Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Altså, vi er ikke i samme hus. Vi har en liten hagestue som er isolert og varm og god som de skal være i. Vi kommer til å gå litt fram og tilbake for å servere og rydde, og litt for å sjekke også. Det varer fra 19-23 i morgen. Er det dumt tror dere, eller burde vi holde oss borte mens selskapet holder på? Anonymous poster hash: 308f1...436
Giss Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Jeg synes det er skikkelig fornuftig slik dere har tenkt det. De er bare 16 år. De får stort sett være i fred men dere er i bakgrunnen. Slik var det også ofte når vi hadde fester på videregående. Det ødelegger ikke noe og kan være greit.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville latt ungdommen være i huset og reist ut selv, og kommet hjem kl 23. Så får de være alene de få timene. Det bør de jo klare. De er jo ikke små heller da.....
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Hvordan gjør de andre ungdommene det når de har bursdag da? Tenker at det kan kjennes som en overvåking, på en måte. Jeg har inntrykk av at veldig mange er hjemme alene i den alderen. Men du kjenner jo best ditt eget barn. Hvis du tror det blir mye ståhei, så kan det jo være greit å være tilgjengelig. Men jeg ville likevel ikke ha kommet og gått slik du beskriver du skal gjøre. Det vil virke innvaderende.
Leeloo76 Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville vært hjemme, men sjekket med henne hvor mye det er ok at jeg kommer innom (kanskje bare et par ganger under påskudd av å sjekke om de trenger påfyll av noe). De er bare 16 år, nesten voksne, men ikke helt. Det er ganske preventivt mtp. alkoholinntak ol. at mor stikker hodet inn av og til. Sier ikke at de ikke kommer til å drikke hvis det er det de vil, men det begrenser det jo litt. I tillegg har ryktet om en slik fest en lei tendens til å spre seg, plutselig har de uønskede gjester på døra. Du kjenner gjengen, så jeg uttaler meg bare ut i fra hvordan det er enkelte steder. Ungdommen er visstnok mye greiere i dag enn det vi var (jeg er 40 og hadde min andel hjemme-alene fester som kom litt ut av kontroll), så dersom det aldri bruker å være bråk ellers kan du jo slippe opp litt, men jeg ville nok ikke gått lenger enn til naboen, og kommet hjem rundt kl 23.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Jeg har en gutt som snart blir 16 og de er alene hjemme hos hverandre i helgene. De er en gjeng på 10-12 stykker som lager middag sammen og koset seg. En veldig fin gjeng, både gutter og jenter. Når foreldre kommer hjem utpå kvelden har de ryddet kjøkkenet etter seg og ser gjerne film eller spiller brettspill. Aldri sett snurten av alkohol, jeg tror faktisk ikke de har smakt i det hele tatt. Vi tenker å la de ha huset for seg selv når han skal feire bursdag, men selvfølgelig kommer hjem før midnatt. Vi er ikke langt unna og sier fra til naboene at det er fest (og at de kan ringe om det blir bråkete). Har også snakket mye med sønnen vår om hvordan det sprer seg på sosiale medier når det snappes om alene hjemme fest og at han skal ha en lav terskel for å sende en sms om det kommer ubudne gjester, da er jeg der på under 5 min. Anonymous poster hash: 00c85...464
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Altså, vi er ikke i samme hus. Vi har en liten hagestue som er isolert og varm og god som de skal være i. Vi kommer til å gå litt fram og tilbake for å servere og rydde, og litt for å sjekke også. Det varer fra 19-23 i morgen. Er det dumt tror dere, eller burde vi holde oss borte mens selskapet holder på? Anonymous poster hash: 308f1...436 Borte som i å reise bort eller borte som i være huset mens ungdommene er i hagestua? Jeg hadde fest med foreldrene mine i nabohuset (mine besteforeldre). Mamma kom utpå kvelden mens jeg var i dyp samtale med datidens store kjærlighet. Veldig flaut, men ikke noe jeg grein over. HVIS noe skulle skje, er det nok trygt å ha deg i nærheten tenker jeg. Spør om de ønsker servering da. Hvis nei, hold deg i huset. Anonymous poster hash: 37a05...e65
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 Borte som i å reise bort eller borte som i være huset mens ungdommene er i hagestua? Jeg hadde fest med foreldrene mine i nabohuset (mine besteforeldre). Mamma kom utpå kvelden mens jeg var i dyp samtale med datidens store kjærlighet. Veldig flaut, men ikke noe jeg grein over. HVIS noe skulle skje, er det nok trygt å ha deg i nærheten tenker jeg. Spør om de ønsker servering da. Hvis nei, hold deg i huset. Anonymous poster hash: 37a05...e65 vi kommer og serverer og henter tallerkner og sånt igjen. Og komme ut med dessert og godteri etc. Vi er i huset hjemme ja. Så hvis de skal inn på do, så er vi da hjemme. Anonymous poster hash: 308f1...436
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Blir for dumt om hi og mannen må ut av sitt hus fordi ungdommen skal ha fest i et helt annen bygg. Men hadde kanskje droppet å være servitør gjennom kvelden Anonymous poster hash: 8ba62...9af
Hjertefru Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Jeg hadde latt ungdommen ordne opp selv. Spørs jo litt hva hun selv synes og hvor mange de blir. Da min datter feiret 14-årsdag var hun alene med tre-fire venninner. Jeg var på senvakt. Men hadde jo ikke gjort det om jeg hadde mistanke om alkohol og annet tull.
Nebbdyret Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 Vi var mykje aleine når vi var 16. Huskar vi var opptatt av å vise at vi klarte det, så rydda ekstra fint etc. Eg tenker det kan vere ein god ting å gi dette ansvaret når dei er i den alderen, dei får sjansen til å vise at ein kan stole på dei. No skal dei vere i hagestova, så det blir jo tilnærma lik situasjon som om dei var heilt aleine. Men eg forstår ikkje kvifor du skal stikke innom og servere. Syns dei kan få vere aleine til kl. 23, så kan du heller sjekke innom når det er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå