Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 For 4-5 uker siden startet jeg å blø. Første litt også mye. Blødde vel I 3 dager (mye) før det roet seg ned med bare brunlig utflod. Hcg steg på første blodprøve og på andre (som normalt) før den sank I rundt uke 10. Altså 3 blodprøver på 3 uker, de t første steg som I et normalt svangerskap, den 3. Hadde sunket. Legen sa at den sank til 2000, men blir brått usikker på om hun kan ha ment 20.000. Hun regnet med at det var en spontanabort. Skal ta blodprøve igjen neste uke, for å sjekke at hcg er ute av kroppen. For den siste uka har jeg hver kveld kjent masse bobling I magen. Omtrent som jeg husker fra forgje svangerskap. Og når jeg begynner å tenke etter kan det stemme at jeg kjenner spark først nå, for da er jeg I uke 15-16. Noen som har opplevd det? Tror jo på at det var en spontanabort, men begynner jo å tvile hver kveld 😧 Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Rundt uke 10 går hcg normalt ned, så det kan være helt normalt. Jeg ville nok forsøkt å få en henvisning til ultralyd (kanskje greit å sjekke om du har hcg i blodet først). Lykke til! Anonymous poster hash: 76b2a...7be
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 Jeg trodde normen var at man ble sendt til ul? For å bekrefte evt SA og at alt kom ut/ ikke behov for utsjraping.. Anonymous poster hash: b66d7...f57
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Rundt uke 10 går hcg normalt ned, så det kan være helt normalt. Jeg ville nok forsøkt å få en henvisning til ultralyd (kanskje greit å sjekke om du har hcg i blodet først). Lykke til! Anonymous poster hash: 76b2a...7be Skal ta ny blodprøve til uka, men blir jo brått usikker når jeg kjenner bobling hver kveld nå.. Skal ta ul neste uke om hcg fortsatt er høy. Måtte prøve å ta en test I går og den er jo fortsatt positiv (6 uker etter blødningen).. Merkelig! Men samtidig har jeg liksom vært I litt for fin form til å Være gravid. Merkelig.. Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 Kjenner ei som så foster annleget i uke 10 når hun spontan aborterte og når hun 5 uker etterpå tok hcg var hun 15 uker på vei. Var ei slekt med mye tvillinger Anonymous poster hash: 64ef8...444
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Jeg trodde normen var at man ble sendt til ul? For å bekrefte evt SA og at alt kom ut/ ikke behov for utsjraping.. Anonymous poster hash: b66d7...f57 Gynekologen jeg var hos sa at så lenge jeg ikke hadde smerter (for det har jeg virkelig ikke) så var ikke det nødvendig. Hadde en ul I uke 5-6 og da fant de ingen hjertelyd, kun fostersekken.. Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Kjenner ei som så foster annleget i uke 10 når hun spontan aborterte og når hun 5 uker etterpå tok hcg var hun 15 uker på vei. Var ei slekt med mye tvillinger Anonymous poster hash: 64ef8...444 Jeg skulle egentlig hatt en tvillig (min tvilling døde I mammas mage) 🙈 Det har jeg faktisk ikke fortalt gyn 😮 Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Godt mulig at du aborterte en tvilling. Få vite hvordan det går da, HI! Anonymous poster hash: 9b4e5...12d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 Spennende! Oppdater oss! 😄 Lykke til! Det skal jeg! Åhhh, hadde jo regnet med svar som sa at jeg helt klart ikke er gravid 😅 Nå når jeg får støtte er jeg I hvertfall usikkert 😂 Også ingen svangerskapskontroller eller noe 🙈 Herlighet! Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 Jeg kjenner to som har mistet en tvilling. De blødde mye, klumper og greier, sørget og var sikker på at de ikke var gravid lenger. Men begge hadde en til der inne 😊 Anonymous poster hash: 0b9bf...c95
Anarkali Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 Venninnen min begynte også og blø og HCG sank og legen gikk ut ifra at hun hadde mistet. På ultralyden viste det seg at hun hadde mistet ett av to barn. Det andre barnet ble født som normalt og er sunn og frisk i dag! Ta en ultralyd du så du får klarhet i det :-)
*Smiley* Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Da jeg var gravid med siste hadde jeg ul i uke 5+5 , kun fostersekk var synlig da. Det er ikke alltid man ser noe så tidlig. Fikk blødninger noen dager etter og de varte til uke 13. Hun er 4 år nå
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 For 4-5 uker siden startet jeg å blø. Første litt også mye. Blødde vel I 3 dager (mye) før det roet seg ned med bare brunlig utflod. Hcg steg på første blodprøve og på andre (som normalt) før den sank I rundt uke 10. Altså 3 blodprøver på 3 uker, de t første steg som I et normalt svangerskap, den 3. Hadde sunket. Legen sa at den sank til 2000, men blir brått usikker på om hun kan ha ment 20.000. Hun regnet med at det var en spontanabort. Skal ta blodprøve igjen neste uke, for å sjekke at hcg er ute av kroppen. For den siste uka har jeg hver kveld kjent masse bobling I magen. Omtrent som jeg husker fra forgje svangerskap. Og når jeg begynner å tenke etter kan det stemme at jeg kjenner spark først nå, for da er jeg I uke 15-16. Noen som har opplevd det? Tror jo på at det var en spontanabort, men begynner jo å tvile hver kveld 😧 Anonymous poster hash: ec06b...a86 Har hatt blødninger i alle mine sv.skap. Men har født friske barn hver gang. Anonymous poster hash: 7725e...2dc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 Bestil time hos privat gynekolog og ta en ul! Anonymous poster hash: 00884...605
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 Hvordan i alle dager klarer du å vente til neste uke? Hadde ringt en privat gynekolog og fått ul så fort som overhodet mulig Anonymous poster hash: c6cd3...d1a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 Hvordan i alle dager klarer du å vente til neste uke? Hadde ringt en privat gynekolog og fått ul så fort som overhodet mulig Anonymous poster hash: c6cd3...d1a Det er hos privatklikikk jeg går. Grunnen til at jeg velger å ikke ta ul nå er at jeg er så redd for å bli skuffet. For det kan jo Være innbilning... tok er test også som var positiv fortsatt, men vet jo ikke om det bare er fordi hcg synker sakte. Er hcg blodprøven på tirsdag høy skal jeg selvfølgelig ta en ul. Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 Spennende om det er noe der 😃 Anonymous poster hash: 1cce3...340
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 Det er hos privatklikikk jeg går. Grunnen til at jeg velger å ikke ta ul nå er at jeg er så redd for å bli skuffet. For det kan jo Være innbilning... tok er test også som var positiv fortsatt, men vet jo ikke om det bare er fordi hcg synker sakte. Er hcg blodprøven på tirsdag høy skal jeg selvfølgelig ta en ul. Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86 Det skjønner jeg ikke. Skuffelsen må jo bli enda større om du skal gå en hel uke og tro du kanskje er gravid også ikke få vite før neste uke at du ikke er det likevel... Men vi er kanskje forskjellig der, jeg ville ha visst med en gang, raskt og brutalt om det var negativt og tilsvarende lykkelig om det var positivt. Å gå å håpe i over en uke, tenke, planlegge og drømme også få det knust neste uke hadde vært mer enn jeg kunne tåle, da vil jeg heller vite med en gang. Ønsker deg lykke til da, håper svaret blir det du håper på Anonymous poster hash: c6cd3...d1a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #21 Skrevet 2. mars 2017 Kjenner også en som hadde en spontanabort. Hun trodde ikke at hun var gravid lenger. Men det var hun. Hun hadde altså vært gravid med tvillinger og mistet en og beholdt en. Tvillingen hun beholdt er frisk og rask og 17 år nå. Anonymous poster hash: 178d9...c4a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #22 Skrevet 2. mars 2017 Det skjønner jeg ikke. Skuffelsen må jo bli enda større om du skal gå en hel uke og tro du kanskje er gravid også ikke få vite før neste uke at du ikke er det likevel... Men vi er kanskje forskjellig der, jeg ville ha visst med en gang, raskt og brutalt om det var negativt og tilsvarende lykkelig om det var positivt. Å gå å håpe i over en uke, tenke, planlegge og drømme også få det knust neste uke hadde vært mer enn jeg kunne tåle, da vil jeg heller vite med en gang. Ønsker deg lykke til da, håper svaret blir det du håper på Anonymous poster hash: c6cd3...d1a Jeg går I grunn ikke å tenker at jeg er gravid, tar det heller som en stor overraskelse og glede om jeg skulle Være det 😅 Mulig feigt av meg, men det får bare være. Hl Anonymous poster hash: ec06b...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå