Gå til innhold

November 2017

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle!

Er ny her, uke 4+6 i dag, andre graviditet. MA i oktober 16, sliter litt med å glede meg enda kjenner jeg. Er ganske redd for MA/SA igjen... vurderer å betale for tidlig ul denne gangen, men det kan jo likevel gå galt etter det, så er redd for det også. Men prøver å tenke positivt, godt å lese andres historier her inne:) Gratulerer til alle som har fått den gode nyheten! 😊💗

Gratulerer so mykje prøveråhåpe forstår dette med å ikkje klare å gle seg for fullt! Føler nesten graviditeten berre er lånt for ei periode. Får berre krysse fingrane og tenke det skal litt til for att det skjer igjen

Tusen takk Du har helt rett, prøver å dytte negative tanker bort og ber om at ukene går fort☺

Hei

Jeg er ny her jeg også. Ramlet over forumet tilfeldigvis. Samboeren min og jeg har forsøkt å bli gravide ca 1 år. Hadde bestemt oss for å bare ta en pause og ta det rolig noen måneder grunnet mye annet stress med sykdom i familien og hos nære venner. Men så etter en måned så var jeg plutselig gravid :) 5 + 3 (tror jeg), aner egentlig ikke. Jeg bare taster inn på en sånn kalkulator på nett. Får finne litt ut av det hos legen.

Annonse

Kommer temmelig sjokkert tuslende inn hit. Etter beskjed forrige uke om tegn på tidlig overgangsalder pga sykdom og det faktum at vi har brukt prevensjon testet jeg idag positivt og er visstnok 4+2 med termin 21.november. Har ei lita frøken på snart 1.5 år fra før og planer om å prøve på nestemann til høsten. Litt skrekkblandet fryd, men begynner så smått å kjenne gleden vokse :) Testet fordi sykdomsymptomene mine plutselig forsvant, noe de også gjorde ved forrige graviditet samt at puppene ble vonde og jeg har vondt i livmora hver gang jeg hoster :P 

32 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Da tårer jeg og snike meg inn igjen. Onsdag 211 i hcg og mandag 1332 i hcg. Ligger innen normalen.

Forbanna CB ukes indikator tester. Ikkje og lite på.

Så fantastisk å se, husker du var prøver sist vi prøvde også. Det var i 2014\2015. Håper det går veien nå og at du får ønskebarnet :)

14 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Da tårer jeg og snike meg inn igjen. Onsdag 211 i hcg og mandag 1332 i hcg. Ligger innen normalen.

Forbanna CB ukes indikator tester. Ikkje og lite på.

Så fantastisk :nigo:

Jeg har testet med cb digital 3 ganger denne gangen. Første test viste 1-2, uken etter 2-3 og i går 3+, så tror testene jeg har tatt har funket :P

Annonse

1 time siden, FruMille skrev:

Så fantastisk :nigo:

Jeg har testet med cb digital 3 ganger denne gangen. Første test viste 1-2, uken etter 2-3 og i går 3+, så tror testene jeg har tatt har funket :P

Det var CB ukes som sette meg ut. Fikk på 9 dpo 1-2, 14 dpo 2-3 og så prøvde jeg 17 dpo og den var på 1-2. Da vart jeg heilt på tryne. 7 timer seinare var den på 2-3 igjen. Tok hcg på 19 dpo og den var på 211. Da må testene vere på ville veger.

11 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Det var CB ukes som sette meg ut. Fikk på 9 dpo 1-2, 14 dpo 2-3 og så prøvde jeg 17 dpo og den var på 1-2. Da vart jeg heilt på tryne. 7 timer seinare var den på 2-3 igjen. Tok hcg på 19 dpo og den var på 211. Da må testene vere på ville veger.

Kan se ut som at testene var litt i ulage da ja,  og skjønner godt du blir forvirret :sjokkert: 

veldig kjekt at du har fått bekreftet økende hcg da :) 

24 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Kan jordmor på helsestasjon bestille UL ?

Du som har prøvd og strevet så lenge, vil jeg tro får UL gjennom henvisning av legen. Vet ikke med jordmor. 

Anonymkode: 07189...ef6

Gjest Elsk0

Helt sjokkerende og uforventet er jeg visst gravid igjen jeg og. Har ei på 8 mnd. Hadde planer om å begynne prøvinga til sommeren, men testen ble visst positiv litt tidligere.

Har termin 12.11. 5+6 i dag, er veldig trøtt og sliten, men ingen andre symptomer. Ved forrige graviditet var jeg også veldig trøtt tidlig i svangerskapet, men hadde i tillegg masse andre symptomer. Økt utflod, ømme bryster, søt sug osv.

Gratulerer til alle dere andre :) 

Endret av Elsk0
11 timer siden, Elsk0 skrev:

Helt sjokkerende og uforventet er jeg visst gravid igjen jeg og. Har ei på 8 mnd. Hadde planer om å begynne prøvinga til sommeren, men testen ble visst positiv litt tidligere.

Har termin 12.11. 5+6 i dag, er veldig trøtt og sliten, men ingen andre symptomer. Ved forrige graviditet var jeg også veldig trøtt tidlig i svangerskapet, men hadde i tillegg masse andre symptomer. Økt utflod, ømme bryster, søt sug osv.

Gratulerer til alle dere andre :) 

Gratulerer 😊 Kjekt med to tette! 

Er også veldig trøtt og kvalmen har begynt å melde seg no. Verst på morgen/ettermiddag. 6+4  her 👍

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For den som vil så ligger det en kamuflert Facebook gruppe for de som har termin i november 17

kommer til å endre navn, å gjøre den hemmelig etter hvert

https://www.facebook.com/groups/1477256505640995/

Anonymkode: 6bbc9...f08

Kommer over i uke 13 dersom alt er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...