Gå til innhold

Østblokk- land. Er befolkningen der "hvite"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: a92eb...49b

Fortsetter under...

Skrevet

Seriøst???

Og hvis du faktisk lurer - les deg opp!

Anonymous poster hash: 6cc29...8c6
Skrevet

Nei, de er faktisk helt grå. All forurensningen, vettu.

Skrevet

Warsawapakten er oppløst. Så der finnes ingen østblokk mer.

Anonymous poster hash: fc9a9...da5

Skrevet

Wow. Bare wow.

Historietimene droppet du?

Anonymous poster hash: 55eff...539

Skrevet

😂 Er du hun samme dama (eller barnet???) som lurte på hva raffinert sukker, mettet fett og karbohydrater er?

Anonymous poster hash: 9ca5d...cc2

Annonse

Skrevet

Øst-Europa tenker du vel på?

De er jo ikke Skandinavia-hvit. De har ofte mørkere toner, og mørkere hår.

Der. En som svarte direkte på spørsmålet.

Anonymous poster hash: 19ae1...2b1

Skrevet

Takk!

Anonymous poster hash: b02ab...b55

Skrevet

Hvorfor var dette så dumt spørsmål? Hva med asiater, er de hvite? Noen er veldig lyse og noen litt mørkere.

Anonymous poster hash: 087ac...944

Skrevet

Hvorfor var dette så dumt spørsmål? Hva med asiater, er de hvite? Noen er veldig lyse og noen litt mørkere.

De er vel gule? 😛

Anonymous poster hash: a54e4...ecb

Skrevet

Jeg hater slike innlegg. Hvordan går det an å ha slike hull i allmennkunnskapen? Og i vår tid, når informasjon er så tilgjengelig. Hi sjerpings. Les litt.

Anonymous poster hash: 30223...740

Skrevet

Med mine samiske tippoldeforeldre er jeg mørkere i hud, hår og øyne enn min øst-europeiske mann :)

Vil si de er hvite, men mer utbredt mørkt hår og øyne.

Anonymous poster hash: 9de23...74f

Skrevet

Jeg hater slike innlegg. Hvordan går det an å ha slike hull i allmennkunnskapen? Og i vår tid, når informasjon er så tilgjengelig. Hi sjerpings. Les litt. Anonymous poster hash: 30223...740

Og, siden dette re allmennkunnskap for deg, så kunne du vennligst bruke litt av den til å opplyse oss uinnvidde?

Jeg synes faktisk ikke spørsmålet er så dumt.

Diverse antropologer har opp igjennom tiden klassifisert mennesker etter farge, hvit, gul, brun, svart osv.

Man klassifisere også etter etnisitet. Etnisitet og farge er ikke nødvendigvis sammenfallende. Man kan f.eks være african-american uten å være black.

Østeuropeere klassifiseres av de fleste antropologer som hvite, men det er også noen som skiller på ulike deler av Øst-Europa.

Anonymous poster hash: 321ce...7ab

Annonse

Skrevet

Nei. Det er ikke europeere heller. Jeg har møtt mange mennesker i mitt liv, noen ganske bleke til og med, til og med sett folk som har hatt anemi (blodtap). Men jeg har aldri sett noen som er hvit. Jeg har for øvrig møtt noen veldig mørke mennesker, men aldri sett noen som er sort.

Anonymous poster hash: 7881f...25b

Skrevet

Mannen min er fra Kosovo vi er like i huden.

Han er grå i håret, men det har med alderen å gjøre😉

Anonymous poster hash: aac04...84d

Skrevet

Er spanjoler hvite?

Er italienere hvite? Er det forskjell på nord- og syd-italienere?

Hva er østblokk land? Eksisterer det enda?

Hva er hvit? Er det lysere enn en viss nyanse hudtone? Hvor går den grensen? Må man ha blondt hår og blå øyne?

Jeg er norsk. Har brunt hår og brune øyne. Min polske venninne har lyst hår og blå øyne. Er hun hvitere enn meg?

Anonymous poster hash: 07402...45a

Skrevet

Og, siden dette re allmennkunnskap for deg, så kunne du vennligst bruke litt av den til å opplyse oss uinnvidde?

Jeg synes faktisk ikke spørsmålet er så dumt.

Diverse antropologer har opp igjennom tiden klassifisert mennesker etter farge, hvit, gul, brun, svart osv.

Man klassifisere også etter etnisitet. Etnisitet og farge er ikke nødvendigvis sammenfallende. Man kan f.eks være african-american uten å være black.

Østeuropeere klassifiseres av de fleste antropologer som hvite, men det er også noen som skiller på ulike deler av Øst-Europa. Anonymous poster hash: 321ce...7ab

Antropologer har gjennom tidene klassifisert mennesker som veldig mye rart - men det er en helt annen diskusjon. I dag er det enighet om at mennesker er en rase (det norske ordet rase) og inndeling i farger kan være veldig misvisende. Etnisitet er også et svært komplisert ord, og en vanskelig diskusjon.

Men jeg oppfatter ikke at hi er helt "der". Kanskje jeg undervurderer henne, men jeg oppfattet ikke spørsmålet til hi som et ønske om en kompleks diskusjon om farge og etnisitet.

Jeg oppfattet spørsmålet til hi som at hun helt reelt lurte på om europeere fra øst-Europa (Polen, Bulgaria, Romania, Russland, osv) er "hvite" slik som nordeuropeere, middeleuroppere, søreuropeere, og briter. Altså i mine øyne et totalt idiotisk spørsmål. Og derfor et enkelt og idiotisk svar.

Skrevet

Jeg er norsk helblods. Vil også si jeg er ganske blå. Ikke politisk, men i huden. Hvertfall om vinteren. Min østeuropeiske venninne er hvitere enn meg. Hun har ikke blåskjær. Men det er forskjell på folk.

Anonymous poster hash: a0162...387

Skrevet

For noe piss.

Polakker, russere, latviere, litauere, tsjekkere, slovaker, ungarerne og østtyskere hører vel alle sammen til i det man før kalte Østblokken. Du kan ikke se forskjell på dem og f eks nordmenn.

Mulig der er litt mer innslag av mørkt hår og brune øyne i Romania og Bulgaria.

Skrevet

De er kakasoide, som oss.

Anonymous poster hash: 4ce15...6d0

Skrevet

Jeg hater slike innlegg. Hvordan går det an å ha slike hull i allmennkunnskapen? Og i vår tid, når informasjon er så tilgjengelig. Hi sjerpings. Les litt.

Hva er galt i å spørre om dette?

Her inne spør jo folk om den kulen de kjenner i endetarmen er farlig.

Hvorfor skiller dette seg ut som et dumt spørsmål?

Anonymous poster hash: 169b1...88c

Skrevet

For noe piss.

Polakker, russere, latviere, litauere, tsjekkere, slovaker, ungarerne og østtyskere hører vel alle sammen til i det man før kalte Østblokken. Du kan ikke se forskjell på dem og f eks nordmenn.

Mulig der er litt mer innslag av mørkt hår og brune øyne i Romania og Bulgaria.

Det jeg kan se forskjell på nordmenn og polakkene er at polakkene har flatt bakhode.

Anonymous poster hash: a6d58...3b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...