Gå til innhold

Nedvask av hus, leie.

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte og har nå fått nøklene til huset vi skal leie. Tidligere leietager flyttet ut for 2 uker siden og huseier har vært å sett på huset.

Nå når jeg kommer dit ser jeg at huset ikke er vasket ned, knapt vasket i det hele tatt.. Dvs at samtlige overflater var det smuss på, inni skuffer og skap på bad var det "bånnskrot" typ hår, en øredopp osv....

Huseier er en veldig koselig og sympatisk fyr, ønsker ikke å få et vanskelig forhold til han, men jeg må faktisk sette av de neste dagene til å vaske ned huset...

Hvordan går jeg frem her? Er det nedfelt i loven at hus skal være nedvasket eller er det noe man må avtale på forhånd? Jeg så nemlig på det som en selvfølge at det skulle være reint...

Anonymous poster hash: 67674...98b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144313646-nedvask-av-hus-leie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville jo aller helst hatt vaskebyrå, men er faktisk usikker på om det finnes her i bygda. Vi er ferdig nedpakket her vi bor nå og skulle begynt flyttingen imorgen... Pleier firmaer å ta på seg slikt på kort varsel?

Ekkel situasjon altså, for huseier er en skikkelig fin fyr...

Vi har i vår kontrakt at vi løever i samme stand som vi mottok. Måtte vaske littegrann, så når vi evt flytter trenger vi ikke være nazi på vasken.. 

men ville tatt kontakt med huseier. Er han klar over tilstanden?

Anonymous poster hash: 66b0e...fb7

Annonse

Ta kontakt med utleier, og ta bilder.

Det dere bør bli enig om er enten

1 - At du vasker ned og får avslag i husleien

2 - At huseier leier inn vaskebyrå. Får han ikke tak i et på dagen må han påkoste hotell på deg.

eller

3 - Du vasker ned selv og kan forlate det uvasket når du selv flytter ut.

Men uansett ta bilder og få avtalen skriftlig hvis dere går for 1 eller 3.

Anonymous poster hash: aa6d7...b84

Jeg er ikke spesielt sær på vask, ville godtatt helt grei vask med litt slurv. Men her var det snakk om kjøkkenvifte som aldri har blitt vasket, ikke en skuff på hverken bad eller kjøkken var vasket, diarésprut i toalett. Da jeg sto på knærne på parketten for å vaske listene ble buksa min skitten.... Huset er ca 200kvadrat, så kommer til å ta noen dager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...