Gå til innhold

Frekt å sende inn egenmelding når man kun er vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan man det? Når man er vikar? Jeg jobber ca 3-4 dager i uka. En dag er fast mens resten er jeg vikar. Jeg var syk på en av mine faste dager. Kan jeg sende inn egenmelding for den dagen? Har jobbet der over ett år nå og dette var første dagen jeg var syk.. Jeg får vite uken i forveien når jeg skal jobbe neste uka.

Anonymous poster hash: e82af...084

Fortsetter under...

Skrevet

Og kan man det? Når man er vikar? Jeg jobber ca 3-4 dager i uka. En dag er fast mens resten er jeg vikar. Jeg var syk på en av mine faste dager. Kan jeg sende inn egenmelding for den dagen? Har jobbet der over ett år nå og dette var første dagen jeg var syk.. Jeg får vite uken i forveien når jeg skal jobbe neste uka.

Anonymous poster hash: e82af...084

Ikke frekt :) bruk egenmelding du.

Anonymous poster hash: 7db0d...5ab

Skrevet

Det er vel ikke frekt, man blir jo syk iblant uansett om man er fast ansatt eller vikar.

Skrevet

Frekt? Har jeg aldri tenkt over. Er man syk så er man syk, og har rett på sykepenger.

Skrevet

Du har rettigheter som andre.

Anonymous poster hash: a587c...73e
Skrevet

Ja, herregud. Vikarer kan ikke bli syk....
Nei, kjære deg. Du må jo ha jobbet lenge nok får å ha rett på egenmelding med lønn (syke barn teller fra dag en) og er man syk, så er man syk. Men man er ikke syk om man hoster litt og trenger en paracet for å klare dagen. Det gjelder enten man er vikar eller fast. 

Anonymous poster hash: e0c86...1d3

Annonse

Skrevet

Ja, herregud. Vikarer kan ikke bli syk....

Nei, kjære deg. Du må jo ha jobbet lenge nok får å ha rett på egenmelding med lønn (syke barn teller fra dag en) og er man syk, så er man syk. Men man er ikke syk om man hoster litt og trenger en paracet for å klare dagen. Det gjelder enten man er vikar eller fast.

Anonymous poster hash: e0c86...1d3

må jobbet 4 uker for å ha krav på sykt barn.

Anonymous poster hash: be379...265

Skrevet

må jobbet 4 uker for å ha krav på sykt barn.

Anonymous poster hash: be379...265

Alle plassene jeg har jobbet, min mann har jobbet og under kurs fra nav så har jeg hatt rett på syktbarn dager fra dag 1!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...