Gå til innhold

Erfaringer med lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Det er viktig å gi kroppen tid til å omstille seg. Regel nr 1, ikke sammenlign deg med andre. Noen går ned mye i starten, noen går generelt fort ned, andre trenger mer tid. Noen går ned i rykk og napp. Vi er forskjellige. 2 uker er ingenting i den store sammenheng. Vet at dette sikkert ikke er det svaret du ønsker, men sånn er det 😊 Sånn til senere, altså etter feks 7-8 uker, hvis det ikke har skjedd noe kan man prøve å utelukke matvarer. Meieri og frø(knekkebrød) kan være en stopper for mange, og kan være verdt å prøve å eliminere fra kosten for å se om der skjer noe i forhold til vektnedgang. Men det er ikke nødvendig enda. Hold fokus på ren mat og god balanse med fett. Lykke til!

Takk for svar og takk for "lykke til". Jeg trodde dette skulle være så lett. Så for meg at det bare var å kutte ut varer. Og trodde heller ikke at det skulle være vanskelig å finne mat med fett.

Hi

Anonymous poster hash: 77cb6...cd6

Fortsetter under...

Hva spiser du til frokost, lunsj og middag?

Hi

Frokost :

- 2 brisk knekkebrød med litt smør, majones eller frokostsalat, kjøttpålegg eller salami og græddost

- eggerøre med røkt ørret/laks eller spekeskinke

- 2 kokte egg og reker i majones

- 1/2 avokado med reker i en blanding av rømme,majones, salt, pepper og litt dijon sennep

- tallerken med litt forskjellig - f.eks 1 kokt egg, noen skiver ost og kjøttpålegg, paprika, agurk, squash og litt majones eller rømme

Uansett hva jeg spiser, så har jeg alltid skiver av agurk, sqush og paprika eller andre grønnsaker til

Lunsj :

- omelett med ost og skinke

-  middagsrester

- 2 knekkebrød med pålegg

Uansett hva jeg spiser, så har jeg alltid skiver av agurk, sqush og paprika eller andre grønnsaker til

Middag :

- kotelett med løk og masse salat (f.eks salat, paprika, squash, agurk, vårløk) med litt olje over. Har rømme ved siden av

- kotelett med ovnsbakte grønnsaker (F.eks blomkål, brokkoli, løk, hvitløk og squash)

- ovnsbakt laks med salat eller grønnsaker

- kjøttdeig surret i litt matfløte, smelter ost på toppen og salat ved siden av

- grillet kylling med salat

- hamburger med ost og løk (bruker sjelden brød til), salat ved siden av

- kjøttkaker med grønnsaker

Drikker nesten bare vann, rundt 2,3 - 2,6 liter om dagen. Spiser grønnsaker til absolutt alle måltider

Anonymous poster hash: c96e5...70a

Meld deg inn i lavkarbogrupper på fb for inspo 😊 Det er lett å gjøre ting vanskelig for seg selv i starten. Fett kan du få i deg fra fisk,smør,olje,avokado og nøtter el mandler feks.

En klatt rømme,aioli e.l til mat det passer til. Kokosmelk og fløte.

Ost, masse ulike kjøttpålegg, reker, makrell, påleggsalater.

Kjøtt,kylling,fisk.

Masse grønnsaker og salater.

Det var litt forslag hvertfall 😊

Jeg spiser jo endel ost, det er jo fett?

Jeg ligger på ca 5-6 karbohydrater om dagen.

Hvilken fet spekepølse bruker du?

Hi

Hvorfor ligger du så veldig lavt på karbohydrater, hvilken retning følger du? Da spiser du nok lite grønnsaker

Frokost :

- 2 brisk knekkebrød med litt smør, majones eller frokostsalat, kjøttpålegg eller salami og græddost

- 1/2 avokado med reker i en blanding av rømme,majones, salt, pepper og litt dijon sennep

- tallerken med litt forskjellig - f.eks 1 kokt egg, noen skiver ost og kjøttpålegg, paprika, agurk, squash og litt majones eller rømme

Lunsj :

-  middagsrester

Middag :

- kotelett med løk og masse salat (f.eks salat, paprika, squash, agurk, vårløk) med litt olje over. Har rømme ved siden av

- kotelett med ovnsbakte grønnsaker (F.eks blomkål, brokkoli, løk, hvitløk og squash)

Drikker nesten bare vann, rundt 2,3 - 2,6 liter om dagen. Spiser grønnsaker til absolutt alle måltider

Spiser forresten ketolyse

Frokost :

Lunsj :

- middagsrester

Middag :

Tusen takk! Denne skal jeg henge på kjøleskapet.

Lager du hamburger/karbonader selv eller kjøper du ferdig?

Hi

Annonse

Jeg spiser jo endel ost, det er jo fett?

Jeg ligger på ca 5-6 karbohydrater om dagen.

Hvilken fet spekepølse bruker du?

Hi

Det går mye i salami og sognemorr. Les på pakkene på butikken og veld den feiteste 👍🏼

Anonymous poster hash: 0a6e6...b60

Tusen takk! Denne skal jeg henge på kjøleskapet.

Lager du hamburger/karbonader selv eller kjøper du ferdig?

Hi

Bare hyggelig :) Men det er ikke sikkert den passer deg, det kommer an på hvilken type lavkarbo du går på? Jeg går på ketolyse. Jeg lager det selv

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

Jeg ligger på max 6 karbohydrater om dagen, er det ketolyse da?

Hi

Ketolyse er vel mindre enn 20 karbohydrater om dagen? Det er viktig å spise mye grønnsaker, så ikke vær redd for å øk inntaket av karbo med øke mengden grønnsaker.

Bare hyggelig :) Men det er ikke sikkert den passer deg, det kommer an på hvilken type lavkarbo du går på? Jeg går på ketolyse. Jeg lager det selv

Jeg vet ikke hvilken type lavkarbo jeg går på....

Jeg så at 100 gram Gilde karbonader var 7.5 karbohydrater. Så da tenkte jeg at jeg kan spise en halv slik.

Jeg er skikkelig motivert på dette, det må jo løsne til slutt.

Hi

Jeg så at 100 gram Gilde karbonader var 7.5 karbohydrater. Så da tenkte jeg at jeg kan spise en halv slik.

Hi

Prøv heller å kjøp kjøttdeig og lag dem selv. Da kan du spise mer og få i deg mer fett 😊 legg gjerne masse ost oppå, så blir det enda bedre! Lykke til

Hi

Det synes jeg er helt bortkastede karbohydrater. Lag det selv og bruk karbohydratene på grønnsaker i stedet for. Det meste av mine karbohydrater går til grønnsaker

Annonse

ame="Anonym bruker" post="148345201" timestamp="1488315485"]

Ketolyse er vel mindre enn 20 karbohydrater om dagen? Det er viktig å spise mye grønnsaker, så ikke vær redd for å øk inntaket av karbo med øke mengden grønnsaker.

Anonymous poster hash: 0a6e6...b60 </em>

Må soise mer grønnsaker da. Har vært redd de gir meg for mye karbohydrater.

Hi

Det synes jeg er helt bortkastede karbohydrater. Lag det selv og bruk karbohydratene på grønnsaker i stedet for. Det meste av mine karbohydrater går til grønnsaker

Hvilken type mat får du fett fra?

Hi

Kjøp kjøttdeig og lag karbonader selv 😊 og du kan godt øke på karbs med å spise mer grønnsaker feks

Ungene og mannen liker bare karbonader fra Gilde. Men, da får jeg lage til meg selv.

Hi

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

Jeg ligger på max 6 karbohydrater om dagen, er det ketolyse da?

Hi

Ketolyse er noe av det strengeste og det går opp til 15 - 20 g karbohydrater om dagen, selv ligger jeg på max 15 g. Det er ingen grunn til å ligge så lavt som 6 g. Men jeg vil råde deg veldig til å sette deg skikkelig inn i det og bestemme deg for hvilken retning du vil følge. Selv leste jeg ketolyseboka og følgte matplanen i den slavisk de 2 første ukene til jeg fikk litt kontroll på det.

Hi

Om du veier og bruker lifesum er det lett å holde oversikt. Til lunsj i dag spiste jeg 70g aspargesbønner og det er ikke mer enn 2.4 karbo. Kan med andre ord spise myyye grønnsaker før jeg kommer opp i for høy mengde karbohydrater - så lenge jeg passer på at karbohydratene kommer fra grønnsaker.

Hi

Men det er ingen grunn til å ligge så lavt som 6 g karbohydrater om dagen, Hvorfor har du valgt å ikke spise mer enn 6 g? Det er ikke om å gjøre å spise minst mulig karbohydrater, du skal fungere på dette i lengden og da trenger du et balansert kosthold

Men det er ingen grunn til å ligge så lavt som 6 g karbohydrater om dagen, Hvorfor har du valgt å ikke spise mer enn 6 g? Det er ikke om å gjøre å spise minst mulig karbohydrater, du skal fungere på dette i lengden og da trenger du et balansert kosthold

Jeg trodde jeg skulle ha så lite karbohydrater som mulig. Så jeg har egentlig gått rundt småsulten. Og spist mest agurk.

Hi

Jeg trodde jeg skulle ha så lite karbohydrater som mulig. Så jeg har egentlig gått rundt småsulten. Og spist mest agurk.

Hi

Du må virkelig lese deg opp, det er det beste rådet jeg kan gi deg. Jeg er aldri sulten, spiser man riktig, så er man ikke det.

Du må virkelig lese deg opp, det er det beste rådet jeg kan gi deg. Jeg er aldri sulten, spiser man riktig, så er man ikke det.

Jeg tror det ligger litt i hodet mitt at når man skal ned i vekt så må man være sulten. Det er min erfaring med kalorier.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...