Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Barna mine sitt undertøy er nesten likt i str, og nå sliter jeg med å skille hvem som er hvem sitt. Hvordan gjør dere det? Svigermor mener jeg bare skal legge alt i en stor kurv og at de skal dele, men det er nesten litt ekkelt? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 30dcc...d05
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Tar det litt på hukommelsen, og bryr meg fint lite om det blir en og annen feil. Anonymous poster hash: 876ac...68a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Klipper av merkelappene i alle truser til hun ene. Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Klipper av merkelappene i alle truser til hun ene. Anonymous poster hash: 33154...b50 Det var smart!! Anonymous poster hash: 30dcc...d05
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Har klart å skille de før, kjøper jo ikke likt. Men er det vanskelig er det jo bare til å skrive på merkelappen hvem sitt det er. Anonymous poster hash: 19fe1...4da
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 Har klart å skille de før, kjøper jo ikke likt. Men er det vanskelig er det jo bare til å skrive på merkelappen hvem sitt det er. Anonymous poster hash: 19fe1...4da Når de blir tenåringer synes de ikke at navn i trusa er kult. 🙄 Krise å skifte i gymmen og de andre ser navnet ditt i trusa. Det er bare småunger som har navn i trusa nemlig. Mye å bekymre seg over. 🙊 Men seriøst, klippe av merkelapper i like klær til én av de er et kurant system. Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Når de blir tenåringer synes de ikke at navn i trusa er kult. 🙄 Krise å skifte i gymmen og de andre ser navnet ditt i trusa. Det er bare småunger som har navn i trusa nemlig. Mye å bekymre seg over. 🙊 Men seriøst, klippe av merkelapper i like klær til én av de er et kurant system. Anonymous poster hash: 33154...b50 Tenkte bare en bokstav da;) Men skjønner hva du mener. Jeg har aldri skrevet navn i boxerene til ungene.cikke etter bhg iallfall. Anonymous poster hash: 19fe1...4da
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #8 Skrevet 4. mars 2017 Det ordner de selv. Anonymous poster hash: 0b44c...77c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #9 Skrevet 4. mars 2017 Tenkte bare en bokstav da;) Men skjønner hva du mener. Jeg har aldri skrevet navn i boxerene til ungene.cikke etter bhg iallfall. Anonymous poster hash: 19fe1...4da Hehe. Nå kverulerer jeg, men ungene har samme forbokstav i navnet. Harry, jeg vet, lest det her inne. 😊 Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #10 Skrevet 4. mars 2017 Hehe. Nå kverulerer jeg, men ungene har samme forbokstav i navnet. Harry, jeg vet, lest det her inne. 😊 Anonymous poster hash: 33154...b50 Haha, neida! ;D Kjøpe truser i forskjellige farger/tema kanskje? Det bar en periode ene barnet mitt brukte boxere fra hm det sto Stockholm og andre byer på, og det andre de det sto logg på. Før kunne ene bruke spiderman og den andre batman feks. Anonymous poster hash: 19fe1...4da
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #11 Skrevet 4. mars 2017 De har felles undertøysskuff. 😉 De er bare åtte og seks, så jeg ser ikke problemet. Deler vel opp når de blir litt eldre. Anonymous poster hash: 67cd7...df6
Englenemine Skrevet 4. mars 2017 #12 Skrevet 4. mars 2017 De har jo ikke lik str, bare nesten så jeg ser jo på lappen inni. I tillegg er minste sitt merket med navn pga bhg,
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #13 Skrevet 4. mars 2017 Haha, neida! ;D Kjøpe truser i forskjellige farger/tema kanskje? Det bar en periode ene barnet mitt brukte boxere fra hm det sto Stockholm og andre byer på, og det andre de det sto logg på. Før kunne ene bruke spiderman og den andre batman feks. Anonymous poster hash: 19fe1...4da Gjorde det tidligere. Nå har de lik smak og vil ha samme truser. Ønsket seg samme undertøyet til jul. Et kaos for meg å holde orden på. De hadde alt i samme kurv og plukket ut sine men det ble mye styr med de like trusene. Etter de begynte å få mensen så er det svært nøye med at de bare vil bruke sine truser. Naturlig nok. Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #14 Skrevet 4. mars 2017 Når de blir tenåringer synes de ikke at navn i trusa er kult. 🙄 Krise å skifte i gymmen og de andre ser navnet ditt i trusa. Det er bare småunger som har navn i trusa nemlig. Mye å bekymre seg over. 🙊 Men seriøst, klippe av merkelapper i like klær til én av de er et kurant system. Anonymous poster hash: 33154...b50 Det er bare småunger som ikke kan vaske og brette sitt eget undertøy. Anonymous poster hash: 7446f...3e1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #15 Skrevet 4. mars 2017 Det er bare småunger som ikke kan vaske og brette sitt eget undertøy. Anonymous poster hash: 7446f...3e1 😂😂😂 Stått opp med feil bein, igjen? Kryp under dyna igjen du så kanskje du er i bedre humør senere. Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #16 Skrevet 4. mars 2017 Skriver forbokstaven på vaskelappen Du kan jo velge et symbol også, tegne en liten stjerne på vaskelappen til den ene Anonymous poster hash: 15d0a...340
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #17 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har forresten en kompis som har to jenter på 16 og 18 år som bor 50/50 hos han og mammaen. Han ser ikke forskjell på dongeribukser, t-skjorter inderøy og treningstøy så når han tar klesvasken bretter han tøyet sammen og legger det på benken på vaskerommet også må de komme dit og sortere ut sitt selv. Anonymous poster hash: 15d0a...340
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #18 Skrevet 4. mars 2017 😂😂😂 Stått opp med feil bein, igjen? Kryp under dyna igjen du så kanskje du er i bedre humør senere. Anonymous poster hash: 33154...b50 Jeg har sovet lenge og er i godt humør ☀️. Bretter virkelig ikke tennåringene dine sitt eget tøy? Anonymous poster hash: 7446f...3e1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #19 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har sovet lenge og er i godt humør ☀️. Bretter virkelig ikke tennåringene dine sitt eget tøy? Anonymous poster hash: 7446f...3e1 Det er jo ekstremt tungvint hvis alle bare skal brette sitt eget tøy. Hos oss hjelper barna til, men den som bretter, bretter ikke bare sitt eget, men alles klær. Og det er jo ikke noe lettere for barna å skille like truser, så spørsmålet om hvordan skille dem er jo det samme uansett. Anonymous poster hash: 793cd...5fa
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #20 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har sovet lenge og er i godt humør ☀️. Bretter virkelig ikke tennåringene dine sitt eget tøy? Anonymous poster hash: 7446f...3e1 Nå var spørsmålet, hvordan skiller dere på undertøyet. Og jeg vasker og bretter tøy for de. Provoserer det deg? Tenker du, at jeg har bortskjemte late småprinsesser som får servert rent og brettet tøy i skuffer og skap. Vet du hva, jeg smører patpakker også. Kjører de til trening OG henter de. Ellers så har de plikter hjemme, men klesvask er ikke en av de. Anonymous poster hash: 33154...b50
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. mars 2017 #21 Skrevet 4. mars 2017 (endret) Når de blir tenåringer synes de ikke at navn i trusa er kult. 🙄 Krise å skifte i gymmen og de andre ser navnet ditt i trusa. Det er bare småunger som har navn i trusa nemlig. Mye å bekymre seg over. 🙊 Men seriøst, klippe av merkelapper i like klær til én av de er et kurant system. Anonymous poster hash: 33154...b50 Tenåringer kan vaske klærne sine selv. Problemet løst! Edit: ser nå at du blir sur når noen kommer med råd som ikke passer deg. Det er faktisk så frekt at du fortjener å stå der med truse-problemene. Hva skjedde med "takk for tipset, men jeg ønsker å stå for klesvasken selv" istedenfor å bite hode av folk? Endret 4. mars 2017 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #22 Skrevet 4. mars 2017 Tenåringer kan vaske klærne sine selv. Problemet løst! Så vanskelig damene er her. Nei jeg vasker tøy hjemme. Slik er det. Det fungerer fint for meg, så hvorfor dette skal by på problemer for deg skjønner jeg virkelig ikke. 😊 Anonymous poster hash: 33154...b50
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #23 Skrevet 4. mars 2017 La de ha forskjellige farger eller som en annen sa, tegn symboler på vaskelappene, feks stjerne Anonymous poster hash: 358a1...aed
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. mars 2017 #24 Skrevet 4. mars 2017 (endret) Så vanskelig damene er her. Nei jeg vasker tøy hjemme. Slik er det. Det fungerer fint for meg, så hvorfor dette skal by på problemer for deg skjønner jeg virkelig ikke. 😊 Anonymous poster hash: 33154...b50 Har lagt til litt på svaret mitt. Den eneste som har problemer her er deg. Å slenge med leppa og kalle folk vanskelige fordi de kommer med et konstruktivt råd er rett og slett ufint. Jeg har ingen problemer med at du ønsker å stå for klesvasken selv men det kom ikke frem i de første innleggene, gjorde det vel? Da blir det litt for dumt å bli sur når jeg foreslår at ungdommene vasker selv. Vet ikke om jeg tør å foreslå noen tips jeg har for da blir jeg vel hudflettet for flere ting jeg burde lukte meg til. Jeg tar sjansen: På sparkjøp selger de store vaskeposer. Be ungene legge undertøyet i hver sin vaskepose så er de ferdigsortert når de kommer ut av vasken. Endret 4. mars 2017 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #25 Skrevet 4. mars 2017 Her vasker alle tøy, og alle bretter klær. Når tenåringen setter på en maskin med klær tar han av klær som er skitten- uavhengig hvem det er sitt. Når jeg legger sammen klær legger jeg sammen alt som er rent. Dere som sier alle kan vaske/brette sitt tøy: har alle hver sin skittendunk? Om du setter på en maskin med dine klær, og tenåringen har noen skitne plagg:vasker du da halv maskin isteden for å ta med tenåringens klær? Lærer jo ikke barna mer ansvar med det, lærer de jo bare bli veldig sære. 😀 Anonymous poster hash: 232cd...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå