Gå til innhold

Gikk alle vekk fra turnus jobb når de fikk skolebarn?

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk av kollegaer er det. Det går ikke an å jobbe turnus når barna går på skole og det er mye som skjer. Min største starter på skole til høsten, og jeg må ærlig innrømme at jeg vil ikke slutte i turnus. I tillegg jobber mannen min og litt turnus, er vi helt ille ute vi da?

Eller går det bra å jobbe turnus med skolebarn til dere som gjør det og har skolebarn? Min jobb er så fin og jeg vil stå i den i mange år til..

Anonymous poster hash: e334a...8dc

Fortsetter under...

Har jobbet turnus i alle år. Synes det er gull når man har barn. Aldri vært problemer da barna gikk på skolen,og regner med det går like fint når minsten begynner på skolen i år. Skal det være arrangement på skolen får man beskjed i god tid,så man kan jobbe inn eller bytte vakt hvis det kolliderer.

Anonymous poster hash: 72fb3...b48

Mannen har turnusjobb. Det byr på problemer på ettermiddag og kveld for oss, da vi har en ettåring som legger seg tidlig. Hente i bursdager ol blir vanskelig, samme med trening. Men ikke alle kan bytte jobb sånn uten videre.

Anonymous poster hash: 74699...38c

Annonse

Det kommer jo helt an på hvor man bor, reiseavstand til aktiviteter, venner, skole, om man har veldig selvstendige barn eller barn som trenger mye oppfølging, hvor mange barn man har samt alder på barna, hva slags turnus osv.

I vår familie hadde det aldri i verden gått. Her lå ungene kjøres til alt. Samtidig har vi barn som trenger endel oppfølging i forhold til skole. Hvis bare en forelder skulle være hjemme om ettermiddagen kunne vi sldri i verden klare å kjøre/hente på aktiviteter samtidig som vi skal helle til med skolearbeid og legge minstemann.

Anonymous poster hash: 94526...9d5

Mamma jobbet tredelt turnus fra vi begynte på skolen, vi var mange søsken. Det gikk greit, det. Men det hadde noen konsekvenser.

Vi måtte gå, sykle eller sitte på med noen til alle aktiviteter. Husker jeg hadde en aktivitet der jeg ikke kjente noen. Kunne ta rutebuss til aktiviteten, men måtte håpe på å få sitte på med noen hjem. Hvis ikke ble det å gå 7 km. Jeg var 10 år.

Foreldrene mine så aldri en fotballkamp, med mindre de hadde kioskvakt. Det å være åublikum ble bortprioritert.

Jeg har aldri fått leksehjelp hjemme.

Jeg er ikke mer skremt enn at jeg har turnusjobb selv, men jeg har ikke flere enn to barn, og tenker at jeg dermed er bedre rustet til å ta meg av dem.

Anonymous poster hash: 0adc7...37e

Jeg kjenner flere som jobber turnus og har skolebarn. Sålænge man er to foreldre som bor sammen går det ganske greit med det praktiske så vidt jeg kan se.

Men det kan være noen litt dumme effekter av det.

Min søn har en venn hvor begge foreldrene jobber turnus. De veksler så f eks her i vinterferien er det stort sett en eller begge hjemme på en gitt dag. Problemet er at de pga kvelds/nattjobbing ofte sover veldig lenge/sover på dagtid. Dermed kan ikke gutten ha venner med hjem og ender med å komme til oss. De siste tre dagene har han vært hos oss 7-8 timer pr dag. Bare koselig for oss, men samtidig litt trist når det blir slik.

Praktisk går det fint. For forholdet er det døden.. Vi møtes i døra og snakker sjeldent om annet enn logistikk rundt barna. Mannen jobber også turnus, todelt. Jeg jobber tredelt.

Er nok værre å skille seg også da.. Klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skulle fått det til å gå opp med ungene 50%

Anonymous poster hash: 31a1f...f77

Sluttet når mannen fikk mange reisedøgn i året. Da ble det helt umulig å jobbe turnus da han kan Være borte i flere uker/mnd om gangen. Selv trivdes jeg godt i turnus men funker ikke når ingen kan Være hjemme med barna på kveld,natt og helg.

Jobber kun dagtid nå og det er veldig greit.

Anonymous poster hash: 81dc2...aa1

Neida, det går fint med turnus. Jeg jobber endel kveldsvakter samt helg. Møter innimellom bare mannen i døra. Svigermor passer unger og mannen går i fjøset.... :-) Vi må bare planlegge litt.

Anonymous poster hash: 05a27...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...