Gå til innhold

Hvor gamle var deres gutter når de fikk sin første hårklipp?

Anbefalte innlegg

Min trenger virkelig en klipp nå, men jeg synes det er så skummelt! Har sett for meg frisyren inni hodet og er så redd for at han skal ende opp med typisk tøff guttefrisyre

Anonymous poster hash: 02753...f5b

Fortsetter under...

Annonse

Min eldste ble født med lykketrollhår, og ingenting falt av.

Klippet ham rundt ni mnd, da var det langt på overtid, hadde hår til skuldrene og "alle" trodde han var jente.

De andre har hatt mer normalt babyhår og har klippet seg rundt halvannet år. De har også vært klare for klipp leeenge før jeg tok de med til frisøren.

Jeg har skikkelig angst for første hårklippen, synes de blir så store med en gang, og er redd for at de mister krøllene...

Anonymous poster hash: 979b6...a5a

Ja, tenk om gutten skulle ende opp med guttefrisyre. Krise, folk kunne jo tro han var en gutt!

Våre barn har ikke hatt særlig ned hår før de har vært godt over 2 år.

Anonymous poster hash: a5d60...22d

Fra kanskje 10 mnd? Hjemme da, med maskin. Husker han fikk ordentlig klipp i Tyrkia da han var 13 mnd, da var han sååå fin 😍

Jenta vår har aldri blitt klippet, hun er 2 og har nydelig hår helt til rompa.

Han var vel rundt halvannet da håret nærmet seg øynene faretruende. Og da luggen ble stusset, ble resten brått veldig tjafset, og måtte tas.

Han så brått stor ut da. Men det var absolutt nødvendig.

Nå går jeg stadig løs på ham med saksa, og jeg synes selv jeg blir stadig bedre. Men gutteklipp er hakket verre enn søstera som kun stusses.

Anonymous poster hash: dc09c...f9e

Ja, tenk om gutten skulle ende opp med guttefrisyre. Krise, folk kunne jo tro han var en gutt!

Våre barn har ikke hatt særlig ned hår før de har vært godt over 2 år.

Gutter med pinnkort maskinklippet hår er ikke fint..

Til HI. Jeg klipper guttungen da han var litt over 2. Var skummelt men han har en kort men kledelig frisyre nå. Klippet med saks og ser søt og mild ut.

Bare si til frisøren at du ikke vil ha maskin kort hår. Og ta med iPad og frukt/smoothie eller noe godt han liker. De er litt utålmodig av seg :)

Anonymous poster hash: 7ac12...f4f

Annonse

Gutter med pinnkort maskinklippet hår er ikke fint..

Til HI. Jeg klipper guttungen da han var litt over 2. Var skummelt men han har en kort men kledelig frisyre nå. Klippet med saks og ser søt og mild ut.

Bare si til frisøren at du ikke vil ha maskin kort hår. Og ta med iPad og frukt/smoothie eller noe godt han liker. De er litt utålmodig av seg :)

Anonymous poster hash: 7ac12...f4f

Fullstendig enig ad maskinklipp. Det var det at muligheten for feil klipp var så skummel jeg reagerte på. Det er hår!

Jeg stusset flere ganger med saks selv i pannen, nakken og over ørene fra han var 10 mnd-2 år. Første forsøk til frisør var når han var 14 mnd, og det var ikke han særlig interessert i. Andre forsøk når han bikket 2 år, og det gikk kjempebra. Ble utstyrt med smoothie og pepperkake på fanget mitt og satt helt rolig mens frisøren klipte. En fin frisyre uten maskin noen steder.

Anonymous poster hash: f6ad7...42c

Min var ca 15 månder. Klippte han selv med saks siden håret begynte å bli skikkelig langt bak på nakken. Klipper håret hans nå med gjevne mellomrom siden håret hans vokser så raskt, Men har aldri brukt maskin siden jeg vil ikke at han skal ha alt får kort hår  :tongue:

Anonymous poster hash: 66fcb...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...