Gå til innhold

Klarer du å få til dobbeltsyn?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er vanlig å kunne se dobbelt om man slapper av i

øynene, prøver å la synsinntrykket komme gjennom et øye (selv om begge er åpne) og bare ser rett fram med begge øyne?

Går det an å "lage" dobbeltsyn med vilje?

Anonymous poster hash: 87f6e...59a

Fortsetter under...

Jeg har alltid klart det, og har ikke hatt problemer med synet før nå (36 år) :)

Anonymous poster hash: 7f27e...efd

Hva slags problemer har du fått nå? Er omtrent på samme alder som seg og har økende problemer med synet. Har heller ikke hatt synsproblemer tidligere.

Hva betyr indre skjeløyd?

Muskulaturen inne i øynene er sterkere på den ene siden enn den andre, slik at du må konsentrere øynene for å ikke se dobbelt. Du kan få briller med prismer, men da blir øynene verre. Du kan også få øvelser for å trene dem opp. Evt.operasjon hvis det er mye.

Anonymous poster hash: 7e53f...c1e

Annonse

Muskulaturen inne i øynene er sterkere på den ene siden enn den andre, slik at du må konsentrere øynene for å ikke se dobbelt. Du kan få briller med prismer, men da blir øynene verre. Du kan også få øvelser for å trene dem opp. Evt.operasjon hvis det er mye.

Det hørtes ut som meg, ja. Føler at jeg må konsentrere meg veldig mye når jeg bruker øynene. Hvorfor blir øynene verre med briller med prismer, og hva er da poenget med slike briller? Optikeren oppdaget ikke noe unormalt, men nevnte ikke disse problemene, sa bare at jeg ble veldig sliten av å bruke øynene. Legen har henvist meg til øyelege, er det de som finner ut av hva man trenger?

Det hørtes ut som meg, ja. Føler at jeg må konsentrere meg veldig mye når jeg bruker øynene. Hvorfor blir øynene verre med briller med prismer, og hva er da poenget med slike briller? Optikeren oppdaget ikke noe unormalt, men nevnte ikke disse problemene, sa bare at jeg ble veldig sliten av å bruke øynene. Legen har henvist meg til øyelege, er det de som finner ut av hva man trenger?

Prismene gjør at muskulaturen som er slapp blir enda slappere, men en ser bedre, så en blir helt avhengig av briller og det utvikler seg gjerne. Øyelege kan finne ut av det ja, men det var optiker som fant det ut med min datter.

Prismene gjør at muskulaturen som er slapp blir enda slappere, men en ser bedre, så en blir helt avhengig av briller og det utvikler seg gjerne. Øyelege kan finne ut av det ja, men det var optiker som fant det ut med min datter.

Ok, takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...