Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Og kan man det? Når man er vikar? Jeg jobber ca 3-4 dager i uka. En dag er fast mens resten er jeg vikar. Jeg var syk på en av mine faste dager. Kan jeg sende inn egenmelding for den dagen? Har jobbet der over ett år nå og dette var første dagen jeg var syk.. Jeg får vite uken i forveien når jeg skal jobbe neste uka. Anonymous poster hash: e82af...084
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Og kan man det? Når man er vikar? Jeg jobber ca 3-4 dager i uka. En dag er fast mens resten er jeg vikar. Jeg var syk på en av mine faste dager. Kan jeg sende inn egenmelding for den dagen? Har jobbet der over ett år nå og dette var første dagen jeg var syk.. Jeg får vite uken i forveien når jeg skal jobbe neste uka. Anonymous poster hash: e82af...084 Ikke frekt bruk egenmelding du. Anonymous poster hash: 7db0d...5ab
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Det er vel ikke frekt, man blir jo syk iblant uansett om man er fast ansatt eller vikar.
TPK Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Frekt? Har jeg aldri tenkt over. Er man syk så er man syk, og har rett på sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Du har rettigheter som andre. Anonymous poster hash: a587c...73e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 Ja, herregud. Vikarer kan ikke bli syk....Nei, kjære deg. Du må jo ha jobbet lenge nok får å ha rett på egenmelding med lønn (syke barn teller fra dag en) og er man syk, så er man syk. Men man er ikke syk om man hoster litt og trenger en paracet for å klare dagen. Det gjelder enten man er vikar eller fast. Anonymous poster hash: e0c86...1d3
bønni Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Du har rett til å bruke egenmeldingsdager for arbeidsdager du er satt opp på, så lenge arbeidsforholdet har vart mere enn to måneder. Du er ikke mye syk hvis du ikke har bruket egenmelding før nå, og har hatt jobben i over ett år. Se navs regler for egenmeldinger: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #8 Skrevet 4. mars 2017 Ja, herregud. Vikarer kan ikke bli syk.... Nei, kjære deg. Du må jo ha jobbet lenge nok får å ha rett på egenmelding med lønn (syke barn teller fra dag en) og er man syk, så er man syk. Men man er ikke syk om man hoster litt og trenger en paracet for å klare dagen. Det gjelder enten man er vikar eller fast. Anonymous poster hash: e0c86...1d3 må jobbet 4 uker for å ha krav på sykt barn. Anonymous poster hash: be379...265
Mamma_til_2 Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 må jobbet 4 uker for å ha krav på sykt barn. Anonymous poster hash: be379...265 Alle plassene jeg har jobbet, min mann har jobbet og under kurs fra nav så har jeg hatt rett på syktbarn dager fra dag 1!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå