Gå til innhold

Erfaringer med lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte på ketolyse den 11/2 og har gått ned 7 kg på 16 dager.

Spiser mellom 5 og 15g karbohydrater om dagen.

Er aldri sulten og har mistet søtsuget.

Går mye i egg, røkelaks, bacon, fisk, kjøtt, brokkoli, asparges, blomkål, agurk, salat, avokado, paprika, litt tomat, ost, kjøttpålegg, seterrømme, meierismør, kremfløte, sopp og reker og fleskesvor. Spiser mye god mat og er god og mett hele dagen mens kiloene renner av.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begynt med dette før. Tidligere har jeg telt kcal og spist magert og lite. Var sulten heeele tiden og hadde vanvittig lyst på alt som er usunt konstant.

Jeg har mye å ta av da. Er 164cm og veide 91,6kg. Nå veier jeg 84,5kg. Skal ned til 65kg.

Anonymous poster hash: 59343...fae

Jeg begynte på ketolyse den 11/2 og har gått ned 7 kg på 16 dager.

Spiser mellom 5 og 15g karbohydrater om dagen.

Er aldri sulten og har mistet søtsuget.

Går mye i egg, røkelaks, bacon, fisk, kjøtt, brokkoli, asparges, blomkål, agurk, salat, avokado, paprika, litt tomat, ost, kjøttpålegg, seterrømme, meierismør, kremfløte, sopp og reker og fleskesvor. Spiser mye god mat og er god og mett hele dagen mens kiloene renner av.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begynt med dette før. Tidligere har jeg telt kcal og spist magert og lite. Var sulten heeele tiden og hadde vanvittig lyst på alt som er usunt konstant.

Jeg har mye å ta av da. Er 164cm og veide 91,6kg. Nå veier jeg 84,5kg. Skal ned til 65kg.

Det er det jeg og spiser. Holdt på nå i 2 uker uten å gå ned noe.

Jeg har nok å ta av med 161 cm og 88 kg.

Hi

Anonymous poster hash: 77cb6...cd6

Hi

Spiser du lavkarbo eller ketogen kost? Hvor mye fett og hvor mye karbohydrater spiser du?

Anonymous poster hash: 0a6e6...b60

Hi

Har du prøvd å legge inn alt du spiser i feks Lifesum? Så du får sett på næringssammensetningen din? Kanskje spiser du for mye proteiner. Du bør ligge på ca 1 g protein per kg kroppsvekt.

Folk er så forskjellige, kanskje du er en av de hvor kroppen trenger litt tid på å venne seg til nytt kosthold. Har du testet med ketostix?

Jeg går veldig lett ned i vekt, både med ketolyse og lavkalori men legger ekstremt fort på meg igjen om jeg ikke passer på.

Jeg trener ikke nå, går en time med hunden 5 dager i uka sånn ca bare.

Trener du? Hva spiser du? Hva er en typisk dagsmeny for deg?

Annonse

Spiser du lavkarbo eller ketogen kost? Hvor mye fett og hvor mye karbohydrater spiser du?

Jeg vet ikke om det er lavkarbo eller ketogen.

Spiser mye rent kjøtt og fisk, egg, bacon, avocado, broccoli, blomkål, rømme, smør....

Hi

Spiser 1 eller 2 Brisk til frokost, med egg på og agurk, paprika. Ost eller brie.

Til lunsj, kokt egg eller omelett med ost inni. Så middag, alt mulig. - Spiser det samme som de andre men ikke tilbehør med karbo, og ikke karbo i maten.

Hi

Spiser 1 eller 2 Brisk til frokost, med egg på og agurk, paprika. Ost eller brie.

Til lunsj, kokt egg eller omelett med ost inni. Så middag, alt mulig. - Spiser det samme som de andre men ikke tilbehør med karbo, og ikke karbo i maten.

Hi

Jeg tror kanskje du får i deg for lite fett og grønnsaker. Vil råde deg til å bruke lifesum eller lignende, slik andre her også foreslår, for å få en bedre oversikt over om du får i deg alt du skal ha. Jeg ligger på 14g karbo, 58g protein og 136g fett.

En typisk dag for meg er (for å gi deg et eksempel)

Frokost: bulletproof kaffe

Lunsj: eggerøre av 3 egg (har i masse smør og cottagecheese), 70g aspargesbønner og 30g feit spekepølse

Middag: kjøttdeig, hjertesalat, revet ost og en hel avokado.

Mellommåltid: 30g nøtter 30g jarlsberg

Alle kropper er forskjellige og noen trenger lengre tid for å nå ketose. Kjøp deg stix for å kontrollere og spis mer fett!

Jeg tror kanskje du får i deg for lite fett og grønnsaker. Vil råde deg til å bruke lifesum eller lignende, slik andre her også foreslår, for å få en bedre oversikt over om du får i deg alt du skal ha. Jeg ligger på 14g karbo, 58g protein og 136g fett.

En typisk dag for meg er (for å gi deg et eksempel)

Frokost: bulletproof kaffe

Lunsj: eggerøre av 3 egg (har i masse smør og cottagecheese), 70g aspargesbønner og 30g feit spekepølse

Middag: kjøttdeig, hjertesalat, revet ost og en hel avokado.

Mellommåltid: 30g nøtter 30g jarlsberg

Alle kropper er forskjellige og noen trenger lengre tid for å nå ketose. Kjøp deg stix for å kontrollere og spis mer fett!

Jeg spiser jo endel ost, det er jo fett?

Jeg ligger på ca 5-6 karbohydrater om dagen.

Hvilken fet spekepølse bruker du?

Hi

Jeg trodde det bare var å spise så lite karbo som mulig

Hi

Det er viktig at du setter deg skikkelig godt inn i det før du begynner, hvis ikke så kan du risikere at du heller går opp i vekt

Anonymous poster hash: c96e5...70a

Annonse

Det er viktig at du setter deg skikkelig godt inn i det før du begynner, hvis ikke så kan du risikere at du heller går opp i vekt

Jeg har ikke gått opp, men ingenting ned på 2 uker. Trodde dette skulle være lett. Burde jo gått ned noe da, bare ved å kutte mel, pasta, sukker.

Hi

Hvordan vet du hvor mye fett du skal ha i deg? Hi

Det vet jeg ikke, jeg regner kun karbohydrater, ingenting annet og det funker for meg. Har gått ned 21 kilo. Jeg er ikke veldig raus med fettet egentlig, spiser det naturlig i maten og ved steking. Men jeg spiser endel fet fisk, ost, litt majones og bruker litt olje på salat.

Det vet jeg ikke, jeg regner kun karbohydrater, ingenting annet og det funker for meg. Har gått ned 21 kilo. Jeg er ikke veldig raus med fettet egentlig, spiser det naturlig i maten og ved steking. Men jeg spiser endel fet fisk, ost, litt majones og bruker litt olje på salat.

Jeg har jo gått på dette nå i 2 uker. Ikke gått ned noe. Skjønner ikke hva jeg gjør galt.

Hi

Du bør ta deg tid til å lese deg bedre opp på dette slik at du får til å følge en diett som er tilpasset deg på en helhetlig og konsekvent måte. Det virker som du stresser veldig og med nedgangen. For noen går det fort de første to ukene og så stagnerer det, for andre tar det noen uker å få kroppen justert inn etter den nye kosten før en ser resultater. Du må huske at når du kutter karbohydrater må du gi kroppen energi fra en annen kilde, om du følger en ketogen kost er denne kilden fett. Jeg anbefaler å lese på lavkarboforum, kjøpe eller låne noen bøker og finne en riktig måte for deg å leve lavkarbo. Det viktigste er å ta vare på seg selv og den kroppen du har, da er det viktig at du behandlet den riktig også.

Jeg har jo gått på dette nå i 2 uker. Ikke gått ned noe. Skjønner ikke hva jeg gjør galt.

Hi

Det er ikke sikkert du gjør noe galt. Det kan være kroppen din bare trenger mer tid. Har du prøvd å måle fremgang med målebånd? Jeg har gått ned mange cm, men ikke så mange kilo.

Du bør ta deg tid til å lese deg bedre opp på dette slik at du får til å følge en diett som er tilpasset deg på en helhetlig og konsekvent måte. Det virker som du stresser veldig og med nedgangen. For noen går det fort de første to ukene og så stagnerer det, for andre tar det noen uker å få kroppen justert inn etter den nye kosten før en ser resultater. Du må huske at når du kutter karbohydrater må du gi kroppen energi fra en annen kilde, om du følger en ketogen kost er denne kilden fett. Jeg anbefaler å lese på lavkarboforum, kjøpe eller låne noen bøker og finne en riktig måte for deg å leve lavkarbo. Det viktigste er å ta vare på seg selv og den kroppen du har, da er det viktig at du behandlet den riktig også.

Takk for svar.

Jeg har lest endel. Har også spist måltider jeg har googlet at andre spiser. Jeg passer på å spise ren mat. Sliter litt med å finne mat med fett.

Har kuttet helt brødmat/mel, pasta, poteter, sukker.

Hi

Det er ikke sikkert du gjør noe galt. Det kan være kroppen din bare trenger mer tid. Har du prøvd å måle fremgang med målebånd? Jeg har gått ned mange cm, men ikke så mange kilo.

Jeg har ikke målt meg. Men, klærne sitter like stramt.

Hi

Det er viktig å gi kroppen tid til å omstille seg. Regel nr 1, ikke sammenlign deg med andre. Noen går ned mye i starten, noen går generelt fort ned, andre trenger mer tid. Noen går ned i rykk og napp. Vi er forskjellige. 2 uker er ingenting i den store sammenheng. Vet at dette sikkert ikke er det svaret du ønsker, men sånn er det 😊 Sånn til senere, altså etter feks 7-8 uker, hvis det ikke har skjedd noe kan man prøve å utelukke matvarer. Meieri og frø(knekkebrød) kan være en stopper for mange, og kan være verdt å prøve å eliminere fra kosten for å se om der skjer noe i forhold til vektnedgang. Men det er ikke nødvendig enda. Hold fokus på ren mat og god balanse med fett. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...