Gå til innhold

Hjalp familievernkontoret dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min ønsker ikke lengre være sammen med meg. Hun forteller hun er lei av oppførselen min. Jeg blir fort sint (aldri slått, men har kastet rundt meg noen ganger), krangler for den minste ting og har ett par ganger i løpet av 5 år snakket med ett par gutter "bak ryggen hennes". Ikke mer enn 2-3 uker, og aldri møttes. Møtte hun ene på fest, og fikk snappen. Og der i fra fortsatte det. Kun prat. Etter ett par uker ble jeg lei meg, fordi jeg behøvde jo ikke den type oppmerksomhet fra andre enn dama mi.

Vi har også barn sammen, er forlovet. For 5 uker siden planla vi både sommer, gifting og framtidige sydenturer. For 4 uker siden fikk hun plutselig fått nok. Klarer ikke mer sier hun. Hjertet sier nei. Vet det er best om vi hadde klart å holde sammen, men klarer ikke likevel.

Hun sier det siste halvåret har vært en tenkeperiode, og følt siden sommeren at vi egentlig burde flytte fra hverandre. Hun har vært som normalt. Fortalt hun elsker meg, vil være sammen med meg, er forelsket i meg, lagt planer om framtiden, vi har hatt sex (ikke like ofte, men med to barn under 3 år og mye jobb er vi slitne).

Hvordan kan en person ville bryte ut så fort etter bomba er sluppet? Jeg har ikke mulighet til å vise henne at jeg kan være den hun fortjener. Jeg har ikke mulighet til å prøve gjøre opp for meg. Jeg trodde man skulle kjempe i motbakker, og kjempe sammen. Føler meg litt lurt, som ikke har fått blitt med på "prøvingen".

Eskene med tingene mine står ferdig pakket, og jeg venter bare på å overta nøkkel til leiligheten. Men vi skal til familievernkontoret, på parterapi. Kan dette endre meningene hennes, og la meg få være med å prøve en periode? Eller er tankene hennes helst låst på at dette er ferdig, følelsene er 100% døde og eneste løsning er å flytte og å gi opp? Hun sier "man vet aldri hva framtiden bringer, og det kan hende jeg angrer. Men nå klarer jeg ikke prøve mer".

Jeg elsker henne så høyt, og hun betyr så mye for meg. Hadde jeg visst hun ikke hadde hatt det noe bra siste halve året, hadde jeg jobbet mye mer med meg selv. Og kanskje oppsøkt hjelp.

Anonymous poster hash: 37c76...211

Skrevet

Skjønner ikke om du er mann eller dame jeg? Møtte noen gutter bak ryggen hennes?

Uansett...

Dra på familievernkontoret og ta det derfra. Umulig for oss å vite hva hun føler og tenker.

Mulig du også burde gå på et sinnemestringskurs. Er ikke vanlig å slenge rundt seg med ting og bli så sint på den man lever med, da har du et problem. "Bare" det hadde gjort at jeg hadde løpt.

Skrevet

Skjønner ikke om du er mann eller dame jeg? Møtte noen gutter bak ryggen hennes?

Uansett...

Dra på familievernkontoret og ta det derfra. Umulig for oss å vite hva hun føler og tenker.

Mulig du også burde gå på et sinnemestringskurs. Er ikke vanlig å slenge rundt seg med ting og bli så sint på den man lever med, da har du et problem. "Bare" det hadde gjort at jeg hadde løpt.

Hehe. Jeg er mann. Mente jenter. Var opptatt med guttene mens jeg skrev.

Ja. Jeg har tatt kontakt med lege og ventet på henvisning til psykolog. Skal få hjelp. Vil ikke miste dama mi.

Skrevet

Har veldig god erfaring med familievernkontoret. Jeg var den som ikke gidda mer og ville bryte ut. Men er mer positivt innstilt etter noen runder i terapi. Dere får garantert ting å jobbe med begge to. Man blir ofte bitter og tenker på alt det jævlige partneren gjør eller ikke gjør, fokuserer på seg selv, istedet for hva som gagner forholdet. ( if it makes sense ) Vi jobber iallefall mye med å legge ting bak oss, å jobbe mot felles mål. 

Anonymous poster hash: 5692f...895
Skrevet

Har veldig god erfaring med familievernkontoret. Jeg var den som ikke gidda mer og ville bryte ut. Men er mer positivt innstilt etter noen runder i terapi. Dere får garantert ting å jobbe med begge to. Man blir ofte bitter og tenker på alt det jævlige partneren gjør eller ikke gjør, fokuserer på seg selv, istedet for hva som gagner forholdet. ( if it makes sense ) Vi jobber iallefall mye med å legge ting bak oss, å jobbe mot felles mål.

Anonymous poster hash: 5692f...895

Godt å høre det hjalp deg å se litt lettere på det, om jeg kan si det?

Hun er virkelig innstilt på at dette er helt dødt, ingen tro på terapi og vil ha meg ut så fort som mulig. Er det mulig å redde forholdet fra to forskjellige hjem tror du?

Hun virker ikke villig til å jobbe med forholdet i det hele tatt nå. Håper timen denne uken kanskje løser tankegangen hennes litt, og ser hvor lei meg og angrende jeg er.

Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med familievernkontoret, men de kom først på banen noen år etter bruddet da vi holdt på å klore øynene ut på hverandre. 

Gikk dit jevnlig i en halvårsperiode, både alene og sammen. Det hjalp oss veldig mye og det styrket oss enormt som foreldre som trengte en vekker på hva som burde være i fokus. 

Anonymous poster hash: afe86...5f2
Skrevet

Her hjalp ikke familievernskontoret men far gir jo faen så var for mye forlangt å håpe på at han skulle ta imot noen av rådene.

Anonymous poster hash: d1712...114
Skrevet

Her hjalp ikke familievernskontoret men far gir jo faen så var for mye forlangt å håpe på at han skulle ta imot noen av rådene.

Anonymous poster hash: d1712...114

Tja. FVK beordret barnefar til å delta på sinnemestringskurs. Jeg digger dem! 

Anonymous poster hash: afe86...5f2

Skrevet

Hva skal hun med deg? Du er bråsint og kaster ting rundt deg!? Har kontakt med andre damer og sier i samme setning som at du "aldri treffer dem" men du traff ei du snappet med.. Til, antageligvis, dama di fikk mistanker og du plutselig innser at det "kun" er henne du vil ha oppmerksomhet fra!?

Skjønner godt at dama di er helt ferdig med deg..

I tillegg til overnevnte antar jeg at du som menn flest bidrar minimalt på hjemmebane med hus og praktiske ting, unger og oppmerksomhet.. Båten har nok gått for din del..

Så du kan trygt gjenopprette kontakten med damene du har flørtet med. Og leve ut singellivet du tjuvstartet på..

Anonymous poster hash: 3b3c1...9a8

Skrevet

Mine jævligste øyeblikk noen gang har jeg nok hatt på fvk. Jeg bare grein, og kom med forslag. Ble fullstendig overkjørt av faren. Kom ingen vei.

Anonymous poster hash: 82481...afa

Skrevet

Hva skal hun med deg? Du er bråsint og kaster ting rundt deg!? Har kontakt med andre damer og sier i samme setning som at du "aldri treffer dem" men du traff ei du snappet med.. Til, antageligvis, dama di fikk mistanker og du plutselig innser at det "kun" er henne du vil ha oppmerksomhet fra!?

Skjønner godt at dama di er helt ferdig med deg..

I tillegg til overnevnte antar jeg at du som menn flest bidrar minimalt på hjemmebane med hus og praktiske ting, unger og oppmerksomhet.. Båten har nok gått for din del..

Så du kan trygt gjenopprette kontakten med damene du har flørtet med. Og leve ut singellivet du tjuvstartet på..

Anonymous poster hash: 3b3c1...9a8

Ca 4 ganger på 5 år har jeg kastet rundt meg. Da har unnskyldt meg etterpå. Og virkelig jobbet med meg når jeg merker jeg har blitt så sint. Samme med dama jeg prata med, det er 1 år siden. Hun andre var 3-4 år siden. Hun sier at det er greit, og at hun lar det gå. Siden har det ikke skjedd.

Skrevet

Ca 4 ganger på 5 år har jeg kastet rundt meg. Da har unnskyldt meg etterpå. Og virkelig jobbet med meg når jeg merker jeg har blitt så sint. Samme med dama jeg prata med, det er 1 år siden. Hun andre var 3-4 år siden. Hun sier at det er greit, og at hun lar det gå. Siden har det ikke skjedd.

Hå-hå-hå!! Jo mer du forteller, jo mer ønsker jeg at dama skal bryte med deg og starte på et nytt kapittel for seg og barna. Du "kaster" ting - faktisk opptil flere ganger??? Du er utro - opptil flere ganger??? Du er totalt uegnet som partner og familiefar! Det verste av alt er at du tilsynelatende ikke begriper hvor alvorlig gal oppførselen din er!?

Ha litt anstendighet og la dama OG BARNA slippe, et sånt liv unner jeg ingen!

Anonymous poster hash: 45da1...ad4

Skrevet

Dama di skrev her inne tidligere i uka eller i helga. Flytt det er best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...