Gå til innhold

Misforstå meg rett!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORFOR sier dere det?

Dere som bruker denne frasen, hva i &@$%# mener dere? Enten så misforstår man eller så forstår man det rett (riktig).

Jeg får krypp, neller, dobbelsidig brokk og pustebesvær av det idiotiske uttrykket, og enhver som bruker det mister all troverdighet og sjarm.

Anonymous poster hash: 34c32...578

Fortsetter under...

Skrevet

Det skal visst være en morsomhet fordi det er en sammenblanding? Som også "i hytt og pine", og en god del andre forvrengte uttrykk.

Anonymous poster hash: 15fe0...146

Skrevet

Man bruker det jo på en ironisk måte, nettopp fordi det ikke gir noen mening. Samme som "smarteste kniven i skiffen", en sammenblanding av ordtak.

Anonymous poster hash: 474aa...efb

Skrevet

Det hender en sjelden gang jeg bruker det, men da alltid ironisk.

Anonymous poster hash: be947...f46

Annonse

Skrevet

Åå det er irriterende.

Trykkleif er nesten like ille 😡

Skrevet

Det er et uttrykk som har festet seg for å si noe på en uformell måte, akkurat som når du sier du får brokk mm.

Anonymous poster hash: f5a6f...3be

Skrevet

Misforstå meg rett, men språk er ikke din sterkeste side er det?

Skrevet

Misforstå meg rett, men språk er ikke din sterkeste side er det?

Nei, det er kanskje ikke det. Ikke din heller, skjønner jeg? Og det kan jeg skrive helt uten at jeg er redd for at du skal misforstå meg feil.

Skrevet

Det står at det er vanlig, ikke nødvendigvis korrekt.

irriterer meg like mye fordi om de sa det i 1916 også!

Jaja, da får du bare gå rundt å irritere deg over det da 😊 Hvis du syns det er noe å bruke energien på 😉

Anonymous poster hash: b6650...e2e

Skrevet

Det slår meg at en god del av dere som irriterer dere SÅ fælt over språklige morsomheter og finurligheter antakelig er nokså unge og ikke har jobber som fordrer språklig finesse.

Anonymous poster hash: f4e42...a22

Skrevet

Jaja, da får du bare gå rundt å irritere deg over det da 😊 Hvis du syns det er noe å bruke energien på 😉

Anonymous poster hash: b6650...e2e

Du irriterer deg bare over viktige og seriøse ting, du altså? Det er jo ikke slik at man velger å irritere seg, det kommer liksom helt av seg selv 😂

Det påvirker jo ikke hverdagen min, men er ufattelig irriterende på samme måte som de som skriver hvem bil og hvordan mat.

Hi

Annonse

Skrevet

Jeg bruker det ikke ofte, men hvis jeg bruker det er det når jeg skal si noe som jeg vet kanskje er lett å misforstå. Noe som kanskje kan høres litt voldsom eller krast ut.

"missfårstå meg rett" det blir liksom som et forvarsel på at ikke bli fornærmet, jeg mener det ikke så voldsomt, tenk litt igjennom det før du reagerer.

Ja jeg skjønner at den som missfprstår rett ikke har missforståt. Men det handler om å sette et lite sjeft smil på en krass kommentar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...