Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Jeg klarer ikke å finne noe regelverk? Det kan ofte ta 1-2 mnd før det kommer et nytt barn. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Et det et krav at du alltid er hjemme lønnes du vel fast med et beløp? Anonymous poster hash: 25cbf...01b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Et det et krav at du alltid er hjemme lønnes du vel fast med et beløp? Anonymous poster hash: 25cbf...01b Nei, jeg gjør ikke det. Ingen lønn mellom oppdragene. Noen perioder er det litt tørke, så da går jeg uten inntekt. Kan ikke ta andre jobber heller, for jeg er jo i beredskap og må stille opp på kort varsel. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Nei, jeg gjør ikke det. Ingen lønn mellom oppdragene. Noen perioder er det litt tørke, så da går jeg uten inntekt. Kan ikke ta andre jobber heller, for jeg er jo i beredskap og må stille opp på kort varsel. Anonymous poster hash: 74678...316 Så rart, så lenge det ikke er dere som velger å ha opphold. Trodde det var såpass få beredskapshjem, at de burde ta vare på de som gjør det. All ære til dere, det er en tøff jobb Anonymous poster hash: ba4d0...0f9
Bobo2014 Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Hvilket firma jobber du for? Som jeg har forstått skal beredskapshjem lønnes "fullt"/vanlig, nettopp fordi de alltid skal være i beredskap og skal kunne ta i mot barn på kort varsel. Kan du begynne å jobbe for et annet firma med bedre vilkår? Tenker jo at det er stressende å være bekymret for lønn etc.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Så rart, så lenge det ikke er dere som velger å ha opphold. Trodde det var såpass få beredskapshjem, at de burde ta vare på de som gjør det. All ære til dere, det er en tøff jobb Anonymous poster hash: ba4d0...0f9 Ja, det synes jeg også. Tusen takk for det. Får høre med NAV. 😊 Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Ja, det synes jeg også. Tusen takk for det. Får høre med NAV. 😊 Anonymous poster hash: 74678...316 Ja, det synes jeg du bør. Dette høres ikke riktig ut. Anonymous poster hash: cd748...9dc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Du skal vel være arbeidsledig og klar for andre jobber skal du motta dagpenger, så det må bli feil stønad. Kontakt arbeidsgiver og si du ikke har råd lengre Anonymous poster hash: 25cbf...01b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Du skal vel være arbeidsledig og klar for andre jobber skal du motta dagpenger, så det må bli feil stønad. Kontakt arbeidsgiver og si du ikke har råd lengre Anonymous poster hash: 25cbf...01b Ja, enig i det. Men hvis man går inn på NAV sine sider, er det et valg som heter "permittert". Det blir jo på en måte det samme. Er fast ansatt, men får ikke oppdrag fordi "bedriften" ikke har noe jobb til meg akkurat nå. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Du skal kunne være i normalt arbeid da. Men ditt arbeid skal være klar over at du plutselig må dra for å hente/ta imot et barn, i samarbeid med BV. Jeg er og min mor er beredskapshjem, aldri vært snakk om å gå hjemme å "vente", å få lønn for det altså. Anonymous poster hash: b6ba8...acf
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Du skal kunne være i normalt arbeid da. Men ditt arbeid skal være klar over at du plutselig må dra for å hente/ta imot et barn, i samarbeid med BV. Jeg er og min mor er beredskapshjem, aldri vært snakk om å gå hjemme å "vente", å få lønn for det altså. Anonymous poster hash: b6ba8...acf Ja, men ikke så lett å få jobb på dagen da og hvilken arbeidsgiver godtar at man plutselig drar og blir borte alt fra to dager til to år? Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Det er jo de du jobber for som gjør feil her. Du skal bli lønna som normalt når du er beredskapshjem. Mellom 350 000 og 490 000 i året. Alt ettersom. Anonymous poster hash: e754a...c33
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Jeg kjenner to stykker som er beredskapshjem og begge er i full jobb. Den ene jobber i skolen og den andre i en barnehage, begge er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Det er sjelden de har veldig lange fravær for barna er ikke så lenge hos dem før de plasseres i f.eks fosterhjem. Det siste barnet som var hos naboen her (hun som jobber i skolen) var 10-12 år gammel og var der i to uker, hun gikk jo på skolen på dagtid og da var beredskapsmammaen på jobb) Blir man ikke frikjøpt fra jobb om man må være hjemme, så arbeidsgiver ikke får utgifter med det? Altså får de dekket inn utgiften til vikar fra barnevernet? Anonymous poster hash: cf66b...e53
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Det er jo de du jobber for som gjør feil her. Du skal bli lønna som normalt når du er beredskapshjem. Mellom 350 000 og 490 000 i året. Alt ettersom. Anonymous poster hash: e754a...c33 Du mener det? Vi får betalt per døgn vi har plassering +utgiftsdekning da. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 Jeg kjenner to stykker som er beredskapshjem og begge er i full jobb. Den ene jobber i skolen og den andre i en barnehage, begge er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Det er sjelden de har veldig lange fravær for barna er ikke så lenge hos dem før de plasseres i f.eks fosterhjem. Det siste barnet som var hos naboen her (hun som jobber i skolen) var 10-12 år gammel og var der i to uker, hun gikk jo på skolen på dagtid og da var beredskapsmammaen på jobb) Blir man ikke frikjøpt fra jobb om man må være hjemme, så arbeidsgiver ikke får utgifter med det? Altså får de dekket inn utgiften til vikar fra barnevernet? Anonymous poster hash: cf66b...e53 Der jeg jobber kan man ikke ha vanlig jobb. Det er et krav. Ved siste plassering var jeg hjemme med en treåring i 9 måneder. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 Du mener det? Vi får betalt per døgn vi har plassering +utgiftsdekning da. Anonymous poster hash: 74678...316 https://www.bufdir.no/Fosterhjem/familiehjem/Nord_Norge/ Nede ved statlige beredskapshjem og arbeidagodtgjørelse. Jobber du for Aleris? Anonymous poster hash: e754a...c33
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 https://www.bufdir.no/Fosterhjem/familiehjem/Nord_Norge/ Nede ved statlige beredskapshjem og arbeidagodtgjørelse. Jobber du for Aleris? Anonymous poster hash: e754a...c33 Nei, for en annen privat aktør. Anonymous poster hash: 74678...316
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 Nei, for en annen privat aktør. Anonymous poster hash: 74678...316 Det synes jeg du skal ta en prat med arbeidsgiver. Enten får de betale også for "dødperioder" eller så må du finne deg en jobb med stabil inntekt. Anonymous poster hash: e754a...c33
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Det synes jeg du skal ta en prat med arbeidsgiver. Enten får de betale også for "dødperioder" eller så må du finne deg en jobb med stabil inntekt. Anonymous poster hash: e754a...c33 Ja, det skal jeg virkelig gjøre. 😊 Anonymous poster hash: 74678...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå