Gå til innhold

Kan en annen person hente resepten min hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger en resept til meg på legekontoret. Kan for eksempel broren min hente den for meg, eller må jeg hente den selv?

Anonymous poster hash: 40848...eb4

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje hvis du ringer å sier i fra?

Jeg fikk hentet resept for min far på apoteket.

Anonymous poster hash: 64847...441

Skrevet

Får man fysisk resept lenger? Går ikke alt til apoteket?

Men så fremt det ikke er visse typer medisiner, bør det gå bra å hente resepten.

Anonymous poster hash: 3e9ab...33a

Skrevet

Pleier å få en venninne som jobber i hjemmesykepleien til å hente de jeg😜 Trenger ikke fullmakt eller noe. Men jeg har en datter på 16 og hun måtte skrive fullmakt til meg for at jeg skulle få hente medisinene hennes

Anonymous poster hash: b6892...00e

Skrevet

Kanskje lettere å ringe legekontoret og spørre, enn å spørre her? For det er vel det du må gjøre, ringe legekontoret og spørre om han kan komme å hente resepten. og hvordan det gjøres i praksis. Mulig du må skrive en fullmakt og sende med legitimasjon. 

Og ja, det finnes fremdeles en og annen lege / legekontor som er så gammeldags at de opererer med håndskrevne resepter og timeinnkalling etc på papir. 

Skrevet

Be legen ringe inn resepten. Om du må inn til legen først så er svaret , nei. Ang å hente ut så kan du skrive fullmakt og sende med din legitimasjon og vedkommende fremviser det + sin egen legitimasjon.

Noen medisiner er de ikke så veldig nøye på, feks paracet i 100pk på resept eller øyesalve etc.

Men sterkere medisiner kan ikke en random person hente ut for deg uten fullmakt.

Anonymous poster hash: ad10b...5f6

Annonse

Skrevet

Ligger en resept til meg på legekontoret. Kan for eksempel broren min hente den for meg, eller må jeg hente den selv?

Anonymous poster hash: 40848...eb4

Du må underskrive en fullmakt.

Anonymous poster hash: 8b1b0...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...