Gå til innhold

Ting som irriterer meg i matvarebutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk setter vognen foran kassen for så å gjøre alt annet enn å legge på båndet som å se i avisen osv. Gikk rett forbi en slik vogn i dag damen sto med nesa i bladstativ to meter unna. Hun ble sikkert irritert men står du ikke foran kassa selv, så står du ikke i kø. Skal sies at vi var de to eneste der akkurat da.

Og manglende papirpose til sopp.

Folk som stopper og prater og sperrer veien for alle andre.

Anonymous poster hash: 17f17...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest tråden, men når man står i kø til kassa, og ny kasse åpner seg; personene BAKERST i køen haster bort til den nye kassa.

Anonymous poster hash: c86ad...e43

Skrevet

Som ansatt i matvarebutikk;

-kunder som ikke klarer å bruke "skillepinnen" på kassebåndet

-kunder som ikke klarer å svare med hei når de kommer i kassa, eller takk når jeg sier værsågo'

-kunder som sukker og stønner hvis det er én foran dem i køen, men som faen ikke klarer å ha hverken penger eller bonuskort klart når de skal ha sine varer

-kunder som ikke på tørre møkka klarer å stable kurven sin oppi de andre, eller sette på plass handlevogn, det er mye lettere å bare sette det sånn ca midt i veien for alle andre

-kunder som prater i tlf når de skal betale. Uting, og dårlig oppdragelse.

-kunder som svarer "nei, får ikke igjen på skatten av det her vel!" ved spm om kvittering

-kunder som ikke engang prøver å holde seg for munnen når de hoster PÅ deg i kassa.

-kunder som ombestemmer seg ang vare, og bare stapper det i en annen hylle. Gjerne kjølevarer.

-kunder som ikke skjønner at vi i butikk faktisk ER mennesker, og de fleste av oss gjør jobben så godt vi kan.

Å skjelle ut et annet menneske fordi priser blir endret eller fordi varer har byttet plass, det er så respektløst.

Anonymous poster hash: eb677...659

Nå ble jeg skikkelig lettet!

Jobber ikke i butikk, men dette er ting jeg for enhver pris unngår å gjøre. Og er rysta over å se andre kunder gjøre det i blant.

Letta over at det faktisk ikke var noe på lista jeg selv har gjort meg skyldig i...

Anonymous poster hash: fc733...4a8

Skrevet

Må bare forsvare noen få ting som tas opp her:

- Ang. gamle som prater for mye med de i kassa; ofte er de ensomme og handleturen er et av få høydepunkt. Den i kassa er en av få de får prate med. La de prate litt det gir dem så mye mer enn det stjeler av tid fra oss.

- Ang. handlekurv med hjul; du må bøye deg, men ikke alle klarer bære de vanlige små kurvene.

Og et lite tips ang. Avangers på poser til sopp: Jeg henter pose til smågodt.

Har selv mange år i dagligvarer bak meg, så irriterer meg for det meste bare over unødvendig rot og manglende eller feilprising av varer. For det er kun sløvhet.

Skrevet

Har ikke lest tråden, men når man står i kø til kassa, og ny kasse åpner seg; personene BAKERST i køen haster bort til den nye kassa.

Anonymous poster hash: c86ad...e43

Skjønner ikke problemet. Ny kasse = ny kø. Man velger hvilken kø man vil stå i.

Skrevet

Irriterer meg over:

a. ansatte som bare sender alt på båndet, frukt, aviser og melkepakker i skjønn forening. Haster mosa varer. Jeg forøsker alltid å legge de tunge tingene på båndet først, for å unngå dette, men det hjelper ikke alltid. Burde vær unødvendig å be dem legge bananer og VG til side.

b. når det ikke blir åpnet nye kasser selv om køen er enorm. (På min lokale Eurospar er de derimot kjempeflinke til å åpne nye kasser)

Skrevet

Når jeg glemmer meg ut å handler tirsdag før det har de har varelevering, tomt i alle hyller 😜

Anonymous poster hash: ad256...b2a

Skrevet

Som ansatt i matvarebutikk;

-kunder som ikke klarer å bruke "skillepinnen" på kassebåndet

-kunder som ikke klarer å svare med hei når de kommer i kassa, eller takk når jeg sier værsågo'

-kunder som sukker og stønner hvis det er én foran dem i køen, men som faen ikke klarer å ha hverken penger eller bonuskort klart når de skal ha sine varer

-kunder som ikke på tørre møkka klarer å stable kurven sin oppi de andre, eller sette på plass handlevogn, det er mye lettere å bare sette det sånn ca midt i veien for alle andre

-kunder som prater i tlf når de skal betale. Uting, og dårlig oppdragelse.

-kunder som svarer "nei, får ikke igjen på skatten av det her vel!" ved spm om kvittering

-kunder som ikke engang prøver å holde seg for munnen når de hoster PÅ deg i kassa.

-kunder som ombestemmer seg ang vare, og bare stapper det i en annen hylle. Gjerne kjølevarer.

-kunder som ikke skjønner at vi i butikk faktisk ER mennesker, og de fleste av oss gjør jobben så godt vi kan.

Å skjelle ut et annet menneske fordi priser blir endret eller fordi varer har byttet plass, det er så respektløst.

Anonymous poster hash: eb677...659

AMEN!!

Hilsen en annen butikkansatt.

Anonymous poster hash: b7558...a39

Skrevet

Vel, på den ene butikken her så har de et prosjekt hvor de ansetter en del med autismediagnose i samarbeid med NAV. Flott prosjekt som jeg støtter, og disse "lærlingene" står på og virker kjempe fornøyde med å kunne være i arbeidslivet. Det enste er at når man har vært der et par ganger så føler noen av de at de kjenner deg... så de spør gjerne om jobb og familie osv. Et par er også litt vel serviceinnstilt, men mangler noen sosiale kodekser.... det resulterer i at de gjerne kommenterer høyt, men på en hyggelig måte hva du kjøper:

"Bananer ja! DET er godt det - du bør lage en banankake med disse!"

"Potetgull, sjokolade OG smågodt ja!! Her skal det koses ser jeg!!"

"Ser ut som du skal ha taco til middag? Deilig! Jeg har ofte taco på lørdager jeg!"

"Tamponger ja - det er den tiden i mnd? Mensen er noe dritt! Godt det bare varer en uke!"

Litt kleint om det er mange bak deg i køen.... men jeg er heldigvis ikke så høytidelig av meg, så jeg tåler det ;) 

Anonymous poster hash: 75d42...25f
Skrevet

Enig. Man har ingen spesielle rettigheter når man har valgt å stille seg i en annen kø.

Skrevet

Enig. Man har ingen spesielle rettigheter når man har valgt å stille seg i en annen kø.

Skrevet

Irriterer meg over:

a. ansatte som bare sender alt på båndet, frukt, aviser og melkepakker i skjønn forening. Haster mosa varer. Jeg forøsker alltid å legge de tunge tingene på båndet først, for å unngå dette, men det hjelper ikke alltid. Burde vær unødvendig å be dem legge bananer og VG til side.

b. når det ikke blir åpnet nye kasser selv om køen er enorm. (På min lokale Eurospar er de derimot kjempeflinke til å åpne nye kasser)

Du legger selvsagt ikke bananer opp før du har lagt melkepakkene? Det er da barnelærdom, ikke de ansattes feil...

Skrevet

Vel, på den ene butikken her så har de et prosjekt hvor de ansetter en del med autismediagnose i samarbeid med NAV. Flott prosjekt som jeg støtter, og disse "lærlingene" står på og virker kjempe fornøyde med å kunne være i arbeidslivet. Det enste er at når man har vært der et par ganger så føler noen av de at de kjenner deg... så de spør gjerne om jobb og familie osv. Et par er også litt vel serviceinnstilt, men mangler noen sosiale kodekser.... det resulterer i at de gjerne kommenterer høyt, men på en hyggelig måte hva du kjøper:

"Ser ut som du skal ha taco til middag? Deilig! Jeg har ofte taco på lørdager jeg!"

"Tamponger ja - det er den tiden i mnd? Mensen er noe dritt! Godt det bare varer en uke!"

Litt kleint om det er mange bak deg i køen.... men jeg er heldigvis ikke så høytidelig av meg, så jeg tåler det ;)

Men de sitter vel ikke i kassa?

Anonymous poster hash: 99b32...d4b

Skrevet

Kjenner jeg er SÅ glad jeg slipper å irritere meg over noe så smått 😉

Skrevet

Du legger selvsagt ikke bananer opp før du har lagt melkepakkene? Det er da barnelærdom, ikke de ansattes feil...

I den Remabutikken jeg handler, er de superflinke til å legge de skjøre varene på siden. Har aldri vært borti at varene mine blir mosa 👍

Anonymous poster hash: b63e8...4cd

Skrevet

Folkeskikk gjelder her.Du lar jo den personen som har stått lengst i kø gå forran!

Anonymous poster hash: ac0b9...a6a

Skrevet

Folkeskikk gjelder her.Du lar jo den personen som har stått lengst i kø gå forran!

De er jo like ved målet uansett.

Skrevet

Hæ? Man har jo ikke valgt det ! Det er jo først bare én kø! Så åpner de en ny kasse, sa skal jobsen som har stått lengst gå først! Jeg fatter ikke at dere ikke skjønner det

Skrevet

De er jo like ved målet uansett.

Fnys.Den som står først kan ha en stor vogn og han bak ha en cola.Da kan ikke du løpe dit det er ledig.

Skrevet

Samme her i butikkene, men her er det ingen diagnoser eller NAV inne i bildet :)

Anonymous poster hash: c7407...9fe

Skrevet

Som jeg skriver i innlegget, så legger jeg tunge ting først = melkepakker osv. Frukt til slutt. Hjelper ikke når det blir most sammen på andre siden likevel.

Skrevet

Hvem i all verden mener du skal administrere købyttinga? Når det er 4-5-6 kasser osv, vil jo bli rene kaos. Da må man jo innføre kølappsystem.

Skrevet

Irriterende:

- feil pris på varer

- tomt for fersk koriander på lørdager når du skal lage indisk mat. ( skjer 80% av gangene- må da stoppe på en annen butikk)😡

- når du kommer til en ny butikk og du oppdager at kjølevarene er spredt ut over hele butikken, ikke på ett logisk sted- samlet. F. eks. Tine iskaffe ++ er i en liten minikjøler gjemt unna andre melkeprodukter.

- hvis det er ingen ansatte ute i butikken du kan spørre om de har en vare inne.

Verstingen:

- når to kasser er åpne og folk stiller seg i midten av disse kassene og lager kun en kø. Og så kommer det en luring og stiller seg rett bak den ene kassa-fremst, fordi han/hun later som at han/hun ikke ser køen i midten....

- kunder som ikke gidder å svare kassadama som tydelig sier "hei".

Skrevet

Så hva da når det kommer nye folk til? Selvsagt velger man den korteste køen, men i følge din logikk sniker de da i køen ift de som står bakerst i en annen kø som er lengre.

Beklager altså, men en latterlig ting å irritere seg over.

Anonymous poster hash: d9651...1cc

Skrevet

Må bare forsvare noen få ting som tas opp her:

- Ang. gamle som prater for mye med de i kassa; ofte er de ensomme og handleturen er et av få høydepunkt. Den i kassa er en av få de får prate med. La de prate litt det gir dem så mye mer enn det stjeler av tid fra oss.

- Ang. handlekurv med hjul; du må bøye deg, men ikke alle klarer bære de vanlige små kurvene.

Og et lite tips ang. Avangers på poser til sopp: Jeg henter pose til smågodt.

Har selv mange år i dagligvarer bak meg, så irriterer meg for det meste bare over unødvendig rot og manglende eller feilprising av varer. For det er kun sløvhet.

Det er greit med de kurvene på hjul om det er små "gammeldagse" handlekurver i tillegg så man kan velge, men veldig mange butikker har ikke det. Da må man få lov å irritere seg.

Anonymous poster hash: 73fb6...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...