Gå til innhold

Angående å kjøre sammen til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du skal si at du føler deg utnyttet. Si " du Bente når har jeg i 2 år kjøre ekstra km for å hente og levere deg og jeg må si at jeg nå begynner å føle meg utnyttet. Enten kan vi stoppe denne samkjøring ellers må du være med på å dele utgiftene." Så legger du frem en oversikt over hva det koste for deg å kjører frem og tilbake fra jobb. Du kan da altenativt vise henne hvor mye du har sponset i løpet av de siste år og evt regne ut hva hun har spart på ikke å ta bussen. Da kan hun velge om hun for fremtiden vil ta bussen eller betale deg for å sitte på i bil.Vet jeg hadde foretrukket bilen frem for å stå å vente på en buss.

Si det når hun går ut av bilen i morgen eller til helgen. Så kan hun tenke på det og gi deg beskjed i løpet av kveld/helgen om hun ønsker sitte på neste dag/mandag.

Anonymous poster hash: ba8be...f73

Takk for tips :) skal prøve manne meg opp å si det:) skjønner ikke hvorfor jeg sitter med dårlig samvittighet for å bli oppgitt over dette

Anonymous poster hash: e7a9b...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jo det er det verste... bor 1,7 km unna meg ca , så henter og kjører hjem. Jeg er for dumsnill jeg vet det :/ bare føler at voksne tilbyr seg sånt selv

Ja voksne folk bør tilby slikt selv når en ikke kan bytte på det..

Skrevet

Den ekstra omveien for deg synes jeg hun skal dekke i sin helhet.

Men, tar du uansett bilen til jobb hvorfor skal hun da betale for det?

Anonymous poster hash: 8f290...e28

Skrevet

Fordi HI er ikke en gratis buss eller taxi for kollegaen sin. Da jeg ikke hadde bil betalte jeg for meg når jeg satt på andre. Da jeg hadde bil, byttet vi på å kjøre, så da betalte vi selvfølgelig ikke hverandre.

Anonymous poster hash: 97447...8ba

Skrevet

Enig. Skjønner at det hadde vært høflig av henne å tilby det, men når du uansett skal kjøre, så er det jo bare hyggelig med selskap. Tenker jeg da.. jeg ville ikke lagt en demper på vennskap over en sånn filleting...

Anonymous poster hash: f70f3...a52

Skrevet

Enig. Skjønner at det hadde vært høflig av henne å tilby det, men når du uansett skal kjøre, så er det jo bare hyggelig med selskap. Tenker jeg da.. jeg ville ikke lagt en demper på vennskap over en sånn filleting...

Snylting er ingen filleting i mine øyne

Anonymous poster hash: cec28...705

Skrevet

Jeg ville ungått å kjøre henne.

Anonymous poster hash: f1c89...460

Skrevet

En ting er jo en`tur eller ti. Men når det er snakk om 50 + turer så er det naturlig å dele på utgiftene. Ikkje fordi sjåfør har meirutgifter, men fordi det er mest rettferdig.

Skrevet

Vi er ikke venner, men kollegaer

Skrevet

Jeg ville selv betalt andre for bensin , selvom de skulle samme vei. Uten meg hadde personen brukt 1200 ca per mnd i månedskort ( 2 soner ) . Får ikke en blomst til jul eller sommer som takk en gang . Derfor jeg begynt føle meg utnyttet

Skrevet

Har du tatt grep hi?

Nei :/ jeg hadde sykt barn idag . Måtte jo selvsagt sende hun en meld at jeg ikke kom da:/ synes bare det er så vanskelig å si ifra selvom jeg vet jeg burde :(

Skrevet

Koster mer med en ekstra person i bilen(vekt= mer bensin) og slitasje.

Det er også mer jobb å måtte varsle når hun ikke skal kjøre og det er heller ikke så artig å måtte snakke med noen hele veien til jobb hver eneste dag.

Tar henne mer tid å hente og levere henne hjemme og enda mer kostnader.

Tid og penger hun kunne brukt på seg selv eller familien.

Hun er ikke til for at en kollega skal spare penger.

Anonymous poster hash: 9fae3...24d

Skrevet

Koster mer med en ekstra person i bilen(vekt= mer bensin) og slitasje.

Det er også mer jobb å måtte varsle når hun ikke skal kjøre og det er heller ikke så artig å måtte snakke med noen hele veien til jobb hver eneste dag.

Tar henne mer tid å hente og levere henne hjemme og enda mer kostnader.

Tid og penger hun kunne brukt på seg selv eller familien.

Hun er ikke til for at en kollega skal spare penger.

Anonymous poster hash: 9fae3...24d

Takk , godt å høre jeg ikke er helt fjern som tenker det er frekt. Og som du sier , noen ganger er de 25 min deilig å sitte i fred og ro. Det skjer bare dessverre aldri lenger ;/

Skrevet

Nei :/ jeg hadde sykt barn idag . Måtte jo selvsagt sende hun en meld at jeg ikke kom da:/ synes bare det er så vanskelig å si ifra selvom jeg vet jeg burde :(

Har du en annen god kollega på jobb som du kan alliere deg med? Som "tilfeldigvis" kan få vite om at hun sitter på deg hver gang til jobb, og så kommentere noe ala "hvordan deler dere på utgiftene til kjøringen?" Til henne da, ikke til deg.

Anonymous poster hash: a7ecf...467

Skrevet

Har du en annen god kollega på jobb som du kan alliere deg med? Som "tilfeldigvis" kan få vite om at hun sitter på deg hver gang til jobb, og så kommentere noe ala "hvordan deler dere på utgiftene til kjøringen?" Til henne da, ikke til deg.

Det var en god ide :) litt sleip fra min side da, men spent på hva hun svarer

Skrevet

Du lar deg utnytte. Makan til frekk kollega. Kjenner jeg blir provosert på dine vegne. Kan du ikke kjøre alene og nyte stillheten? Hvis hun skal fortsette å sitte på så får hun betale deg. Krev gjerne mer enn det bussen koster, så kanskje du får kjøre i fred og ro. Sett ned foten kvinne!

Anonymous poster hash: 98b02...d7b

Skrevet

Du lar deg utnytte. Makan til frekk kollega. Kjenner jeg blir provosert på dine vegne. Kan du ikke kjøre alene og nyte stillheten? Hvis hun skal fortsette å sitte på så får hun betale deg. Krev gjerne mer enn det bussen koster, så kanskje du får kjøre i fred og ro. Sett ned foten kvinne!

Skal gjøre mitt beste å prøve å manne meg opp 😊

Skrevet

Turen til og fra i bilen er ren terapi for meg.

Da skal det tenkes, drømmes og synges.

Skulle jeg fast hatt med en ekstra skulle vedkommende betalt godt. Ikke bare for det jeg må kjøre ekstra, men for "tapt hverdagsferie".

Skrevet

Skal gjøre mitt beste å prøve å manne meg opp 😊

Kom igjen! Det klarer du! Si du ikke orker å kjøre omvei lenger. Har du regnet hvor mye ekstra tid du bruker?

Skrevet

Det var en god ide :) litt sleip fra min side da, men spent på hva hun svarer

Jeg tror faktisk ikke at sånt biter på sånne frekke folk. Tror du må si det rett ut, uten å pakke det inn

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at sånt biter på sånne frekke folk. Tror du må si det rett ut, uten å pakke det inn

Sant nok.

Skrevet

Kom igjen! Det klarer du! Si du ikke orker å kjøre omvei lenger. Har du regnet hvor mye ekstra tid du bruker?

4-5 min hver vei . Så i underkant av 10 min hver dag

Skrevet

Dette er kanskje en konfliktløsning for barn men ikke voksne mennesker. Si det som det er, ikke nødvendig å dra inn en person som ikke har noe med situasjonen å gjøre.

Skrevet

Dette er kanskje en konfliktløsning for barn men ikke voksne mennesker. Si det som det er, ikke nødvendig å dra inn en person som ikke har noe med situasjonen å gjøre.

Helt enig. Det er faktisk utrolig feigt å måtte få en annen til å hinte og prøve å ordne opp.

Hi: Du har to valg. Enten sier du fra, rett ut og tydelig, eller så aksepterer du at du er ute av stand til å sette grenser og kjører henne med et smil om munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...