Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #26 Skrevet 4. mars 2017 Har lagt til litt på svaret mitt. Den eneste som har problemer her er deg. Å slenge med leppa og kalle folk vanskelige fordi de kommer med et konstruktivt råd er rett og slett ufint. Jeg har ingen problemer med at du ønsker å stå for klesvasken selv men det kom ikke frem i de første innleggene, gjorde det vel. Da kan du ikke bli sur når jeg foreslår at ungdommene vasker selv. Vet ikke om jeg tør å foreslå noen tips jeg har for da blir jeg vel hudflettet for flere ting jeg burde lukte meg til. Jeg tar sjansen: På sparkjøp selger de store vaskeposer. Be ungene legge undertøyet i hver sin vaskepose så er de ferdigsortert når de kommer ut av vasken. Ikke jeg som er HI. Ei heller jeg som slenger med leppa først. Når folk kommer skliende inn i en samtale på et bananskall og mener ungene mine skal vaske og brette klærne selv så svarer jeg. Tråden handler om hvordan skille undertøy til jevnaldrende. Ikke når barna begynner å vaske klærne selv. Du gjør som du vil i ditt hjem og jeg gjør som jeg vil i mitt. Igjen, spørsmålet jeg svarte på, til HI, var hvordan vi løser det. Anonymous poster hash: 33154...b50
Gjest 5 andre Skrevet 4. mars 2017 #27 Skrevet 4. mars 2017 Det vaskes på 95 grader, så om den ene får de andres, så er ikke det noe stress. Her har de også arvet undertøy. Mindre bakterier i det enn tøy vasket på 30-40 grader.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #28 Skrevet 4. mars 2017 Her vasker alle tøy, og alle bretter klær. Når tenåringen setter på en maskin med klær tar han av klær som er skitten- uavhengig hvem det er sitt. Når jeg legger sammen klær legger jeg sammen alt som er rent. Dere som sier alle kan vaske/brette sitt tøy: har alle hver sin skittendunk? Om du setter på en maskin med dine klær, og tenåringen har noen skitne plagg:vasker du da halv maskin isteden for å ta med tenåringens klær? Lærer jo ikke barna mer ansvar med det, lærer de jo bare bli veldig sære. Anonymous poster hash: 232cd...88e Hos oss: De som vasker vasker alles kær. De bæres opp når de er tørre av en( alles jobb). Hver og en tar ut sitt rene tøy ( man klarer fint å vite hvilke klær som er ens egne, også små barn) bretter det selv og legger i skuffene. Anonymous poster hash: 7446f...3e1
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. mars 2017 #29 Skrevet 4. mars 2017 Ikke jeg som er HI. Ei heller jeg som slenger med leppa først. Når folk kommer skliende inn i en samtale på et bananskall og mener ungene mine skal vaske og brette klærne selv så svarer jeg. Tråden handler om hvordan skille undertøy til jevnaldrende. Ikke når barna begynner å vaske klærne selv. Du gjør som du vil i ditt hjem og jeg gjør som jeg vil i mitt. Igjen, spørsmålet jeg svarte på, til HI, var hvordan vi løser det. Anonymous poster hash: 33154...b50 Skjønner! Dere hadde veldig like anonymkoder. Men å kalle meg vanskelig og anklage meg for å ha problemer fordi jeg foreslo at ungdommene hjelper til med klesvasken er fremdeles ufint. Det var bare et velmenende råd, IKKE kritikk.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #30 Skrevet 4. mars 2017 De har enerett på sine merker. Dvs at eldste har Calvin Klein, HM og Pierre Robert. Yngste har KappAhl og lignende. I sokker kjører jeg møntre og farger på samme måte. Anonymous poster hash: 92691...1e4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #31 Skrevet 4. mars 2017 Klipper av merkelappene i alle truser til hun ene. Anonymous poster hash: 33154...b50 Det gjør jeg også. Klipper av halve lappen på minstemann sine truser. Men hvis de hadde vært helt like i størrelse ville jeg hatt alt i en felleskorg. Anonymous poster hash: 75893...ff4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #32 Skrevet 4. mars 2017 Skjønner ikke hvorfor det er ekkelt at de noen ganger deler truser. Du kokevasker vel boxer osv? Anonymous poster hash: 6f737...a6d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #33 Skrevet 4. mars 2017 Alt tøy legges i en stor kurv når det er vasket og så henter barn og voksne det som er deres. Jeg sorterer ikke. Jentene bryr seg ikke om de får hverandres truser, men topper er de nøye på. Jeg må være rask for å sikkre meg sokker. Anonymous poster hash: babc4...0d7
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #34 Skrevet 4. mars 2017 Hver sine vaskeposer var lurt Anonymous poster hash: 358a1...aed
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #35 Skrevet 4. mars 2017 Her er de tre og fem år, og har ikke ansvar for klesvask selv. Men jeg synes ikke det er noe farlig at det byttes på truser, de vaskes på 60-95 grader 😂 Ellers så synes jeg ikke det var så veldig vanskelig å skille på hva som var mine truser, og andre i huset sine truser når jeg var tenåring. Anonymous poster hash: 0fec5...8a8
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #36 Skrevet 4. mars 2017 Med 4 gutter i hus, så har jeg bare puttet det dit jeg tror det passer.. (klarer å se forskjell fra den ene jenta ). Ingen klager på det. Er det tydelig feil så får den som skal ha det fra den som har fått det Anonymous poster hash: 49403...c10
Iiiiik Skrevet 4. mars 2017 #37 Skrevet 4. mars 2017 Vi skiller ganske greit på undertøy, men slet med sokker. Har løst det med å at hver av de tre som bruker svarte sokker har hver sin type.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #38 Skrevet 4. mars 2017 Barna mine sitt undertøy er nesten likt i str, og nå sliter jeg med å skille hvem som er hvem sitt. Hvordan gjør dere det? Svigermor mener jeg bare skal legge alt i en stor kurv og at de skal dele, men det er nesten litt ekkelt? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 30dcc...d05 Skrive navn i det? Anonymous poster hash: 8e461...99b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #39 Skrevet 4. mars 2017 Når de blir tenåringer synes de ikke at navn i trusa er kult. Krise å skifte i gymmen og de andre ser navnet ditt i trusa. Det er bare småunger som har navn i trusa nemlig. Mye å bekymre seg over. Men seriøst, klippe av merkelapper i like klær til én av de er et kurant system. Anonymous poster hash: 33154...b50 Men tenåringer ordner vel tøyet sitt selv????? Anonymous poster hash: 8e461...99b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #40 Skrevet 4. mars 2017 Så vanskelig damene er her. Nei jeg vasker tøy hjemme. Slik er det. Det fungerer fint for meg, så hvorfor dette skal by på problemer for deg skjønner jeg virkelig ikke. Anonymous poster hash: 33154...b50 Men det er jo du som har et problem med dette, og døtrene dine greier vel plukke ut sine egne truser? Hvis ikke spiller det vel listene ikke om de får feil truser? Det står jo str i de også så du må da kunne bruke det? Anonymous poster hash: 8e461...99b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #41 Skrevet 4. mars 2017 Her vasker alle tøy, og alle bretter klær. Når tenåringen setter på en maskin med klær tar han av klær som er skitten- uavhengig hvem det er sitt. Når jeg legger sammen klær legger jeg sammen alt som er rent. Dere som sier alle kan vaske/brette sitt tøy: har alle hver sin skittendunk? Om du setter på en maskin med dine klær, og tenåringen har noen skitne plagg:vasker du da halv maskin isteden for å ta med tenåringens klær? Lærer jo ikke barna mer ansvar med det, lærer de jo bare bli veldig sære. Anonymous poster hash: 232cd...88e De greier vel plukke ut sine ting fra en haug med vaskede klør? Anonymous poster hash: 8e461...99b
Mariogspiren Skrevet 4. mars 2017 #42 Skrevet 4. mars 2017 Hvis det er krise med navn i klærne kan de vel ha hver sin farge på sytråd, og så syr du en liten tråd oppe i strikken på hver truse. Da finner de fargen sin, uten at noen ser at de må ha navn i trusa sånn som småbarn har 😉
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #43 Skrevet 4. mars 2017 De greier vel plukke ut sine ting fra en haug med vaskede klør? Anonymous poster hash: 8e461...99b Ja, det gjør faktisk jeg også- utrolig men sant. Poenget var at når jeg legger sammen klær legger jeg sammen alle klær. Når tenåringene legger sammen klær, legger de sammen alt, mitt også. Hvorfor skal alle stå å plukke ut sitt? Anonymous poster hash: 232cd...88e
kvirrevittt Skrevet 4. mars 2017 #44 Skrevet 4. mars 2017 Rød - Blå tusj. Treng ikkje meir enn ein strek på kvar vaskelapp.
Ileus Skrevet 4. mars 2017 #45 Skrevet 4. mars 2017 Underbuksene er vel vasket sammen i maskinen på kokvask, hvorfor er det det plutselig ekkelt å blande dem når de er tørre?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #46 Skrevet 5. mars 2017 Ja, det gjør faktisk jeg også- utrolig men sant. Poenget var at når jeg legger sammen klær legger jeg sammen alle klær. Når tenåringene legger sammen klær, legger de sammen alt, mitt også. Hvorfor skal alle stå å plukke ut sitt? Anonymous poster hash: 232cd...88e For å løse problemet med å ikke greie skille på trusene til de to? Anonymous poster hash: 8e461...99b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #47 Skrevet 5. mars 2017 Nå er de 6 og 8 år så foreløbig går alt i en haug, men tenkte at jeg etter hver skulle merke med prikk. En prikk på lappen for eldste og to prikker for yngste. Anonymous poster hash: 787c5...3a1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #48 Skrevet 5. mars 2017 Skjønner ikke hvorfor det er ekkelt at de noen ganger deler truser. Du kokevasker vel boxer osv? Anonymous poster hash: 6f737...a6d Kokevasker du alt undertøy?! Jeez Louise, 60 grader holder i massevis Anonymous poster hash: 4777d...687
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #49 Skrevet 5. mars 2017 Gi dem ansvaret for å sortere det selv. Regner med de har noen oppgaver/plikter de gjør? Hva med at sortering av klesvask blir en del av det? Anonymous poster hash: 7c185...af2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #50 Skrevet 5. mars 2017 Jeg og de to eldste har felles sokkeskuff, siden vi passer sokker. Jeg kjøper ikke like boxere til mine tre gutter. Jeg husker hvilke som er hvem sine, og det gjør barna selv også. Mannen spør noen om hjelp til å skille. Jeg er forresten overhodet ikke interessert i at barna skal begynne å vaske tøy. Det ville fort blitt mange plagg ødelagt, halvfulle maskiner, feil program osv. De hjelper til å brette og legge på plass, og det holder for meg! Anonymous poster hash: 223d6...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå