Snøfnugget Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hei, Vår yngste vokser snart ut av babystolen og må over i ny bakovervendt stol snart. Eldste er 2,5 og vi ønsker å ha han bakover så lenge som mulig, helst frem til 4 år. Han har nå en besafe izi plus. Den tar stor plass i bilen og gjør at passasjersetet får dårlig benplass. For at mannen skal ha plass til sine ben kan vi ikke ha et sete til som tar like stor plass. Noen som har tips om et bra sete som ikke tar altfor stor plass i bilen og som likevel gjør det bra i tester? Er også en mulighet å la minste overta izi plus setet og storebror over i et nytt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Maxicosi 2-way pearl Anonymous poster hash: 466fd...138
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Da er jo det opplagte svaret større bil! Det er ganske normalt at størrelsen på bil vokser proporsjonalt med antall barn. Kan ikke regne med å fise rundt i en liten blikkboks når man har familie. Anonymous poster hash: 5f1de...166
Snøfnugget Skrevet 28. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2017 Da er jo det opplagte svaret større bil! Det er ganske normalt at størrelsen på bil vokser proporsjonalt med antall barn. Kan ikke regne med å fise rundt i en liten blikkboks når man har familie. Anonymous poster hash: 5f1de...166 Har ikke behov for større bil på andre måter og dette problemet vil jo uansett være borte når eldste uansett sitter forovervendt. Har en nissan qashqai og den er stor nok for oss, problemet er benlengden på mannen.
trintra Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Jeg driver med salg og rådgivning innen bilsikring, og har noen forslag. Kikk på disse, bygger mye mindre i bil enn izi Plus, er med isofix, kommer svært godt ut i test, har flere hvilestillinger. - Cybex Sirona M2 I-size (går opp til 105 cm, 19 kg). Dette er IKKE det svingbare setet som er kortere i ryggen). Tar liten plass i bil. - BeSafe Modular I-size (går opp til 105cm 18 kg på barnet), bygger litt mer enn Sirona M2 I-size, men myye mindre enn iZi Plus. - Maxi Cosi Two Way Pearl, 105cm/18 kg Uten isofix ville jeg sett på Britax Max Way eller Maxi Cosi Mobi, varer til rundt 5-års alderen, maxvekt 25 kg på barnet. Om du vil ha barnet bakovervendt lengst mulig kan du ikke velge isofix. Anbefalingen i Norge fra Trygg Trafikk er bakovervendt til MINST 4 år. Så det avhenger av hvor stort barnet er når det er fire år, som oftest er det høyden som kommer før vekten. Uansett, dra og prøv i butikk! Lettere å se med egne øyne hva som passer både barn og bil.
Elisun Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Jeg driver med salg og rådgivning innen bilsikring, og har noen forslag. Kikk på disse, bygger mye mindre i bil enn izi Plus, er med isofix, kommer svært godt ut i test, har flere hvilestillinger. - Cybex Sirona M2 I-size (går opp til 105 cm, 19 kg). Dette er IKKE det svingbare setet som er kortere i ryggen). Tar liten plass i bil. - BeSafe Modular I-size (går opp til 105cm 18 kg på barnet), bygger litt mer enn Sirona M2 I-size, men myye mindre enn iZi Plus. - Maxi Cosi Two Way Pearl, 105cm/18 kg Uten isofix ville jeg sett på Britax Max Way eller Maxi Cosi Mobi, varer til rundt 5-års alderen, maxvekt 25 kg på barnet. Om du vil ha barnet bakovervendt lengst mulig kan du ikke velge isofix. Anbefalingen i Norge fra Trygg Trafikk er bakovervendt til MINST 4 år. Så det avhenger av hvor stort barnet er når det er fire år, som oftest er det høyden som kommer før vekten. Uansett, dra og prøv i butikk! Lettere å se med egne øyne hva som passer både barn og bil. Kan jeg spørre deg hvilke babystol som tar minst plass? Spesielt ifh til bredde? Og er det greit å plassere en babystol i midten bak!?ser mange gjør det. Takk 😊
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Vi har axkid minikid som liksom skal være blandt setene som tar munst plass... det er fortsatt veeeeldig trangt for meg som sitter foran.. knærne gnager mot hanskerommet hvis jeg ikke sitter skrått med de. Vi har også nissan qashqai - det er ikke en spesielt barnevennlig bil uansett hvilket sete dere har Anonymous poster hash: 6a1f8...67e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Babyborn sin tar veldig liten plass... Anonymous poster hash: a7458...baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå