Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Hvordan går jeg fram? Anonymous poster hash: e74d6...cf4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Har du spurt? Hva ønsker du å teste? Anonymous poster hash: b67fd...2a8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Det må være en god grunn til at en slik test bør tas. Hvorfor vil du at en slik test skal tas? Anonymous poster hash: 6c707...937
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 MYE. Genetisk testing av barn er strengt regulert, og krever som hovedsak at man har vært til genetisk veiledning først. http://www.bioteknologiradet.no/filarkiv/2015/08/Genetisk-testing-av-egne-barn.pdf Visse gentypinger gjøres i allmennpraksis (feks bestemme vevstype for å si noe om sannsynligheten for bechterevs, cøliaki, osv), men svært lite annet. Du må altså ha en god begrunnelse og en konkret mistanke/tilstand som skal sjekkes etter, med mindre det er snakk om syndromutredning, og syndromutredning gjøres som hovedregel i spesialisthelsetjenesten - dvs barnet må bli undersøkt og henvist til en barneavdeling. Hvis du "kun" ønsker kromosom- og gentest for å "se hva som kan skje i fremtiden" vil du ikke kunne få gjort det i Norge. Anonymous poster hash: 208e0...7fd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 Hvordan går jeg fram? Anonymous poster hash: e74d6...cf4 Hva "skal til"? At det er seriøs grunn til mistanke om en alvorlig og samtidig lite synlig kromosomfeil, vil jeg tro. Hva mistenker du at barnet har, da...? Anonymous poster hash: 31669...902
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Mitt barn har tatt gentest. Han var under utredning via BUP. Legen på BUP anbefalte det. Han ble testet for mange forskjellige genfeil. I følge legen finnes det hundrevis av forskjellige genfeil. Det viste seg at barnet hadde en genfeil. Testet da han var akkurat 6 år. Anonymous poster hash: 3d37f...01b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 Mitt barn har tatt gentest. Han var under utredning via BUP. Legen på BUP anbefalte det. Han ble testet for mange forskjellige genfeil. I følge legen finnes det hundrevis av forskjellige genfeil. Det viste seg at barnet hadde en genfeil. Testet da han var akkurat 6 år. Anonymous poster hash: 3d37f...01b Genfeilen som barnet vårt har 50% arvelighet. Likevel får vi ikke lov til å teste søsteren. Anonymous poster hash: 3d37f...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå