Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #26 Skrevet 5. mars 2017 Koselig ide, men høres klin umulig ut økonomisk. Anonymous poster hash: 0a9fe...848
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #27 Skrevet 5. mars 2017 Jeg hadde kun gått der i permisjonen MED baby. Aldri opplevd verden om jeg orker sånn baby-cafe når jeg skal ut å treffe venninner. Høres kostbart ut!!! Anonymous poster hash: 92409...d57
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #28 Skrevet 5. mars 2017 Dette er jo ting man kan finne ut av etterhvert. Nå har hun en ide og vil høre om det er noen andre som synes den er god. Intet mer. Anonymous poster hash: dc7f5...49d Finne ut av etterhvert???? Eh....nei!! Anonymous poster hash: 92409...d57
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #29 Skrevet 5. mars 2017 Jeg savnet et sted å gå da barnet var mellom 1 og 2 år, da mine kun var deltid i bhg da. Ha evt en samling for mødre med barn i denne aldersgruppen også. Men du vil nok kun ha kunder mellom kl 10 og 14.00. Med førstemann hadde jeg bedre tid, men sov kanskje lenger om morgenen. Var mye på farta mellom 10-12, så dro jeg hjem for å lage middag til mannen kom hjem fra jobb. Med andremann måtte jeg opp tidlig, men hentet alltid det eldste i barnet i bhg før jeg startet på middagen. På cafe kjøpte jeg kun en baguette. Hadde stort sett med meg en vannflaske. Drikker ikke kaffe. Er flere som ammer som ikke vil ha kaffe. Mer hadde jeg ikke råd til, da jeg sparte til 4 mnd ulønnet permisjon. Noe jeg har hatt med begge barna. Anonymous poster hash: 7bfea...029
Superdolly Skrevet 5. mars 2017 #30 Skrevet 5. mars 2017 Jeg sier som de fleste andre: Ideen din høres dessverre ut som det ikke kan gå rundt økonomisk. Når du skal ha et så stort lokale (kafe, lekerom og vognstall), vil husleien bli høy. Du vil få plass til forholdsvis få sitteplasser på alle de kvadratmeterne. Jeg har større barn, og jeg ville nok ikke orket å oppsøke et slikt sted, jeg ville valgt et roligere sted. Kundegrunnlaget ditt ville være mødre som er permisjon, og de er ikke så mange og de kjøper ikke så mye. Skal maten i tillegg være billig, har du ingen muligheter for inntjening. Husk at salget av mat skal dekke råvarer, lønn til ansatte og husleie. Ideen din er koselig, men beklager, du har ikke en sjanse.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #31 Skrevet 5. mars 2017 Tanken er veldig god, og ja - er nok veldig mange som har tenkt den før deg. Det ble åpnet en slik kafé (nesten nøyaktig slik du beskriver) i Tønsberg for ca 10 år siden. Hadde da småbarn selv, og tenkte "yes!!!" Alle var liksom sikker på at den skulle ble en suksess, men innen et par år så var den sagablott. Vi sluttet å gå der fordi maten var fullstendig overpriset (de var vel nødt tenker jeg) og var heller ikke spesielt god. Var i tillegg noe med atmosfæren der som ikke var noe hyggelig. Føltes som å sitte på et sånt lekeland liksom. Høres kanskje rart ut, men jeg var MYE på cafe, og denne overtilrettelangte cafeen var den jeg trivdes minst på. Var der med barselgruppa en gang også, og vi tenkte at vi likegodt kunne vært hjemme hos noen istedet. Når jeg er på cafe så er det for å "unne" meg noe. Og jeg liker å se litt forskjellig mennesker, ikke BARE mødre. Her jeg bor nå er det flere cafeer, og selv om de ikke henvender seg til mødre med barnevogner så er det overhodet ikke noe problem å ha med baby, stort sett. Vi mødre finner somregel ut av det uansett. Setter vogna utafor, tar med bilsetet inn, har bæresjal...når ungen blir større så finnes det stort sett barnestoler overalt, og det finnes også slike "stolposer" man henger over så barnet kan sitte. Mødre elsker å gå på cafe, men vi trenger ikke så mye tilrettelegging som man skulle tro! Hvis du vil satse på en cafekonsept så henvend deg heller til en større kundegruppe Og ang barnevogner så sats heller på et skur eller et tak man kan sette de under ute. Kjøp inn slike stolposer (selges på nett) og lån ut. Ha mikrobølgeovn tilgjengelig, samt et stellerom/toalett med stellemulighet. Ingen grunn til å arrangere barseltreff. De aller fleste er i grupper allerede, og finner på egne ting. Og jeg betaler gjerne litt mer hvis maten er god når jeg først skal kose meg. "Hjemmelagde" smoothies er kjempepopulært, og disse kan man jo selge i barnestørreleser også. Anonymous poster hash: 11747...27a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #32 Skrevet 5. mars 2017 Finne ut av etterhvert???? Eh....nei!! Anonymous poster hash: 92409...d57 Alle som starter eget er født med kunnskapen da eller? Herregud. Det er ikke galt å starte med en ide! Selvsagt kan hun finne ut av tingene etterhvert. Jeg sier ikke etter hun har startet opp. Anonymous poster hash: dc7f5...49d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #33 Skrevet 5. mars 2017 Lekeland på sirkus i Trondheim har barselltreff mandager. Det høres ut som det du tenker. Bare at kafeen din høres ut til å ha bedre mat. Anonymous poster hash: 808d4...814
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #34 Skrevet 5. mars 2017 Alle som starter eget er født med kunnskapen da eller? Herregud. Det er ikke galt å starte med en ide! Selvsagt kan hun finne ut av tingene etterhvert. Jeg sier ikke etter hun har startet opp. Anonymous poster hash: dc7f5...49d Basale kunnskaper bør være der, jo. Hun skriver som en 14-åring. Anonymous poster hash: b9e01...46c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #35 Skrevet 5. mars 2017 Blir folk aldri lei kafe? Jeg bruker det svært svært sjeldent og barsel er jeg ferdig med. Tenker at alle disse kafeene som popper opp i alle gater kommer til å gå konk, før eller senere. Helst før Anonymous poster hash: c1da3...e9e
Bustehue Skrevet 5. mars 2017 #36 Skrevet 5. mars 2017 Er en slik kafé på Sandvika storsenter. Helt genialt. Deilig å kunne senke skuldrene når man er på kafé, at man slipper å hysje på store barn og fotfølge ettåringen..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #37 Skrevet 5. mars 2017 Hvor bor du? Hvis du bor et sted hvor kundegrunnlaget er stort og du kan få tak i et billig lokale på et sentralt og stort sted kan det gå, men da må du ha et tilbud på de tidene småbarnsmødrene ikke er der. Feks mulighet for utleie til arrangementet, skjenkebevilling slik at du kan ha åpent utover kvelden, osv. Du kan ikke bare basere deg på en gruppe som sitter lenge, kjøper lite, og som i flokk ofte virker avskrekkende på andre kunder. Anonymous poster hash: a0ca6...b1d
Yellow Brick Road Skrevet 5. mars 2017 #38 Skrevet 5. mars 2017 I stede for salg av barnemat(glass, grøt, nan) og bleier, ville jeg lagt tilrette for oppvarming av medbrakt mat, tilby moste grønnsaker av råvarer du allerede har tilgjengelig, til en kurant pris, og gode stellemuligheter. Det vil nok heller ikke utgjøre det store om du har en pakke bleier liggende i en mellomstørrelse, som du kan gi vekk om en mor skulle glemt å fylle stellebagen, men ikke satset på salg. Det høres ut som at sikter deg inn mot en gruppe som fort kan bli snever og ulønnsom. Ville heller annonsert med dager for barseltreff, men ellers siktet litt bredere. Og hvor ulønnsomt det er, vises jo allerede her når man ikke en gang er villig til å kjøpe et glass med mat til babyen eller betale for en bleie om man har glemt det, men vil ha tilgang til å varme opp medbragt og ha gratis bleier. Når man da i tillegg hører at folk drikker vann fra medbragt vannflaske og satser på å bruke minst mulig penger - ikke at det er noe galt i det, men det er dårlig forretning for den som driver.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #39 Skrevet 5. mars 2017 Cafe au lek i Trondheim var jo et genialt konsept som dessverre ikke overlevde. Der skrev eierne ofte på Facebook hvor hardt det var å drive. De fleste kjøpte en kaffe og en kanelboller, ble vel rundt 60 kr per pers. Og som mange nevner så sitter mødre på cafe lenge, så det er liten turn-over blant kunder. Der hadde de og babysang og div kurs, men det ble for lite penger. Utrolig synd, for det var genialt. Og i Trondheim er det jo endel som bor, så man bør satse på en enda større by da. Eller en liten plass med lav leie.. Anonymous poster hash: 12db9...6f4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #40 Skrevet 5. mars 2017 Det kan definitivt funke, feks i Oslo. Det finnes allerede slike steder, og de er populære blandt mødre i perm. Du er avhengig av et stort nok kundegrunnlag. Og det finnes i en storby. Mødrene som triller rundt i Oslo sentrum, er dessuten ofte pengesterke karrieredamer, som bruker myyyye penger på både kafé og alt mulig annet (så lenge det er en rampe inn i butikken) Du bør derimot ikke være billig. Gjestene dine blir sittende i timesvis, så du er nødt å ta betalt. Anonymous poster hash: c38cd...b6b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #41 Skrevet 5. mars 2017 Det lå en slik kafé på Sandvika storsenter, men den ble borte. Anonymous poster hash: 90859...bb4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #42 Skrevet 5. mars 2017 Der e jo ikke god butikk å satse på småbarnsmødre som tar opp plasser og bruker minimalt med penger. Anonymous poster hash: c7f7c...075
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #43 Skrevet 5. mars 2017 Det blir en kafe som er veldig barnevenlig,med lekerom, vognstall med glass dører. Møblert med små og store grupper sofaer og bord. en lett blanding. Skal være veldig hjemmekoselig. Salg av barnemat,nan,bleier og slike ting. Og hjemmelaget bakst. boller,vaffler,rundstykker,baguetter, salater og barnemeny. Har ikke tenkt att de skal være dyrt og gå der. skal ha kaffibar. Ideen til dette fikk jeg da jeg var i permisjon med først. Ingen kaffer var barnevenlige,vognen måtte stå ute, ingen barnemat, trangt, når barnet ble nesten året og krøp så var det ingen plasser og krype fordi der var folk som gjikk overalt. Dette blir en kafe der barna kan leke og foreldrene kose seg og skravle. Og Har oversikt over barnet som sover i vognstallen. Tenkte og ha treff for nyfødt og til 6 mnder en dag i uka. og fra 6 mnder til 1 år en gang i uka. har flere pklaner men ville høre med dere om dette hørest bra ut og om det er en plass dere ville velge og gå på i permosjonstiden med baby og større søsken. ble litt rotete og uten stor bukstav etter punktum med skriver fra telefonen. kan og nevne at dette bli i en by Anonymous poster hash: 61ae4...c8e Da skal bu ikkje ligge på lat siden for der må du belage deg på 24/24 arbeid. Snakker om erfaring for jeg er sjølvstendig nær. kafe og det maser i aller retninger og sjukefråver er barre 1 bagateller. Og det kommer meir som du ikkje reknar med. Detta er barre noe jeg nevner. mat, retter, bestilling, sjukdom, erstatere, konflikter, gretne kunder og etc Anonymous poster hash: 4e483...1be
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #44 Skrevet 5. mars 2017 I stede for salg av barnemat(glass, grøt, nan) og bleier, ville jeg lagt tilrette for oppvarming av medbrakt mat, tilby moste grønnsaker av råvarer du allerede har tilgjengelig, til en kurant pris, og gode stellemuligheter. Det vil nok heller ikke utgjøre det store om du har en pakke bleier liggende i en mellomstørrelse, som du kan gi vekk om en mor skulle glemt å fylle stellebagen, men ikke satset på salg. Det høres ut som at sikter deg inn mot en gruppe som fort kan bli snever og ulønnsom. Ville heller annonsert med dager for barseltreff, men ellers siktet litt bredere. Og hva har du tenkt at HI skal tjene penger på da når maten skal være medbrakt og bleiene gratis? Er ikke overlevelse i moste grønnsaker. Skal hun ta leie på mikrobølgeovnen? Gebyr på stolene fra andre time de er i bruk? Garderobeplikt med betaling? Eller inngangspenger? Anonymous poster hash: 162e3...3e9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #45 Skrevet 5. mars 2017 Er en slik kafé på Sandvika storsenter. Helt genialt. Deilig å kunne senke skuldrene når man er på kafé, at man slipper å hysje på store barn og fotfølge ettåringen.. Fin den, men renholdet er dårlig og det er så slitent i kafé og lekedelen. Anonymous poster hash: 45a10...83d
BareMas Skrevet 5. mars 2017 #46 Skrevet 5. mars 2017 Og hvor ulønnsomt det er, vises jo allerede her når man ikke en gang er villig til å kjøpe et glass med mat til babyen eller betale for en bleie om man har glemt det, men vil ha tilgang til å varme opp medbragt og ha gratis bleier. Når man da i tillegg hører at folk drikker vann fra medbragt vannflaske og satser på å bruke minst mulig penger - ikke at det er noe galt i det, men det er dårlig forretning for den som driver. Det er akkurat det jeg vet, derfor ville jeg satset annerledes. Tror også det er billigere for driveren å heller kjøre 2 typer grønnsaker i stavmikseren enn å selge glassmat. Og som flere her sier, mødre med barn i permisjon er en kortvarig kundegruppe, og denne kundegruppen har dessverre den egenskapen at den ekskluderer andre grupper. Jeg ville derfor ikke ha siktet meg inn mot denne gruppen, men heller lagt tilrette for at det skal være hyggelig for denne gruppen også. Som kafédriver ønsker man jo å faktisk tjene bittelitt penger også, og det tror jeg ikke er mulig slik som hi beskriver konseptet sitt.
BareMas Skrevet 5. mars 2017 #47 Skrevet 5. mars 2017 Og hva har du tenkt at HI skal tjene penger på da når maten skal være medbrakt og bleiene gratis? Er ikke overlevelse i moste grønnsaker. Skal hun ta leie på mikrobølgeovnen? Gebyr på stolene fra andre time de er i bruk? Garderobeplikt med betaling? Eller inngangspenger? Anonymous poster hash: 162e3...3e9 Jeg mener at hi burde sikte bredere enn på småbarnsmødre som kundegruppe. Å ha en mikrobølgeovn tilgjengelig er ikke den utgiftsposten som gjør at kafeen ikke vil gå rund, men legge fint til rette. Å kjøre en gulrot og en potet i en stavmikser og ta 30-40kr for er heller ikke et stort problem. Men å ha et konsept slik som hi beskriver, ser jeg ikke lønnsomheten i, men satser hun på flere kundegrupper, så tror jeg at det kan være en levedyktig kafé.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #48 Skrevet 5. mars 2017 Det blir en kafe som er veldig barnevenlig,med lekerom, vognstall med glass dører. Møblert med små og store grupper sofaer og bord. en lett blanding. Skal være veldig hjemmekoselig. Salg av barnemat,nan,bleier og slike ting. Og hjemmelaget bakst. boller,vaffler,rundstykker,baguetter, salater og barnemeny. Har ikke tenkt att de skal være dyrt og gå der. skal ha kaffibar. Ideen til dette fikk jeg da jeg var i permisjon med først. Ingen kaffer var barnevenlige,vognen måtte stå ute, ingen barnemat, trangt, når barnet ble nesten året og krøp så var det ingen plasser og krype fordi der var folk som gjikk overalt. Dette blir en kafe der barna kan leke og foreldrene kose seg og skravle. Og Har oversikt over barnet som sover i vognstallen. Tenkte og ha treff for nyfødt og til 6 mnder en dag i uka. og fra 6 mnder til 1 år en gang i uka. har flere pklaner men ville høre med dere om dette hørest bra ut og om det er en plass dere ville velge og gå på i permosjonstiden med baby og større søsken. ble litt rotete og uten stor bukstav etter punktum med skriver fra telefonen. kan og nevne at dette bli i en by Anonymous poster hash: 61ae4...c8e Fantastisk 👏🙏🙌 Anonymous poster hash: cebf3...425
the amazing spidermamma Skrevet 5. mars 2017 #49 Skrevet 5. mars 2017 Kanskje det kan kombineres med et annet konsept? F eks i kombinasjon med en butikk som selger barnetøy, babyutstyr og babyleker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå