Gå til innhold

Ting som irriterer meg i matvarebutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

- at de ikke har liten kurv men du må drasse med deg en sånn som du drar etter deg eller som er alt for stor tim å ha på armen

- når du må leite etter posene til frukta

- når båndet fortsetter å rulle etrer alle varene har komt fram

Anonymous poster hash: 0a8be...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- at de ikke har liten kurv men du må drasse med deg en sånn som du drar etter deg eller som er alt for stor tim å ha på armen

Jeg synes nok dårlig rettskriving er mye mer irriterende enn bagateller på Kiwi, gitt.

Anonymous poster hash: fb213...451

Skrevet

- butikkarbeidere som ikke tenker på å være skånsom mot varene (f eks sette bananer trygt ved siden av båndet)

- krydderhyller som følger et eller annet mystisk system som ikke er alfabetisk

- varer som er utgått på dato

- de gigastore handlekurvene man må trille. De er noe herk, for man må bøye seg helt ned for å hente ut varene!

- butikker jeg ikke kjenner godt, så handlinga tar en evighet med vandring fram og tilbake (ikke butikken sin feil da, selv om noen har mer intuitivt system på varene)

- folk!

Skrevet

Alle disse som alltid skal stille seg midt i veien for å skravle!

De som sitter i kassa og slår inn varene, men aldri sier sluttsummen eller gir tegn til at det er klart for betaling.

At bind, tamponger og kondomer må kjøpes med et så himla stort publikum til stede

Anonymous poster hash: 0d9ed...b6b

Skrevet

Eneste som virkelig irriterer meg er hvis handlekurvene eller -vognene er tydelig møkkete.

Men, da sier jeg fra, og neste gang jeg handler er de som regel rene.

Er det unge eller nye i kassa og jeg kjøper noe som er skjørt, da kommer jeg dem i forkjøpet og ber dem legge avokadoen og bananene på siden.

Anonymous poster hash: b40f2...278
Skrevet

Kunder som bli ekspedert, men som kommer på noe de har glemt og så forlate kassa for å hente det, selv om køen er lang. Det er nr 1.

Nr 2 er feil label på varer (feil pris).

Nr 3 er at de ikke har alt jeg trenger.

Skrevet

2 ting irriterer meg

1. Folk som skravler midt i veien, da går jeg oppi dem og sier unnskyld 😅

2. Når det er lang kø og de åpner en ny kasse, så LØPER han bakerste til den som åpner ! Jeg skjønner det bare ikke ! Det er jo den som står først i køen som skal dit🙈

Anonymous poster hash: ac0b9...a6a

Skrevet

Som ansatt i matvarebutikk;

-kunder som ikke klarer å bruke "skillepinnen" på kassebåndet

-kunder som ikke klarer å svare med hei når de kommer i kassa, eller takk når jeg sier værsågo'

-kunder som sukker og stønner hvis det er én foran dem i køen, men som faen ikke klarer å ha hverken penger eller bonuskort klart når de skal ha sine varer

-kunder som ikke på tørre møkka klarer å stable kurven sin oppi de andre, eller sette på plass handlevogn, det er mye lettere å bare sette det sånn ca midt i veien for alle andre

-kunder som prater i tlf når de skal betale. Uting, og dårlig oppdragelse.

-kunder som svarer "nei, får ikke igjen på skatten av det her vel!" ved spm om kvittering

-kunder som ikke engang prøver å holde seg for munnen når de hoster PÅ deg i kassa.

-kunder som ombestemmer seg ang vare, og bare stapper det i en annen hylle. Gjerne kjølevarer.

-kunder som ikke skjønner at vi i butikk faktisk ER mennesker, og de fleste av oss gjør jobben så godt vi kan.

Å skjelle ut et annet menneske fordi priser blir endret eller fordi varer har byttet plass, det er så respektløst.

Anonymous poster hash: eb677...659

Skrevet

-kunder som ikke klarer å svare med hei når de kommer i kassa, eller takk når jeg sier værsågo'

-kunder som sukker og stønner hvis det er én foran dem i køen, men som faen ikke klarer å ha hverken penger eller bonuskort klart når de skal ha sine varer

-kunder som ikke på tørre møkka klarer å stable kurven sin oppi de andre, eller sette på plass handlevogn, det er mye lettere å bare sette det sånn ca midt i veien for alle andre

-kunder som svarer "nei, får ikke igjen på skatten av det her vel!" ved spm om kvittering

-kunder som ikke engang prøver å holde seg for munnen når de hoster PÅ deg i kassa.

-kunder som ombestemmer seg ang vare, og bare stapper det i en annen hylle. Gjerne kjølevarer.

-kunder som ikke skjønner at vi i butikk faktisk ER mennesker, og de fleste av oss gjør jobben så godt vi kan.

Å skjelle ut et annet menneske fordi priser blir endret eller fordi varer har byttet plass, det er så respektløst.

Jeg har gjort meg skyldig i å snakke i tlf noen ganger i kassen, men ikke alltid enkelt å avslutte en samtale (f.eks stod jeg i butikken da min venninne ringte og fortalte at hennes mor gikk bort dagen før).

Lite i butikk som irriterer meg som kunde, men at de som sitter i kassen snakker i telefon det irriterer meg (de er på jobb, det er ikke jeg) og at de moser ting med båndet.

Anonymous poster hash: d7a08...f7a

Skrevet

Det som stort sett irriterer meg i butikk, er andre kunders oppførsel.

De som uten videre rusler forbi hele køen som den mest selvfølgelige ting i verden, og later som de blir kjempeoverrasket når (hvis) noen gjør dem oppmerksom på det. "Å, var det kø her? Jeg så ikke den jeg..." Nei da, vi bare liker å stille oss opp etter hverandre rett foran kassa vi.

De som står i en klynge og prater slik at de sperrer veien for andre.

De som lar ungene sine rase rundt med disse minihandlevognene og kjøre på andre kunder og hyller og sjokkselgere uten å forsøke å roe ned ungen.

De som legger varene sine på båndet helt oppi mine, uten å vente til jeg er ferdig og uten å forsøke å legge på en skillepinne. Er det meningen at jeg skal stå der og sortere, eller tenker de av vedkommende i kassa skal gjøre det?

De som skal betale, men så kommer på at de glemte en ting, går ut av køen for å hente det og blir borte en lang stund.

Skrevet

Jeg synes også rettskrivingsfeil er irriterende. Komt? Ingenting som heter. Anbefaler deg å bruke stavekontroll.

Anonymous poster hash: 5174b...245

Skrevet

Jeg hater å handle kolonialvarer, men har knapt opplevd noe av det som blir beskrevet her. Enten er folk her over snittet høflige, eller så er jeg så i min egen boble at jeg ikke registrerer folk som står i veien, hoster på meg eller sniker i køen.

Skrevet

Jeg hater å handle kolonialvarer, men har knapt opplevd noe av det som blir beskrevet her. Enten er folk her over snittet høflige, eller så er jeg så i min egen boble at jeg ikke registrerer folk som står i veien, hoster på meg eller sniker i køen.

Akkurat den køsnikingen jeg beskriver opplevde jeg forrige helg. Jeg sto i kø, og var kommet så langt fram at jeg var nummer to i køen da jeg så en dame komme fra siden. Jeg passet på å gå akkurat så langt fram at hun ikke kunne komme foran meg uten å tvinge seg mellom meg og han som sto foran meg. 

I stedet løftet hun opp et par varer og satte dem på den "hylla" ved båndet, der det ikke er bånd som ruller, helt ved starten, hvis du skjønner. Og sa: "Går det greit om disse står her på vent?"

Mannen som sto bak meg smilte og sa høflig til henne at han sto i kø, og hun spilte kjempeoverrasket og sa: "Oi, er du foran meg?" Så tok hun varene sine og handlekurven og gikk for å stille seg bak ham. Det sto minst fem andre bak ham igjen, og en av dem sa også fra. Igjen ble hun kjempeoverrasket. "Er alle dere også foran meg?"

Og vi sto ikke tilfeldig spredt rundt altså, vi sto pent på rekke uten spesielt stor avstand mellom hver kunde. Men hun hadde vel ikke lyst til å stille seg bakerst da.

Skrevet

Akkurat den køsnikingen jeg beskriver opplevde jeg forrige helg. Jeg sto i kø, og var kommet så langt fram at jeg var nummer to i køen da jeg så en dame komme fra siden. Jeg passet på å gå akkurat så langt fram at hun ikke kunne komme foran meg uten å tvinge seg mellom meg og han som sto foran meg.

I stedet løftet hun opp et par varer og satte dem på den "hylla" ved båndet, der det ikke er bånd som ruller, helt ved starten, hvis du skjønner. Og sa: "Går det greit om disse står her på vent?"

Mannen som sto bak meg smilte og sa høflig til henne at han sto i kø, og hun spilte kjempeoverrasket og sa: "Oi, er du foran meg?" Så tok hun varene sine og handlekurven og gikk for å stille seg bak ham. Det sto minst fem andre bak ham igjen, og en av dem sa også fra. Igjen ble hun kjempeoverrasket. "Er alle dere også foran meg?"

Og vi sto ikke tilfeldig spredt rundt altså, vi sto pent på rekke uten spesielt stor avstand mellom hver kunde. Men hun hadde vel ikke lyst til å stille seg bakerst da.

😅😅😅

Anonymous poster hash: 095c3...607

Skrevet

Det jeg tror irriterer meg mest er at det båndet ikke stoppes når varene er scannet ferdig. Varene til most sammen og når man prøver å pakke unna trykkes flere og flere varer inn i hverandre.

I tillegg er jeg enige om de som fremhever kø her. Hva er det med folk? Bare går rett forbi eller at bakerste løper til når ny kasse åpnes. Hun ene ansatte i nærbutikken her er så fin. Hun sier alltid: "ledig kasse her, så da kan jeg hjelpe neste i kø/deg". Hvis det kommer løpende til noen andre sier hun "men du var vel ikke neste i kø". Burde være unødvendig, men kunne ønske flere var som henne.

Anonymous poster hash: ca59f...af5

Skrevet

Klassiker den med kvitteringen, får høre den minst tre ganger daglig. Jeg har fått så utrolig respekt for de som jobber i matbutikk, etter at jeg selv begynte i butikk. (Ikke matbutikk) All ære til dere som jobber i matbutikk.

Anonymous poster hash: 99795...b20

Skrevet

Ha ha ha - det har jeg også opplevd, det er så sært. Og det har alltid vært eldre damer, kanskje tilfeldig altså. "Nei, oi, står du også i kø? Nei Gud, det skjønte jeg ikke". Det er helt klart forsøk på å snike, men en veldig komisk måte å gjøre det på.

Skrevet

Manglende papirposer til sopp, tomme vareplasser, skittent eller manglende utstyr til smågodt og nøtter, rot, for lite bemanning,

Anonymous poster hash: 438ba...f51

Skrevet

Når kunden og den som sitter i kassen finner ut at de må ha en lengre ,koselig samtale om vær og vind, folk og fe og mer til, mens køen vooooooookser .

Damer (i alle aldre) som skal betale og som har en rundreise i en overfylt håndveske før de langt om lenge finner ut hvor de har pengeboka. Er veska av et bra merke, løfter de den nesten helt opp til nesa, slik at alle får sett herligheten, før de finner ut at lommeboka ligger i sidelomma på veska, og hele showet hadde vært unødvendig.Og køen vokser.

Når noen kjøper masse varer og begynner å sortere dem sakte opp i posene, mens neste manns varer hoper seg opp og køen vokser.

Er vel unødvendig å si at jeg hater kø, få ting som kan få meg så sur som kø og manglende køkultur.

Skrevet

Ha ha ha - det har jeg også opplevd, det er så sært. Og det har alltid vært eldre damer, kanskje tilfeldig altså. "Nei, oi, står du også i kø? Nei Gud, det skjønte jeg ikke". Det er helt klart forsøk på å snike, men en veldig komisk måte å gjøre det på.

Eller nesten det motsatte...

En par uker før jul, for vel et år siden, var jeg på butikken på kvelden. Nesten ingen personer i butikken. Bare en som satt i kassen. Da jeg kom dit var det en person som ble betjent i kassen, denne hadde bare noen få varer. Neste var et ektepar på ca. 50 år. De hadde en stor trillevogn med stor haug på OG en liten kurv som også var helt full og de skulle betale alt samlet. Jeg stod bak dem - ingen andre i kø bak meg - og spurte dem pent om jeg vær så snill kunne få betale min ene lille ting før dem. Jeg hadde også akkurat med penger i hånden.

Jeg er kronisk syk og så på den tiden veldig syk ut også (fikk stadig spørsmål om jeg hadde fått kreft), greide såvidt å stå på beina. De så surt på meg, så på hverandre, tilbake til meg og sa "Nei!". Tror jeg stod i et kvarter og ventet på at de skulle bli ferdige, for de måtte selvfølgelig "bare" løpe etter både det ene og det andre de hadde glemt. De lempet så mye opp på båndet at det stadig falt ned, og da ble de sure på kassadama. Noen har ikke fokus på annet enn seg selv!

Da jeg hadde betalt stod de og pakket. Da jeg gikk sa jeg først ha en fin kveld til hun i kassa - og så så jeg begge i ekteparet rett i øynene etter tur og sa "jaja, jeg ønsker nå dere en god kveld også, jeg!" med et smil. De ble helt satt ut! Og han hadde i hvert fall skamfølelse nok til å bli flau og se ned. Hun så bare enda surere ut.

Da jeg gikk derfra og ikke var sikker på om jeg ville greie å gå hjem, da var jeg egentlig veldig glad for å være alene. Ingenting er verre enn å bo i et så dårlig ekteskap, tror jeg ;) Greit at de ødelegger egne liv, men de trenger jo ikke forpeste alle andres liv i tillegg.

Anonymous poster hash: b40f2...278

Skrevet

Hvis jeg bare har to ting og kunden foran meg ikke slipper meg, men heller må jeg vente i 15min til h*n er ferdig.

Anonymous poster hash: 41379...969

Skrevet

De handlekurver som er for store til å bæres og må trilles! Verdens verste oppfinnelse!

Når eldre damer setter opp håndvesken på rullebanen og begynder å lete igjennom innholdet på jakt etter lommeboka. Lemper ting ut over bandet og gjør det komplett umulig for neste person å gjøre seg klar. De rydder jo ikke opp efter seg heller før de har fått vekslepenger og kvittering som omhyggelig må legges i lommeboka mens de småsnakker med personen i kassen og totalt ignorerer den voksende køen. Jeg opplever det støtter og stadig når jeg handler, så det må være Mange som holder på slik.

Anonymous poster hash: 73fb6...913

Skrevet

Folk som står i en klynge og prater med noen de truffet på. Og dersom man vil forbi, og kanskje til og med sier høflig 'Unnskyld, kunne jeg komme forbi?' så enser de det nesten ikke, men flytter seg selv og kurven sin sakte og nesten ikke nok til å la deg passere. Helst med et surt ansiktsuttrykk.

Manglende priser på varer. Dette er et utbredt fenomen her vi bor. Europris og Coop Extra er verst. Og når man tar med varene i kassa og spør om prisen, har ikke de ansatte peiling. Fikk til og med svar fra ei om at 'det finner du vel ut om du kjøper det?'. IKKE greit å regne med at kunder kjøper varer uten å vite prisen!!

Køsnikere, som andre har nevnt.

Folkeskikk eksisterer sjeldent i norsk butikkultur.

Anonymous poster hash: ed54e...31b

Skrevet

En veldig irriterende ting er når rullebåndet er helt fullt av varer og kunden bak setter skillepinnen helt inntil mine varer. Den som sitter i kassa lar bare båndet gå hele tiden, og skillepinnen blir skjøvet på og skjev og varene blandes sammen. Hvis jeg har mulighet setter jeg på skillepinnen selv, nokså langt bak mine varer for at det ikke skal skje, men det er ikke alltid det er plass. ;)

Anonymous poster hash: 93c99...161
Skrevet

Syns livet er for kort til å irritere seg under handleturer i matbutikken.

Anonymous poster hash: 74525...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...