Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere frossen blomkål, brokkoli og andre typer frossengrønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er godt?

Vi må skjære ned på matbudsjettet, og da er det billigere med frosne grønnsaker. Men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal tilberede de, så de blir gode. Synes som regel de blir myke og smaksløse, er ikke så glad i kokte grønnsaker generelt egentlig. Kan de tilberedes på noen andre måter enn å koke? Er det noen her med noen gode tips eller oppskrifter? Jeg trenger all hjelp jeg kan få

Anonymous poster hash: 32b24...95f

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke godt, uansett. Men det smaker nok minst ekkelt i wok :) Med en kraftig saus

Anonymous poster hash: 36cc3...35b
Skrevet

Jeg bruker mye frossenblandinger. Det er et supert alternativ så man får mange typer grønnsaker til hverdagsmiddsgene og næringsmessig er de faktisk ofte bedre enn såkalt ferske.

Jeg koker opp vann, har i grønnsakene og passer på å ta de av varmen og tømme av vannet så snart det koker opp.

Skrevet

Ha gjerne litt smør i kokevannet

Anonymous poster hash: ac02b...d3e

Skrevet

Frosne brokkoli og blomkålbuketter er geniale, og akkurat like gode som ferske når de skal varmebehandles. Og de er som regel mer næringsrike også. Så det er slettes ikke et dårlig alternativ. (I motsetning til den overkokte amerikablandingen jeg fikk hos mormor alltid..).

Jeg følger oppskriften på pakken. Tror det er å hive dem i kokende vann, la dem ligge der i 2-3 min, og skylle dem i kaldt vann. Poenget er at de ikke må koke for lenge.

Kokte grønnsaker skal være litt myke ytterst, med knasende kjerne i mine øyne.

Anonymous poster hash: c9adf...dd2

Skrevet

Koker opp vann (med litt salt i), legger oppi i max 3 min, tar ut og spiser. Veldig lett og godt :) 

Anonymous poster hash: febf4...926

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er best dampet på rist.

Jeg skyller de gjerne i vann for å få av is før jeg steker/damper/koker de. Da bli de mindre bløte.

Anonymous poster hash: 1a8ec...64a

Skrevet

Kokar opp lettsalta vatn; legg i grønnsaker og kokar opp att. Silar av.

Før eg fekk induksjonsplater varma eg grønnsakene i micro. Ikkje fullt så godt, men brukandes.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Så det kan ikke tilberedes med andre måter enn ved koking altså, spørs om det blir noe særlig fryste grønnsaker her i huset da :(

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Så det kan ikke tilberedes med andre måter enn ved koking altså, spørs om det blir noe særlig fryste grønnsaker her i huset da :(

Joda, det Finst jo wokblanding også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...