Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 De foreldrene som synes dette er noe tøys og ikke vil bidra er de som er foreldrene til de barna som skaper problemer. Så for min del fungerer disse gruppene best uten disse barna. Som sine foreldre er desverre disse barna egoistiske og selvsentrerte og de som ofte skaper konflikter på skolen. Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: a8f7d...f97
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Jeg har tre barn og helt motsatt erfaring. Det er som regel de som maser mest om slike tullete opplegg som har de verste barna. Da får de litt etterlengtet fri fra bajasene de ikke klarer å oppdra. Vi andre klarer fint å følge opp barna og inkludere de som blir holdt utenfor uten tullete opplegg. Anonymous poster hash: 6db8a...7af
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Jeg har tre barn og helt motsatt erfaring. Det er som regel de som maser mest om slike tullete opplegg som har de verste barna. Da får de litt etterlengtet fri fra bajasene de ikke klarer å oppdra. Vi andre klarer fint å følge opp barna og inkludere de som blir holdt utenfor uten tullete opplegg. Anonymous poster hash: 6db8a...7af Som jeg skulle skrevet det selv. Anonymous poster hash: dc34c...50a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er enig med HI Anonymous poster hash: de979...d9a
Luksusdyret Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Jeg har tre barn og helt motsatt erfaring. Det er som regel de som maser mest om slike tullete opplegg som har de verste barna. Da får de litt etterlengtet fri fra bajasene de ikke klarer å oppdra. Vi andre klarer fint å følge opp barna og inkludere de som blir holdt utenfor uten tullete opplegg. Anonymous poster hash: 6db8a...7af Signerer. Her har vi ikke vennegrupper, men på skolen der mine barn gikk tidligere var det foreldrene til de "problematiske" barna som skrek om utestenging og om at vi må tvangssosialisere. Jeg er som sagt tidligere mobbeoffer, men forstår faktisk at barna ikke ønsker å leke med dem som slår, spytter, sparker, ødelegger tingene deres og snakker stygt til dem eller om dem. Husker den ene mora som mente at alle andre enn hennes englegutt var problemet. Spurte da sønnen min, og han sa at "englegutten" ga ballespark til en 3 år yngre gutt, kastet sekken til en annen gutt i do, spyttet på en tredje og så videre. Vi klarte også fint å inkludere dem som ble holdt utenfor, uten at man måtte tvangssosialiseres med folk man ikke kjenner og ikke ønsker å omgås.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Så mange foreldre som er superflinke til å inkludere alle som er utenfor som det er i denne tråden er det jammen meg rart at det er så mange barn i Norge som ikke er en del av den sosiale gruppen i klassen sin. Anonymous poster hash: 32fdd...af5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 De foreldrene som synes dette er noe tøys og ikke vil bidra er de som er foreldrene til de barna som skaper problemer. Så for min del fungerer disse gruppene best uten disse barna. Som sine foreldre er desverre disse barna egoistiske og selvsentrerte og de som ofte skaper konflikter på skolen. Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: a8f7d...f97 Nå har ikke jeg vært borti sånne lekegrupper, men hadde ikke vært positiv til det i det hele tatt. Jeg har tre barn, og nei, ingen av de "skaper problemer", men vi har et tettpakket program i ukedagene, så når noen tvinger gjennom ting som alle må på blir det bare altfor mye! Anonymous poster hash: 76adf...546
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Nå har ikke jeg vært borti sånne lekegrupper, men hadde ikke vært positiv til det i det hele tatt. Jeg har tre barn, og nei, ingen av de "skaper problemer", men vi har et tettpakket program i ukedagene, så når noen tvinger gjennom ting som alle må på blir det bare altfor mye! Anonymous poster hash: 76adf...546 Virkelig? Tre timer fire ganger i året er alt for mye? WOW. Snakk om hektiske uker. Anonymous poster hash: a8f7d...f97
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 Virkelig? Tre timer fire ganger i året er alt for mye? WOW. Snakk om hektiske uker. Anonymous poster hash: a8f7d...f97 Hehe.. Ja, aktivitetene vi er på nå er nok. Det er fotballtreninger (og snart kamper), svømming og turn, og det er alle tre med på, så det er noe hver dag. Mest må de være på treningene for å få med seg kampene. Når en er på trening vil de andre være med for å henge med venner der. De blir sosialisert så det holder. I tillegg til dette er det lekser, møter, bursdager, prøver. Hvorfor skal vi bli presset til enda en ting som ingen har lyst til å være med på da. Det blir et ork for barn og voksne. Hva er poenget da? Anonymous poster hash: 76adf...546
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Her har vi vennegrupper 1 gang i mnd. Å ja jeg syns faktisk at det blir mye. Dessuten er gruppene delt opp slik at barna er på grupper med de som de ikke leker med til vanlig. Det betyr at barna ofte havner i konflikter, de blir ikke enige om hva de vil gjøre, dermed må vi voksne organisere aktiviteter, bare for at 4 barn som ikke liker hverandre skal tvangssosialiseres. Mange foreldre som er misfornøyde, men så er det et par foreldre pluss klassekontaktene som syns at dette er et fantastisk opplegg og dermed tvinger dette igjennom. Anonymous poster hash: 5fb86...f03
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Her har vi vennegrupper 1 gang i mnd. Å ja jeg syns faktisk at det blir mye. Dessuten er gruppene delt opp slik at barna er på grupper med de som de ikke leker med til vanlig. Det betyr at barna ofte havner i konflikter, de blir ikke enige om hva de vil gjøre, dermed må vi voksne organisere aktiviteter, bare for at 4 barn som ikke liker hverandre skal tvangssosialiseres. Mange foreldre som er misfornøyde, men så er det et par foreldre pluss klassekontaktene som syns at dette er et fantastisk opplegg og dermed tvinger dette igjennom. Anonymous poster hash: 5fb86...f03 Hvis det bare er noen få som ønsker gruppene kunne dere bare stemt det ned på foreldremøte, men hverdagen deres er kanskje for hektisk for det også? Anonymous poster hash: 2e99e...67c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 Jeg syntes disse gruppene kunne være vanskelige. Eldste mann er snill og flink, og ble alltid satt på gruppe med barn med ulike problemer. Den ene gruppen var spesielt lite gøy. Mannen min var bortreist hele uken, så jeg var alene som voksen. En av guttene slo en annen hardt i hodet, dyttet treåringen ned trappen og låste ham etterpå inne på do. Deretter dyttet han babyen, som akkurat hadde lært å sitte, overende i det jeg snudde ryggen til et bittelite øyeblikk. Sønnen min gråt etterpå, og ville ikke ha disse gruppene mer. Dette var i førstetrinn, og vi lærte i alle fall at vi måtte være to voksne hjemme. Gruppene fortsatte ut femtetrinn. Året etter ble det innført ukentlige lekegrupper for å rydde opp i et dårlig miljø. Da byttet vi skole. Anonymous poster hash: 13445...95f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 Må legge til at min sønn med Asberger også ble påtvunget dette tullet. Endte med at han låste seg inn på rommet mens jeg måtte underholde fem 3. klassinger til foreldrene kom...! Jeg synes det er en uting, også for barn uten vansker. Folk har nok med sine egne, travle liv. Og det blir for mye! Anonymous poster hash: 6db8a...7af
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 Forundrer over at folk med sååå travle liv har tid å følge en tråd på DIB. Håper ikke dette går utover jobb eller barnas fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: bb688...972
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 De foreldrene som synes dette er noe tøys og ikke vil bidra er de som er foreldrene til de barna som skaper problemer. Så for min del fungerer disse gruppene best uten disse barna. Som sine foreldre er desverre disse barna egoistiske og selvsentrerte og de som ofte skaper konflikter på skolen. Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: a8f7d...f97 Nei, min erfaring er at man blir motvillig av å pådyttes andres frekke barn i utide. Årsak-virkning... Anonymous poster hash: 1bb34...a71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 Så mange foreldre som er superflinke til å inkludere alle som er utenfor som det er i denne tråden er det jammen meg rart at det er så mange barn i Norge som ikke er en del av den sosiale gruppen i klassen sin. Anonymous poster hash: 32fdd...af5 Det skyldes sikkert at ingen vil leke med bortskjemte småprinsesser og -prinser som HI sine 😂 Anonymous poster hash: 1bb34...a71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 Forundrer over at folk med sååå travle liv har tid å følge en tråd på DIB. Håper ikke dette går utover jobb eller barnas fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: bb688...972 😂😂😂 fantastisk kommentar 👏👏👏 Anonymous poster hash: 663d3...e9d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 Jeg kommer ikke til å invitere barn som mobber mitt barn hjem mot min sønns vilje. Ble mobbet selv og husker med gru når jeg måtte ha mobberen hjemme hos meg, mobbingen eskalerende for da hadde han sett noe hjemme hos meg som var nok til å holde det gående i flere år. Nei, påtvunget lekegrupper er jeg svært negativ til! Anonymous poster hash: bd8c4...022
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 Forundrer over at folk med sååå travle liv har tid å følge en tråd på DIB. Håper ikke dette går utover jobb eller barnas fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: bb688...972 Du mener vel "går ut over ufrivillige oppdragertjenester for andres villbasser." Anonymous poster hash: 1bb34...a71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 De foreldrene som synes dette er noe tøys og ikke vil bidra er de som er foreldrene til de barna som skaper problemer. Så for min del fungerer disse gruppene best uten disse barna. Som sine foreldre er desverre disse barna egoistiske og selvsentrerte og de som ofte skaper konflikter på skolen. Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: a8f7d...f97 Selvsagt er det sånt! De som har foreldre som ser viktigheten av å sosialisere og inkludere på tvers av allerede etablerte grupper har selvsagt også empatiske og høflige barn. De som er seg selv nok og som blir helt utkjørt av tanken på å ofre noe for at andres barn skal ha det greit skaper egoistiske og usympatiske barn. Alle, bortsett fra de 'verdensmesterne' det gjelder, skjønner jo dette. Årsak og virkning. Anonymous poster hash: 663d3...e9d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #21 Skrevet 3. mars 2017 Min erfaring er at det er foreldrene med de mest lekeferdige ungene som lager kvalm rundt dette. Deres barn ordner seg selv med venner, er sterke sosiale og da gidder ikke foreldrene å bidra. De er flinke til å skrive på face ang. integrering, inkludering og det at å se alle barna er viktig, men de er ikke like flinke til å følge det opp i praksis. De andre barna er ikke nødvendigvis problembarn, men barn som sliter i sosiale relasjoner, sliter med nettverksbygging og har dårlig selvtillit og tar lite initiativ, i tillegg til de som er bråkete og utagerende. Selv har jeg to med gode sosiale ferdigheter og en som sliter. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt om drahjelp fra andre foreldre. At min er usikker og ønsker å bli invitert (i tillegg til alle ganger vi inviterer, tilrettelegger osv), og det er ikke napp å få. Det koster den voksne for mye energi å bry seg. Her har vi huset fullt av unger, hele tide, og jeg inviterer ofte de som ikke blir bedt noen andre steder. Anonymous poster hash: 1e598...bc0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #22 Skrevet 3. mars 2017 Kjenner meg ikke igjen i at ungene mine er spesielt ekskluderende. På skolen leker de med alle. Men ja, på fritiden er de nok mer selektive. De søker seg ikke akkurat til de barna som ødelegger leken (eller i verste fall lekene) og bråker under filmen. Symptomatisk nok er det slike barn vi blir "tildelt" på lekegruppe. Anonymous poster hash: 1315f...b5a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #23 Skrevet 3. mars 2017 Selvsagt er det sånt! De som har foreldre som ser viktigheten av å sosialisere og inkludere på tvers av allerede etablerte grupper har selvsagt også empatiske og høflige barn. De som er seg selv nok og som blir helt utkjørt av tanken på å ofre noe for at andres barn skal ha det greit skaper egoistiske og usympatiske barn. Alle, bortsett fra de 'verdensmesterne' det gjelder, skjønner jo dette. Årsak og virkning. Anonymous poster hash: 663d3...e9d Er vel tvert imot. Hvis ungene er oppdratt til å bli høflige og empatiske, vil de bli invitert over alt. Trenger man tvungen lekegruppe for å få noen til å ta barnet ditt i hus, har du feilet i oppdragelsen. Anonymous poster hash: 1bb34...a71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #24 Skrevet 3. mars 2017 Er vel tvert imot. Hvis ungene er oppdratt til å bli høflige og empatiske, vil de bli invitert over alt. Trenger man tvungen lekegruppe for å få noen til å ta barnet ditt i hus, har du feilet i oppdragelsen. Anonymous poster hash: 1bb34...a71 Du skjønner visst ikke det du leser? Om man har empstiske og sosialt sterke barn er man (som regel) i stand til å skjønne at f.eks vennegrupper er et bra virkemiddel for å inkludere dem som ikke er like heldige. Som sagt, sosialt oppegående foreldre får sosialt sterke barn. Og motsatt. Siden jeg ikke kan forvente at barna inviterer klassekamerater de ikke har så mye kontakt med på egenhånd, er jo konseptet vennegruppe supert. Da får man en grunn til å invitere, og hvem vet, kanskje man tilogmed kan få seg noen ekstra venner? For ikke å snakke om det barnet som aldri blir invitert til noen, nå kan hn komme på besøk på lik linje med alle andre og kanskje få en god opplevelse. Og det må vel være bra? Jeg lurer egentlig på hvor dere negative og ekskluderende mennesker holder dere? Det finnes heldigvis ikke mange av sorten i mitt nærmiljø! Anonymous poster hash: 663d3...e9d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #25 Skrevet 3. mars 2017 Hvis det bare er noen få som ønsker gruppene kunne dere bare stemt det ned på foreldremøte, men hverdagen deres er kanskje for hektisk for det også? Anonymous poster hash: 2e99e...67c For hektisk til å stemme på foreldremøte? 🤔 Anonymous poster hash: 76adf...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå