Gå til innhold

Baby spydde....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det grunn til bekymring eller er det vanlig? Hun har ikke virket merkbart dårlig.. Har hatt litt slim og snørr (kommer ikke ut nesa, bare hører det om morgen ) sistr par dagene tror eg.. Gulper en del, og har sett det har vært litt slimete..

Har spist bra. Ammer. Har vært en del grinete i dag. Men roer seg på pupp.. Pleier ofte være grinete når hun ikkje får ligge på puppen, så vet ikkje om det er noe utenom det vanlige heller.. Gav hun mat nå, og fant ut eg skulle prøve å legge henne uten å vente på at ho sku sovne ordentlig på meg først, som hun pleier.. Kanskje det gikk litt for fort og kanskje hun hadde en rsp eller noe som skulle vært oppe? For da hun ble lagt i senga si, gitt det bare noen minutter, så hostet hun litt, så begynte hun å brekke seg, samboer løp å fikk henne opp, han lå på rommet med henne, og så spydde hun ordentlig på gulvet... Vsr en del slim i det..

Er jo nesten redd for å legge henne igjen nå for at det skal skje igjen... Måtte mate igjen nå...😉

Anonymous poster hash: d8597...9da

Fortsetter under...

Skrevet

Kan dere ikke bytte litt på å holde babyen de neste timene? Går det greit uten mer oppkast kan dere sove de siste timene alle tre... vi har pleid å gjøre det sånn ved sykdom. Passe på litt ekstra, etter tur. 😊

Anonymous poster hash: 2a10d...fe1

Skrevet

Glemte å si hun er 8 uker.. Så liten enda.. 😊 mannen skal på jobb, mens eg er hjemme, så rg blir vertfall sittende en stund med henne før eg evt tør legge hun igjen ... Blir eg for trøtt får mannen evt sitte litt og.. Spist og sovna på meg nå... Rolig... Eg sitter i stua i en stol..

Hi

Anonymous poster hash: d8597...9da

Skrevet

Vi har nettopp hatt en slik runde igjen (oppkast, forkjølelse og sliter tidvis med å puste). Babyen er forøvrig 4 mnd. Vi bygde opp vugga i hodeenden med 8-10 cm (div sengesett under madrassen i hodeenden) slik at babyen fikk puste bedre. Tok nesesuger (otrivin) og deretter nesespray (også otrivin- før 3 mnd må de ha dråpene) før hvert måltid når det var mest surkling (ca 2-3 dager). De dagene babyen ikke fikk puste skikkelig eller kastet opp mye sov vi i etapper slik at jeg tok tiden fra 23-03 og Pappaen tok fra 03-06. Etter to dager gikk dette bedre og vi kunne alle sove mer som normalt. Da babyen hostet fælt tok vi den opp i sittende stilling og dunket på ryggen eller tok h*n helt opp til oss, men etterhvert skjønte babyen hvordan hostingen fungerte og regulerte ting litt mer selv. Jeg ga mat ved enhver anledning for å slippe dehydrering og babyen fikk sove på hevet ammepute på dagtid for ar hodet skulle ligge hevet. Sjekk fontanellen (at den ikke er mer nedsunket enn normalt), temperatur minst et par ganger om dagen og ikke minst at det ble våte bleier (veldig viktig!!). Spedbarn kan raskt bli dehydrerte så det er viktig å være obs. Begynner du å miste kontakten med babyen må du ringe legevakten!

Jeg har hatt mange episoder opp gjennom tidene med babyer som spyr. I de aller fleste tilfellene går det helt fint, men vi har allerede hatt en innleggelse på sykehuset nå med den yngste av barna. Ta tiden til hjelp og mister du som sagt kontakt med babyen, at du ikke lenger får våte bleier lenger eller at fontanellen er helt innsunket så ringer du legevakta med en gang.

Lykke til og god bedring!

Anonymous poster hash: 2362d...b33

Skrevet

Så lenge hun spiser og almenntilstanden er grei så går det nok bra. Men greit å passe litt ekstra på også. De er jo så små når de er bare 8 uker... Kanskje pappaen kan stå opp litt ekstra tidlig og avlaste deg et par timer før jobb iallefall? Hvis det blir flere runder med oppkast, og babyen blir dårligere så ta en tlf til legen i morgen for sikkerhets skyld. Og skulle allmenntilstand bli dårlig i løpet av natta så ring legevakt. Men slik du beskriver tenker jeg at det er litt slim som skulle ut og at det vil gå helt fint 😊

Anonymous poster hash: 2a10d...fe1

Skrevet

Små barn kaster ofte opp slim + noe mer når de er tette. Vår prosjektilspydde MASSE flere ganger når han var forkjøla. Ganske vanlig, men utrivelig ja. Så lenge almentilstanden er bra og barnet puster greit ( på tross av tett nese) så går det bra. Men ville sovet sammen med barnet ja. 

Anonymous poster hash: b1a2d...5e8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...