Gå til innhold

Er ikke så begeistret for laks. Kan du gi meg noen tips til å krydre fisken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 9e87d...719

Fortsetter under...

Skrevet

Stek i stekepanne med salt og pepper. Ha på masse rømme. Nam!

Anonymous poster hash: 4d6d2...2ee

Skrevet

Ovnsbakt laks med fløte, sitron, chilli, dill, paprika og cherrytomater😊 Sleng alt i ildfast form og 15 min på 200 grader👌🏼

Skrevet

Har aldri likt laks før men fikk ovnsbakt laks med rømmedressing til å det var egentlig ganske godt :)

Anonymous poster hash: 62fa3...57b

Skrevet

Velg en annen fisk. Laksenæringa er ikke bærekraftig uansett.

Anonymous poster hash: 5005c...8af

Annonse

Skrevet

Ha chilisaus på, og stek den i ovnen

Anonymous poster hash: 68aa9...444
Skrevet

Bruk soyasaus og chillisaus på😋

Anonymous poster hash: f6653...23d

Skrevet

Pesto!

Enig! Pesto er kjempegodt på laks

Anonymous poster hash: 7f5e8...b36

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i (oppdretts-)laks. Hvis jeg først skal spise det foretrekker jeg villaks. Ellers spiser jeg heller ørret da det er mye bedre på smak synes jeg. Så jeg anbefaler deg rett og slett å heller kjøpe ørret, ev villaks om du (en sjelden gang) får rak i det. 😊👍

Anonymous poster hash: 83b4f...961

Skrevet

Punkt 1, kjøp fersk laks og ikke frossen. Frossen har mye mer "fiskesmak".

Legg den i form, ta en klatt godt smør på, legg dill, paprika, purre, rødløk over. Dekk til med folie og stek i ovnen 15-20 min. Server med fullkornsris og rømmedressing. Feks rømme med hakket fersk dill!

Anonymous poster hash: 1f48f...2a7

Skrevet

😍 taco-krydder 😍

Stek laksen i smør, hakk den opp på samme måte som du hakker opp kjøttdeig. Kan over taco-krydder (bare krydderet, ikke bland i vann som man vanligvis gjør) og spis der som taco.

Smaker IKKE laks 😍

Annonse

Skrevet

Punkt 1, kjøp fersk laks og ikke frossen. Frossen har mye mer "fiskesmak".

Legg den i form, ta en klatt godt smør på, legg dill, paprika, purre, rødløk over. Dekk til med folie og stek i ovnen 15-20 min. Server med fullkornsris og rømmedressing. Feks rømme med hakket fersk dill!

Anonymous poster hash: 1f48f...2a7

Med mindre det er skikkelig fiskedisk, så er det ikke lett å få tak i fersk laks. Den som selges som fersk vakumpakket lukter høgg som regel

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i (oppdretts-)laks. Hvis jeg først skal spise det foretrekker jeg villaks. Ellers spiser jeg heller ørret da det er mye bedre på smak synes jeg. Så jeg anbefaler deg rett og slett å heller kjøpe ørret, ev villaks om du (en sjelden gang) får rak i det.

Anonymous poster hash: 83b4f...961

Jeg er enig i at ørret er bedre, ikke lukter den så mye fisk heller

Skrevet

Dn god dæsj sitronsaft, salt, pepper og smør over filetene og inn i ovnen. NAM!!

Skrevet

Salt, pepper, fersk dill, sitronskall og klatt smør oppå hver! 😋

Eller kickoman, honning, sesamolje, sesamfrø, chili, ingefær, lime (både skall og juice) 😋

Anonymous poster hash: 6a2c0...291

Skrevet

Teriakimarinert laks eller ørret med sesamfrø er godt.

Skrevet

Sjekk caroline berg eriksen sin oppskrift på laks i ostesaus. Jeg liker ikke laks men mannen gjør så jeg googlet desperat etter en ok oppskrift. Den ble så god at jeg måtte forsyne meg flere ganger.. jeg spiser vanligvis kun en halv laksefilet og ellers bare pasta m/creme fraiche og grønnsaker.. :P

Anonymous poster hash: f97e8...eff

Skrevet

Hvitløksmarinade :)

Anonymous poster hash: 8b4ae...679

Skrevet

Oftest ovnstekt med rømme og smør, men sist jeg var på Ikea, kjøpte jeg en fiskesaus som skulle helles over og stekes i ovnen. Var veldig godt og de hadde flere smaker.

Skrevet

Laksefileter med tandoori-krydder på steikes i form i ovnen, og serveres med salat, ris, og raita til.

Skrevet

Bruk fiskekrydder fra Hindu. Fås på Meny. Veldig godt, og passer til laks.

Anonymous poster hash: 456ec...827

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...