Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Jeg vil ha etternavnet mitt på ungene. Mannen er ikke helt enig, så de har foreløpig kun hans navn... Nå er det enda 2 år til de skal ha nye pass. Må de ha nytt pass når de får ett mellomnavn (mitt etternavn)? F.eks i passet står det Line Olsen. Men hun heter Line Osen Olsen. Har dette noe å si? Når vi reiser så blir billettene bestilt i de "gamle" navnene frem til de får nye pass om 2 år. Håper noen skjønner hva jeg mener 😊 Det irriterer meg gul og blå at de ikke har mitt etternavn. Vi er heller ikke gift. Anonymous poster hash: 7d379...c49
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Ta kostnaden med ordne passene, eller utsett navneending til dere har råd til å bruke 500 kroner på det. Vi fikk forresten ros av tollen i England fordi datteren vår har begge våre navn, og det var godt da hun reiste alene med sin far. De er nemlig ekstra obs på enslige menn med barn. Anonymous poster hash: 24ebb...7f6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Selvsagt må de ha nytt pass når de endrer navn, det gjelder alle. Og billetter må bestilles i det navnet som står i passet. Anonymous poster hash: d1766...e5a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Ta kostnaden med ordne passene, eller utsett navneending til dere har råd til å bruke 500 kroner på det. Vi fikk forresten ros av tollen i England fordi datteren vår har begge våre navn, og det var godt da hun reiste alene med sin far. De er nemlig ekstra obs på enslige menn med barn. Anonymous poster hash: 24ebb...7f6 Takk for svar. Kostnaden er ikke noe problem, men er litt bortkasta penger. Så venter til vi er 3 stk som trenger nytt pass 😊 Anonymous poster hash: 7d379...c49
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Du får jo ikke endret navn på barna hvis ikke mannen er enig? Anonymous poster hash: 54a55...21e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Mannen er ikke enig? Med hvilket argument? Fjottball. Ja de må ha nytt pass Anonymous poster hash: 30d5f...2ad
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Du får jo ikke endret navn på barna hvis ikke mannen er enig? Anonymous poster hash: 54a55...21e Neida, jeg vet det. Men tilslutt må han bare gi etter 😂 Anonymous poster hash: 7d379...c49
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Mannen er ikke enig? Med hvilket argument? Fjottball. Ja de må ha nytt pass Anonymous poster hash: 30d5f...2ad Ja, han er en fjott! Han mener det er unødvendig med 2 etternavn. Kunne hatt bare mitt selvfølgelig, men jeg vil at de skal ha pappaen sitt navn også. Så da måtte jeg "ofre" meg dessverre. Anonymous poster hash: 7d379...c49
Daquiry Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 Dere må ha bindestrek mellom navnene for at dere skal få begge navnene som etternavn. Ellers blir det ene mellomnavn. Og så lenge passene og billettene har samme navn, trenger dere ikke få nye pass.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Dere må ha bindestrek mellom navnene for at dere skal få begge navnene som etternavn. Ellers blir det ene mellomnavn. Og så lenge passene og billettene har samme navn, trenger dere ikke få nye pass. Her var det jeg mente og tenkte på ifht reise etter endring i navn. Du er helt sikker? For det var liksom det jeg trodde selv og synes også det virker logisk. Skal nok ikke ha bindestrek, så det blir mellomnavn. Tror jeg 😊 Anonymous poster hash: 7d379...c49
Daquiry Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Her var det jeg mente og tenkte på ifht reise etter endring i navn. Du er helt sikker? For det var liksom det jeg trodde selv og synes også det virker logisk. Skal nok ikke ha bindestrek, så det blir mellomnavn. Tror jeg 😊 Anonymous poster hash: 7d379...c49 Helt sikker, ingen som sjekker mot folkeregisteret. 😊. Min datter har fått nytt etternavn og vi har billetter og pass i det gamle navnet, koster oss 1000kr å endre på billetten og nytt pass, så det gidder vi ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå