Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Vi lurer på å flytte til Asker, men ingen av oss er derfra. Er det fint med tanke på hyggelige voksne og barn? I grunn mest det jeg lurer på. Er det koselig, eller er folk litt selvopptatte der? Nabolag og trivsel er viktig for oss, ikke bare hus og beliggenhet i forhold til jobb. Anonymous poster hash: 3ae87...a99
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Det er jo veldig sentralt ift. det meste, og likevel ikke for stort. Det er som mange andre steder, går ikke an å si noe veldig generelt. Har møtt mange koselige folk her, men synes det er litt i overkant mye materielt fokus her på veldig mange, og for ungdommer kan det være stort press på å ha riktige ting av riktige merker osv. Jeg har bodd her noen år, men kommer ikke til å bli værende lenger enn nødvendig. Anonymous poster hash: f2e38...9a3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Ja det vel egentlig det jeg er litt redd for kan du si... Flere? HI Anonymous poster hash: 3ae87...a99
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Vel, folk er litt sære, veldig flatt... Men ellers, sentralt og alt er rimelig nært Anonymous poster hash: d67ff...d4f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Har du vurdert Røyken kommune? Ti minutter unna Asker, sørover. Prisene på boligene er halvparten av i Asker, og snart er kommunene sammenslått likevel. Slemmestad er et koselig sted, med umiddelbar nærhet til fjorden, hurtigbåt til Oslo, og et yrende kulturliv i Sekkefabrikken. Klespresset blant ungdommene (og foreldrene!!) er ikke like stort. Vi stortrives i Røyken. Anonymous poster hash: 3e815...224
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Asker består nesten bare av innflyttere og bærer preg av det. Det er skremmende få som føler en dypere tilknytning til stedet og det er skremmende få bærere av lokalkulturen. Dialekten døde ut for mange år siden og i feriene er det nesten ikke folk igjen. Da er de fleste på ferie eller de reiser "hjem" dit de kommer fra. Vi har fine badestrender, skiløyper, skøytebaner og andre idrettsanlegg og det er veldig god plass på parkeringsplassene i feriene. Det bor nå ca 60.000 mennesker her. Det er alt fra drittsekker til engler. Miljøet er ganske ulikt på forskjellige steder i komunen. Anonymous poster hash: f1726...25c
Juliea Ruler Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Flytter til Asker i juni. Kjæresten kommer fra Asker så han gleder seg veldig. Jeg gleder meg til stort hus og hage Og nærhet til god skole Hører mye forskjellige, Men jeg har vokst opp i Bærums hadde en super oppvekst så er vel ganske likt regner jeg med
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #9 Skrevet 4. mars 2017 Jeg er innflytter i Asker.Har bodd her i 14 år og stortrives. At Asker bærer preg av innflyttere ser ikke jeg.det er i såfall bare oppå Borgen. Er kjempekoselig her og mye utvikling i hele kommunen. Jeg har bodd på mange steder i mitt liv og er kjempe glad for at jeg endte opp her. Aldri møtt noen sære mennesker heller, bare kjempe koselige og ordentlig trivelige mennesker Møtte også kjærligheten her,og vi har vært i lag nå i 9 år og har to barn sammen..herlig sted å bo anbefales sterkt )) Anonymous poster hash: 73167...349
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #10 Skrevet 4. mars 2017 Jeg er innflytter i Asker.Har bodd her i 14 år og stortrives. At Asker bærer preg av innflyttere ser ikke jeg.det er i såfall bare oppå Borgen. Er kjempekoselig her og mye utvikling i hele kommunen. Jeg har bodd på mange steder i mitt liv og er kjempe glad for at jeg endte opp her. Aldri møtt noen sære mennesker heller, bare kjempe koselige og ordentlig trivelige mennesker Møtte også kjærligheten her,og vi har vært i lag nå i 9 år og har to barn sammen..herlig sted å bo anbefales sterkt )) Anonymous poster hash: 73167...349 Jeg mente ikke at det var så mange invandrere fra andre land, men det er enormt mange innflyttere fra andre norske kommuner. Anonymous poster hash: f1726...25c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #11 Skrevet 4. mars 2017 Har du vurdert Røyken kommune? Ti minutter unna Asker, sørover. Prisene på boligene er halvparten av i Asker, og snart er kommunene sammenslått likevel. Slemmestad er et koselig sted, med umiddelbar nærhet til fjorden, hurtigbåt til Oslo, og et yrende kulturliv i Sekkefabrikken. Klespresset blant ungdommene (og foreldrene!!) er ikke like stort. Vi stortrives i Røyken. Anonymous poster hash: 3e815...224 Vi og Anonymous poster hash: 8753b...032
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #12 Skrevet 4. mars 2017 Jeg ville også vurdert Røyken. jeg er oppvokst i Bærum, har bodd i Asker og flyttet til Røyken for ca 10 år siden. Trives som bare det, og vi blir jo faktisk Asker kommune i 2020 Personlig synes jeg både Asker og Bærum er litt preget av mer press blant unge. Det er dessverre også endel dop og anabole steroider. Avhenger selvsagt av hvilket miljø man kommer inn i. I tillegg er det fortsatt litt billigere med bolig her i Røyken. Anonymous poster hash: b4f4b...084
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #13 Skrevet 4. mars 2017 Jeg ville også vurdert Røyken. jeg er oppvokst i Bærum, har bodd i Asker og flyttet til Røyken for ca 10 år siden. Trives som bare det, og vi blir jo faktisk Asker kommune i 2020 Personlig synes jeg både Asker og Bærum er litt preget av mer press blant unge. Det er dessverre også endel dop og anabole steroider. Avhenger selvsagt av hvilket miljø man kommer inn i. I tillegg er det fortsatt litt billigere med bolig her i Røyken. Anonymous poster hash: b4f4b...084 Skulle faktisk gjerne bodd i Røyken, men vi synes dessverre det blir litt langt inn til jobbene i Oslo... HI Anonymous poster hash: 3ae87...a99
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #14 Skrevet 4. mars 2017 Asker som i Asker sentrum eller Asker kommune? Er jo umulig å si noe uten å vite hvor.. Anonymous poster hash: 7dfe0...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå