Gå til innhold

3-åring bedt i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en i bhg som er fylt 4. Vår er født sent på året så nesten nettopp blitt 3. Synes det er litt drøyt å sende o bursdag da? Er jo nesten 1 år i forskjell så syns ikke hun kan gå alene til fremmende? Eller er jeg helt på villspor?

Anonymous poster hash: 934fe...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er helt på villspor!

Du kan jo bare bli med.

Skrevet

Du blir med på den første bursdagen 😊

Skrevet

Litt drøyt?

Herlighet, de er født samme år, selvfølgelig skal de invitere sønnen din. 

Hvorfor må han gå alene da, kan ikke du bli med? Helt vanlig at 3 (og 4-åringer) har med seg en forelder i bursdag her, bare koselig det.

Anonymous poster hash: dfc41...33e
Skrevet

Send ungen på bursdag. Barnet kommer til å ha det kjempe gøy! Og ja, du er på villspor. Det er snakk om maks 1,5-2 timer. Og bursdagsbarnet er vel ikke fremmed for ditt barn? Og jeg regner med at det er flere som skal? Ikke være så kjip og "redd" du overfører bare det til ungen din.

La h*n gå i bursdag og kose seg! Barnet kommer til å fortelle alt med et smil :)

Hilsen mor med 3 barnehagebarn

Anonymous poster hash: b9e5d...a77

Skrevet

Har ikke anledning til å være med, det som er problemet. Så å sende henne alene er ikke aktuelt når jeg ikke aner hvem de er.

HI

Skrevet

Har ikke anledning til å være med, det som er problemet. Så å sende henne alene er ikke aktuelt når jeg ikke aner hvem de er.

HI

Da sender du med mormor, farmor eller far.

Skrevet

Det var heller ikke ferdig før 19.00. Her stuper hun kl 18/18.30.

HI

Skrevet

HI

Hvorfor spør du hvis det uansett ikke er aktuelt?

Anonymous poster hash: bf3e2...2ea

Skrevet

Alle er på vinterferie så ingen å sende med som sagt.

Skrevet

HI

At det ikke passer å gå i bursdag fordi du/dere skal noe annet den dagen er da en ærlig sak det. Men å si at det er de som har gjort noe galt som inviterte dere blir jo bare idiotisk.

Det er en selvfølge at de inviterte dere!

Dessverre passer ikke dagen for dere.

Anonymous poster hash: dfc41...33e

Skrevet

Det har du jo ikke nevnt.

Du vil ikke at hun skal dra, det er tydelig. Så da holder du henne hjemme. Noen skal sikkert passe henne ettersom du ikke har mulighet til å dra. Merkelig...

Skrevet

Mine har gått alene i bursdag fra den alederen der selvom jeg ikke kjenner foreldrene. Barnet kjenner jo de andre barna så det går fint. Men jeg synes ikke man kan sende bleiebarn alene i bursdag, så om hun fortsatt bruker bleier ville jeg fått noen til å bli med henne.

Skrevet

Selvfølgelig, hadde hun vært 4. Synes det året har mye å si. Hun leker sjelden med dette barnet. Hadde vi kunne følge henne hadde det vært en annen sak. Veldig fint å bli invitert, ikke det jeg mener.

HI

Skrevet

Selvfølgelig, hadde hun vært 4. Synes det året har mye å si. Hun leker sjelden med dette barnet. Hadde vi kunne følge henne hadde det vært en annen sak. Veldig fint å bli invitert, ikke det jeg mener.

HI

Leker hun sjeldent med alle barna som skal i bursdagen da? Du kommer med bare usaklige grunner. De er jo på samme avdeling og de er like gamle!!! Skal du stenge henne ute fra alle bursdager bare for at hun er yngst? Du krisemaksimerer absolutt alt. Og du hadde jo aldri tenkt å la henne dra i den bursagen uansett, så denne tråden din var jo kun for å skape drama.

Skrevet

Passer det ikke så passer det ikke, men hadde vært værre om barnet ditt ikke ble invitert. Barnehager oppfordrer jo til at alle blir bedt i samme årskull, eller alle gutter og jenter.

Bursdagsfeiring starter tidlig men det er også viktig for barn å delta, er sosialt og stor snakkis i barnehagen mellom barna.

Men så unge så blir du jo med eller alierer deg med andre som kan være med. Eldste min var over 4 når der var greit at jeg ikke var med mer.

Anonymous poster hash: b6a92...923

Skrevet

Hvem skal være med barnet hvis hun ikke går i bursdagen da?

Anonymous poster hash: 916a6...ea9

Skrevet

Jeg har henne selvfølgelig, men skal på nattevakt nr 6 på rad våkende og har enda 3 igjen så klarer virkelig ikke å være med i barneselskap om jeg så legger godviljen til.

Skrevet

Min er født tidlig på året, men vi Jar selvfølgelig invitert alle i årskullet til bursdag.

Første gangen var til fireårsdagen. Da var to av desemberbarna såvidt fylt tre år. De kom alene, ingen problem i det hele tatt.

Ungene kjenner de andres foreldre, selv om foreldrene ikke kjenner hverandre. Og ende viktigere, ungene kjenner hverandre. Så de er trygge fordi de er samlet sammen og vant til å forholde seg til forskjellige voksne som gruppe.

Jeg tviler sterkt på at barnet ditt leker mest med toåringer i barnehagen, hun holder seg nok til de i samme årskull.

Skrevet

Passer det ikke så takker du jo nei.

Hva er problemet?

Skrevet

Så nå er det leggetid. Takk for alle svar, selv om dere mener jeg er på viddene så kjenner man vel sine barn best så dumt å spørre her :-)

Skrevet

Jeg har henne selvfølgelig, men skal på nattevakt nr 6 på rad våkende og har enda 3 igjen så klarer virkelig ikke å være med i barneselskap om jeg så legger godviljen til.

Mye enklere å gå i selskap enn å være hjemme med en treåring. Da får du et fint pusterom, litt skravling, kaffe og kake😊

Anonymous poster hash: bb76a...6aa

Skrevet

Hva er egentlig problemet?

Anonymous poster hash: 7ef94...08c

Skrevet

Det er absolutt for tidlig. Det mener jeg.

TIDLIGSTE det er sosialt akseptabelt å invitere til bursdag er i førsteklasse på skolen (når de er 5 og 6 år gamle). 

Husker min jente ble bedt i bursdag til en 3-åring, da hun var 1 år gammel  :sjokkert: Jeg mener at når ungene ikke kan dra selv, er det ingen vits i å invitere. Ingen foreldre jeg vet om har noen som helst interesse av å sitte og slærve og bable med andre foreldre i en bursdag. 

Merket det sist bursdag, de fleste ville fort hjem igjen (tross det at bursdagen varte i 2 timer :P )

Anonymous poster hash: cfbfd...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...