Gå til innhold

Ønsker å sette inn gebiss ... noen som vet pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pris?

Anonymous poster hash: 537f0...f49

Skrevet

Venninna til mamma betalte 20.000

Anonymous poster hash: 67c90...c13

Skrevet

Bor du i nærheten av et odontologisk fakultet (Tromsø, Bergen eller Oslo) ville jeg forhørt meg der. De har ofte mangel på helprotesepasienter.

Anonymous poster hash: 54b1d...b4a

Skrevet

På Odontologen i Bergen koster det kr 750,- pr kjeve. Altså kr 1500,- for et helsett.

Anonymous poster hash: a896d...a89

Skrevet

Hvorfor vil du ha gebiss ?

Anonymous poster hash: 9855a...76c

Skrevet

Hvorfor tror du?

Anonymous poster hash: a0607...53a

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Vill gjetting her men....fordi hun trenger det? Ikke alle er velsignet med god tannhelse/ har vært like flinke til å ta vare på tennene sine.

Skrevet

En kollega betalte nylig 17.000kr for gebiss til overkjeve.

Skrevet

Vill gjetting her men....fordi hun trenger det? Ikke alle er velsignet med god tannhelse/ har vært like flinke til å ta vare på tennene sine.

Jeg stusset også over formuleringen 'Ønsker å..'. Akkurat som at HI har lyst på gebiss, men at det er avhengig av pris. Jeg mener, hva er alternativet? Være tannløs (som man må være for å ha gebiss)? Eller ønsker HI også å trekke ut alle tennene sine?

Anonymous poster hash: 97929...de9

Skrevet

Jeg stusset også over formuleringen 'Ønsker å..'. Akkurat som at HI har lyst på gebiss, men at det er avhengig av pris. Jeg mener, hva er alternativet? Være tannløs (som man må være for å ha gebiss)? Eller ønsker HI også å trekke ut alle tennene sine?

Det var akkurat denne formuleringen som gjorde at jeg lurte.

Skrevet

Sidan du spør her, så har du kanskje ikkje diskutert dette med ein tannlege?  Ville sjekka om du kvalifiserar for å få dekka implantatbehandling.  Om du er ung, så er ikkje gebiss noko å satse på for all framtid, iallefall.  Såg mange skramlete gebiss før i tida, fordi gommane etter kvart vart nedslitte og ikkje ga særleg feste til gebisset.  No er det ikkje så mange som har heilproteser lengre.

Skrevet

Blir jo bra BJ da!

Anonymous poster hash: f67cf...0ef

Skrevet

Gebiss er siste utvei. Man setter kroner på så lenge der finnes tannrøtter der man kan hente feste. Det er også langt bedre. For kjevebeinet smuldrer/degeneres hvis det ikke utsettes for trykk (tygging).

Anonymous poster hash: f3209...8e8

Skrevet

Da får man den klassiske "innfallen kjeve"-looken.

Anonymous poster hash: f3209...8e8

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

For enkelte er det nok et alternativ å gå tannløs, ja. Min egen mor måtte trekke en tann og hadde ikke råd til å ordne seg ny før hun arvet faren sin ett år etter.  Vet ikke hva det koster med gebiss, men ser ikke for meg at det er billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...