Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Jeg smalt foten rett i dørkarmen for en times tid siden, det gjorde skikkelig vondt! Nå er det rødt og hovent og jeg kan ikke gå skikkelig. Pulserer og verker liksom oppover foten. Jeg kan bøye og bevege på tåen, men det gjør vondt da. Må jeg til lege? Kan det evt vebte til fastlegen i morgen? De kan vel ikke gipse en tå uansett? Anonymous poster hash: 16052...5fb
Admin Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Du må uansett til røntgen da de må konstantere brudd og er den knekt ille må den knekken på plass igjen. Og du må bandasjere de sammen som oftest.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Ring legevakten å spør dem. Du må ta rtg å den må stabiliseres om den er knekt. Å sett deg ned med foten høyt og med kaldt omslag for å hindre mer hevelse. Anonymous poster hash: bb0bd...792
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Hvilken tå er det? Stortåa kan hende skal gipses, resten av dem blir som regel bare teipet til nabotåa. Anonymous poster hash: fbfe5...da2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Hvilken tå er det da? Jeg sparket butt med lilletåen og gikk til legevakten, min håndballmann mente det var veldig viktig for at jeg ikke skulle få problemer med den siden... Vel, på legevakten gjorde de ingenting. De så på den og konstaterte at den nok var brukket, men det gjorde de ingenting med. Så lenge tåen pekte i riktig retning kunne den bare gro sammen som den ville (peker den i helt feil retning må de selvfølgelig knekke den på plass). Fikk beskjed om at den kom til å være vond en stund, mest sannsynlig mest vond på dag 2-3 også gradvis bli bedre. Jeg kunne tape den fast i nabotåen om jeg syntes det hjalp og ta paracet (ibux skal man ikke ta ved brudd sa de). Men nevøen min brakk storetåa og da gipset de, storetåa er så viktig for gangfunksjon, balanse osv at den behandlet de på en helt annen måte ved brudd. Anonymous poster hash: b6b26...5d0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Det er lilletåa. Har hatt ispose og hevet fot en stund nå, og er mye bedre. Så jeg tipper den bare er forstuet. HI Anonymous poster hash: 16052...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå