dette fikser du på en snill og konfliktsky måte.

Helt ut av det blå, så skal du ikke hjem etter jobb.

Helt ut av det blå, fikser du at du ikke skal kjøre om morningen. Du har sovet hos din mor, passet ungene til fin søster, kjørt en venninne på legevakten.

Er syk har bil på verksted, bare bli mindre medgjørlig.

Få slutt på det. Eller fortsett. Du kommer sikkert føle deg letta fordi hun er borte. Kanskje du savner henne, da fortsetter du, og tenker at hun bare er sånn, men du liker hennes andre sider.

Anonymous poster hash: 7e8f7...6cf

Skrevet

Helt ut av det blå, fikser du at du ikke skal kjøre om morningen. Du har sovet hos din mor, passet ungene til fin søster, kjørt en venninne på legevakten.

Få slutt på det. Eller fortsett. Du kommer sikkert føle deg letta fordi hun er borte. Kanskje du savner henne, da fortsetter du, og tenker at hun bare er sånn, men du liker hennes andre sider.

Sant det , jeg liker hun som person , bare begynt å irritere meg over at jeg blir tatt for gitt . En blomst hadde fjernet irritasjonen, handler bare om å vise man setter pris på det

Skrevet

Sånne folk tar ikke hint, HI. Du må si klart i fra. Med mindre du har bruk for noen ekstra kroner, hadde jeg kuttet ut å kjøre henne og heller nytt stillheten i bilen på vei til jobb.

Anonymous poster hash: 98b02...d7b

Skrevet

Sånne folk tar ikke hint, HI. Du må si klart i fra. Med mindre du har bruk for noen ekstra kroner, hadde jeg kuttet ut å kjøre henne og heller nytt stillheten i bilen på vei til jobb.

Jeg har ikke bruk for de kr, jeg kjører uansett :) men blir bare oppgitt av at andre tar utnytte av det :) stillhet høres nydelig ut

Skrevet

Jeg har ikke bruk for de kr, jeg kjører uansett :) men blir bare oppgitt av at andre tar utnytte av det :) stillhet høres nydelig ut

Da synes jeg du skal kjøre alene til jobb med god samvittighet. 😊

Skrevet

Tja, den er nå ganske billig da. Årsavgift på 455 kroner

Jah, og elbil er gratis å kjøpe også 😂 det er helt klart rimelig å kjøre elbil, vi har to i husholdningen, og tilbyr alltid å kjøre hvis det skal samkjøres noen plass. Allikevel tilbyr de vi kjører smmen med å dele kostnaden vi har på å kjøre, selv om den er lav. Da står vi fritt til å fnyse av det og si at det selvfølgelig ikke er nødvendig hvis vi ønsker det. Det virker som om det er der det ligger for hi også, hun ønsker å bli tilbudt kompensasjon, evt en oppmerksomhet på at det hun gjør faktisk settes pris på!

Jeg vet mamma en periode tok buss til jobb, men ofte ble plukket opp av kollegaer på veien - hun kjøpte alltid en oppmerksomhet til disse til jul, som ekstra takk siden de ikke ville ha penger for turene. Det er rett og slett normal folkeskikk!

Anonymous poster hash: 959d0...88a

Skrevet

Sende henne en melding nå om at du ikke kommer å henter henne på mandag morgen. Om du vil kan du skrive du synes hun er en hyggelig dame, men du er lei å bli tatt for gitt. Skriv også at hun er velkommen på tirsdag om dere kan dele på utgiftene.

Da har du tatt grep på den konfliktsyes måte.

Alternativ er å "let it go" som min sønn sier...... Da vil hun snyte på deg ffor ever.

Hinting hjelper ikke på folk som henne. Så enten si det rett ut eller la være.

Lykke til

Anonymous poster hash: ba8be...f73
Skrevet

For noe vås. Når bilen er "ferdig på verksted" eller hun er "frisk" vil det jo fortsette. Eneste løsning er å si at det passer seg å betale når man har mottatt tjenester så lenge.

Anonymous poster hash: 6e7c5...076

Skrevet

Jah, og elbil er gratis å kjøpe også 😂 det er helt klart rimelig å kjøre elbil, vi har to i husholdningen, og tilbyr alltid å kjøre hvis det skal samkjøres noen plass. Allikevel tilbyr de vi kjører smmen med å dele kostnaden vi har på å kjøre, selv om den er lav. Da står vi fritt til å fnyse av det og si at det selvfølgelig ikke er nødvendig hvis vi ønsker det. Det virker som om det er der det ligger for hi også, hun ønsker å bli tilbudt kompensasjon, evt en oppmerksomhet på at det hun gjør faktisk settes pris på!

Jeg vet mamma en periode tok buss til jobb, men ofte ble plukket opp av kollegaer på veien - hun kjøpte alltid en oppmerksomhet til disse til jul, som ekstra takk siden de ikke ville ha penger for turene. Det er rett og slett normal folkeskikk!

Anonymous poster hash: 959d0...88a

Er akkurat det :) jeg vil bare bli satt pris på

Skrevet

Er akkurat det :) jeg vil bare bli satt pris på

Men du har ikke tenkt til å si noe, har du vel? Du har tenkt til å fremdeles la henne valse over deg, og utnytte deg?

Skrevet

Men du har ikke tenkt til å si noe, har du vel? Du har tenkt til å fremdeles la henne valse over deg, og utnytte deg?

Jeg skal spørre om hva hun ville likt å fått som oppmerksomhet for noen som gjorde hun en tjeneste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...