Gå til innhold

Konfirmasjon - hva gjøre mellom kirka og middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gudstjenesten er sikkert ferdig til 11. Vi skal ha middagen på et hotell, tidligst 13, jeg vil gjerne drøye til 14.

Men hva skal vi gjøre med gjestene mellom kira og middagen? Noen bor her, de kan jo evt dra hjem en tur.

Bør vi invitere på kaffe/forfriskninger hjemme hos oss?

Anonymous poster hash: 155bf...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde synges det var pyton å vente i timesvis på å komme videre i programmet! Er man ferdig i kirka så tidlig som 11, inviterer man heller til type koldtbord enn full middag, og ber til bords kl 12-12.30. Å strekke konfirmasjonsfesten over absolutt hele dagen er unødvendig og skaper bare irritasjon.

Det er tross alt en konfirmasjon og ikke et bryllup.

Anonymous poster hash: 019f7...715

Skrevet

Jeg hadde synges det var pyton å vente i timesvis på å komme videre i programmet! Er man ferdig i kirka så tidlig som 11, inviterer man heller til type koldtbord enn full middag, og ber til bords kl 12-12.30. Å strekke konfirmasjonsfesten over absolutt hele dagen er unødvendig og skaper bare irritasjon.

Det er tross alt en konfirmasjon og ikke et bryllup.

Anonymous poster hash: 019f7...715

Enig

Anonymous poster hash: a9e24...e24

Skrevet

Inviter til lunch, type koldtbord eller tapas. Ikke middag. Det er veldig normalt at man spiser rett etter kirken.

Jeg hadde blitt ganske muggen om jeg var tilreisende og måtte vente i flere timer. Eller at hele søndagen gikk med. Dette er konfirmasjon, ikke bryllup

Skrevet

...har du allerede bestilt bord på hotell til 14...så bør du "redde det hele" med forfriskninger hjemme hos dere. Ikke ok å måtte dra hjem heller og vente på middag. Folk vil ha en viss fortgang her, ikke at konfirmasjonen drøyer utover hele dagen.

Tapas/koldtbord kl 12 eller 12.30 hadde vært det riktige her når kirken er ferdig allerede kl 11

Skrevet

Setter ikkje folk av hele dagen til konfirmasjon?

Dokke kan ta bilder. Både av konfirmant aleine, men også av konfirmanten ilag med foreldre, faddere, besteforeldre, tanter og onkler, alle sammen osv.

Så kan dere få brus/kaffi og frukt/bær (is?) i et oppholdsrom eller utenfor hotellet dersom fint vær.

Da går nok tida fort.

Skrevet

Hvorfor vente så lenge?

Her er det helt vanlig at programmet fortsetter med en gang.

Hadde konfirmant i fjor, var ferdig i kirken halv tolv. Da dro vi hjem til oss, vi hadde festen hjemme da, og serverte kaffe mens vi la siste hånd på maten. Så spiste vi.

Når man har gudstjeneste i 10-11 tiden har jo ikke folk spist siden kanskje 8 på morgenen så når klokka blir tolv er de sultne.

Anonymous poster hash: ebbaa...921
Skrevet

Hjælp, få nå endelig fortgang i det, det er ille nok å måtte bruke en søndag på konfirmasjon om det i tillegg er venting uten mat involvert.

Skrevet

Stemmer helt klart fra mat så raskt som mulig. Veldig kjedelig når det er mange timer mellom. 

Anonymous poster hash: 70cfc...6e4
Skrevet

Når starter gudstjenesten? Her starter det aldri før klokken 11...

Anonymous poster hash: da58e...ec5

Skrevet

Så negative folk er her. Synes dere virkelig det er så ille å bruke en dag på en konfirmasjon?

Skrevet

Når starter gudstjenesten? Her starter det aldri før klokken 11...

Her har de to konfirmasjoner etter hverandre på samme dag, første starter 10.00 og andre 13.00 Selve gudstjenesten varer jo i mellom 1 og 1,5 time også skal det tas bilder etterpå og alle ut før neste kull og neste pulje gjester skal inn.

Skrevet

Hvorfor vente med mat? Nei, kjør på med tidligere mat. Tull å måtte VENTE på noe som det ikke er grunn å vente på?

Anonymous poster hash: a89b8...ef3

Skrevet

Så negative folk er her. Synes dere virkelig det er så ille å bruke en dag på en konfirmasjon?

Det er ikke ille å bruke en dag på konfirmasjon, men det er kjedelig å måtte stå opp tidlig for å rekke kirken (regner med at mange har litt reisevei) og så måtte vente i timevis i finstasen på middag.

Jeg synes du skal forsøke å få flyttet konfirmasjonen til et sted dere kan være rett etter kirken. Det er hyggelig å ha tid til å sette seg ned og prate med de andre gjestene en stund før maten, men å vente i byen i 3 timer er pyton. Da er nok alternativet å droppe enten kirken eller middagen.

Hvor går dere etter middag? Har dere et hyggelig sted å feire da eller er lokalet på restauranten slik at det er hyggelig å bli sittende noen timer?

Anonymous poster hash: 882c6...911

Skrevet

Jeg synes du skal fremskynde maten. Ikke fordi jeg synes det er kjipt å måtte bruke en dag på konfirmasjon, men fordi jeg synes det er kjipt å måtte bli så grusomt sulten før jeg får mat.

Hvis gjestene er invitert i kirken, har de antageligvis spist frokost tidlig, pyntet seg og reist for å rekke gudstjenesten. Regner med at noen av gjestene har litt reisevei også. Så begynner det sikkert i ni, halvt ti-tiden i kirken ettersom det er ferdig klokken elleve. Da synes jeg det ville vært trasig å måtte vente enda tre timer på mat, bare fordi. 

Sats på tidligere mat og legg heller inn tid til samtaler og sosialt samvær etterpå. 

Skrevet

Ja.

Skrevet

Her har de to konfirmasjoner etter hverandre på samme dag, første starter 10.00 og andre 13.00 Selve gudstjenesten varer jo i mellom 1 og 1,5 time også skal det tas bilder etterpå og alle ut før neste kull og neste pulje gjester skal inn.

Vi kjører også to gudstjenester etter hverandre når det er konfirmasjon, men den første starter aldri før klokken 11. Jeg sier ikke at det ikke er kl 10 hos dere altså, men bare vær sikker på klokkeslettet...😉

Hilsen hu som jobber i kirka.

Skrevet

Husk og at det er ganske vanlig at mange av gjestene ikke er tilstede i kirken. Det er ofte begrensninger på hvor mange som kan være med inn.

Da er det kanskje ikke noe problem alikevel..

Skrevet

Jeg dropper dudstjenesten og kommer op oppgitt tidspunkt, så for meg hadde det værtnull stress.

Anonymous poster hash: 4d1b7...baa

Skrevet

At det er en liten time med mingling, fotografering etc er helt ok. 

Men det bør ikke være så mye lenger tid. 

Skrevet

Føler meg velsigna som har flott familie og svigerfamilie, slik at selskaper inkludert konfirmasjon er en hyggelig begivenhet og ikkje et ork. :)

Elsker selskapet. God mat og godt selskap.

Skrevet

Inviter til koldtbord med noen varmretter. Litt ventetid kan være greit i et bryllup om man får forfriskninger men har ikke opplevd det i konfirmasjon noen gang.

Anonymous poster hash: d5bd9...bd2

Skrevet

Takk for mange svar. Har ikke booka tidspunkt ennå.

Anonymous poster hash: 155bf...b29

Skrevet

vi tok fotografering og det tok ca 2timer

Skrevet

Konfirmasjon et kjedelig for alle bortsett fra konfirmanten. Ikke la folk vente i timer. Server lunch slik at folk kan komme seg hjem og nyte resten av fridagen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...