Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Herregud jeg lurer nå på om jeg må la henne gjøre det eller ikke pga manglende aldersgrense..? Jenta mi skal på død og liv vokse underlivet sitt, men jeg synes ikke det er riktig enda.. Hun ønsker ikke å ha hår nedentil og ønsker å fjerne det. Men barberhøvel er egentlig det eneste jeg synes er greit hun bruker. Men kan hun få voksingen gjort uansett uten min tillatelse, noen som vet om salonger har aldersgrense på sånt? Anonymous poster hash: 46655...d65
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Blir helt skremt over hvor tidlig de starter😱 Stakkars barn! Hvor kommer dette fra? Vil tro ingen seriøs klinikk vil ta henne inn, men det er jo bare å kjøpe voks selv. Anonymous poster hash: 1f392...eeb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Aldersgrensen er å ha egen inntekt fra jobb der man bestemmer selv hva pengene går til og må disponere penger ut fra hva som trengs. Anonymous poster hash: 1ef7b...ff9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Og jeg ville forresten tatt en telefon til helsesøster og bedt hun ta en samtale med jentene på trinnet i forhold til normal utvikling av pubertet (hår osv). Anonymous poster hash: 1ef7b...ff9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Blir helt skremt over hvor tidlig de starter😱 Stakkars barn! Hvor kommer dette fra? Vil tro ingen seriøs klinikk vil ta henne inn, men det er jo bare å kjøpe voks selv. Anonymous poster hash: 1f392...eeb Det er jo helt naturlig at ungdommene vil fjerne hårene når mor, storesøster osv gjør det. Hva skulle være være med at rn trettenåring fjerner håret enn en voksen og hvorfor er voks være enn høvel? Anonymous poster hash: 6e85f...ae2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Hvis din 13-åring har 500-600 kroner til å bruke på dette, og ikke skjemmes av å vise seg halvnaken foran fremmede. Da blir jeg nesten litt imponert...og tenker du har noen harde år foran deg. Ville latt henne finne ut av dette 100% selv. Sjansen for at alderen hennes blir påpekt er stor...men det er neppe ulovlig. Anonymous poster hash: fc5f7...29b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Min første spontane reaksjon var "usch, nei. Bry seg om slikt når man er så ung?!" men så tenkte jeg litt videre og egentlig er det mer naturlig at en 13-åring vil fjerne kjønnshår enn en jente på 18, 30 eller 40 år. 13-åringen har nettopp fått håret og er antakelig ikke komfortabel med det i det hele tatt. Hvilken tenåring vil ha kjønnshår? Jeg ville derimot tatt en ordentlig prat med henne om utvikling, pubertet, dilemmaet/ det etiske ved å ta bort alt håret så man blir babymyk igjen. For jo, det er noe litt småuggent med det. Anonymous poster hash: 428b2...5cb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Sånn har jo samfunnet blitt... Ta en tur i svømmehallen, i dusjen på treningssenteret osv, de fleste fjerner jo håret så selvfølgelig vil også tenåringene som nettopp har fått det også fjerne det. De ser jo ikke på hårete underliv som en naturlig ting når både storesøster, mamma og andre eldre jenter/damer fjerner sitt. Husker da NRK-Super laget den pubertetsserien, da ble det kritisert at de viste frem en naken dame med masse hår på tissen, de kunne ihvertfall valgt en som var barbert da, æsj liksom. Jeg syntes tvert imot det var så fint at de viste frem en dame sånn som damer ser ut fra naturens side. Men til spørsmålet ditt, jeg aner ikke om det er aldersgrense på dette, men kan ikke tenke meg det egentlig. Jeg ville nå uansett tatt en telefon til helsesøster på skolen og fortalt om dette, for selv om det kanskje er helt greit at de fjerner håret må det også være greit at noen ikke gjør det. Så en samtale om hår, hårfjerning, personlige valg om fjerning, aksept, respekt osv i jentegruppa hadde nok uansett vært greit. Anonymous poster hash: 30ef5...f07
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Er hun klar over at det gjør vondt? Anonymous poster hash: 52d82...024
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Jeg hadde latt hun gjøre det, såfremt hun betalte for det selv. Nå vil de fleste ikke ta på så unge da de gjerne har en del sartere hud som det er lettere for å ødelegge ved voksing. De er veldig flinke til å forespeile smerte på slike steder når man forklarer de hvordan det er, og de minner også på at vil du stoppe fordi du ikke orker mer pga smerte, så må man alikevel betale full pris. Anonymous poster hash: a8346...1c7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 Støttet opp om helsesøsterforslaget. Personlig synes jeg det er altfor tidlig at en 13 åring skal fjerne hår nedentil. Håret har jo også en beskyttende funksjon.Uff, kjenner jeg gruer meg til jenta mi blir eldre.. Anonymous poster hash: b8dc8...b2b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 Min svigerinne som driver hudpleiesalong, sier nei til de som er under 16 år. Hun sier det er ok om de har med en forelder, men det er det ingen som kommer tilbake med... Det gjelder brazilian altså. Anonymous poster hash: 53bce...b02
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Jeg husker søstra mi og jeg var fjortiser, vi brukte saks for å få vekk hårene på beina. Au! De andre småsøstrene ville shave, riktig nok bare leggene da de var 9 år. Tror de fikk lov til det.men nedentil? Hmm. Voksing er vel bedre enn å bruke høvvel selv? Anonymous poster hash: b0665...01b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Men er det ikke sånn at når man begynner å vokse så vil det etterhvert bli mindre hår? Har tenkt på håret under armene. Om man begynner tvert man begynner å få hår vil det kanskje bli mindre etterhvert? Anonymous poster hash: d9c76...fd8
meg-og-mine Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 Hvorfor er voksing mer bisarr enn å bruke høvel og skum ? Fordi om noen har en søt uskyldig 13åring som ikke bryr seg så spesielt mye om deodorant og hårfjerning så er det ikke sagt at alle er like. Min datter kom i puberteten da hun var 9år! Hun begynte å bruke roll on fast fra 10år når hun også fikk menstruasjon. Jentene snakker seg i mellom, leser på nettet osv. Hvis din datter ønsker å vokse seg nedentil så bør hun ikke nektes dette, blir nesten som å nekte truseinnlegg. Stortsett fjerner vi kroppshår for hygiene og eget velbehag. En prøvetur hjemme i armhulen og legger først er å anbefale, så kan du gi beskjed at det er 3 x så vondt som legger og armhulen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 Herregud....! Så tidlig? Men så vondt som det gjør, så la henne prøve hjemme.. blir nok første og siste gangen. Anonymous poster hash: ed7bd...8da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Be henne nappe 10 kjønnshår med pinsett før du gir henne endelig svar. Da vil pipa få en annen låt 😂 Anonymous poster hash: 7f4c7...99c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 Jeg fant hudfjerningskrem i den alderen. Var jo ikke min, så jeg leste ikke pakningsvedlegget så nøye, spesielt ikke det om å teste et lite område først.. viste seg at jeg ikke tålte den, og hele innsida av låra mine fikk blødende sår. Det var ei lukka at jeg kun hadde smørt inn det utenfor trusekanten! Barberhøvel brukte jeg på leggene da jeg var 10 første gang, stjal en sånn engangs bichøvel av min bestemor.. den skrelte vel av like mye hud som hår.. Det er jo flott at jenta di snakker med deg! Jeg tror jeg ville hørt litt mer om grunnen til ønsket hennes. Er det pga svømming på skolen, eller er det mer det at hun vil fjerne alt, og hvorfor vil hun evt det. Jeg ville fjerne alt (mørkt) hår som var synlig når jeg hadde på bikini. Men med kraftig hårvekst var det ikke lett. Jeg skulle ønske noen hjalp meg med det i den usikre pubertetsfasen. Men det er liksom noe annet å fjerne alt. Spesielt for en så liten en, som man tross alt er som 13åring. Anonymous poster hash: 55f3a...b57
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #20 Skrevet 6. mars 2017 Har hun så mye, eller er det det lille som er flaut? Husker selv jeg synes det var utrolig pinlig, men tenker det er feil signal å vokse det. Datteren min ønsket å fjerne hår på leggene da hun var 14. Siden jeg vokser mine bein tok jeg henne med dit. Er for voksing framfor høvel ved skjemmende hårvekst, men kjønnshår skal man ikke skjemmes over hvis det ervi moderat mengde. Anonymous poster hash: de18b...86e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #21 Skrevet 6. mars 2017 13 år?? Hadde ikke vært oppe til diskusjon en gang i mitt hus! Anonymous poster hash: d5f17...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå