Gå til innhold

Alcudia - Barnevennlig hotell

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med barnevennlige hotell i Alcudia, Mallorca? To voksne og to små barn (1,5 og 3 år) i midten av august. Har en del kriterier som barnebasseng, lekeplass, ikke for langt å gå til sentrum, aircondition, bra renhold og rommene bør være ok store og ikke alt for gamle/slitte. Noen som har noen gode tips?

Har søkt en del og slik det ser ut nå så står valget mellom Viva Zafiro, Viva Tropic og Sunwing Alcudia Beach. Noen som har bodd på disse hotellene og kan komme med fordeler og ulemper? Har forstått at Sunwing er veldig populært, men det er ganske fullt, så er usikker på om det kun er de dårligste rommene som er igjen. Barna er så små så vi bryr ikke oss om barneklubber og slikt., det er mye viktigere med en morsom lekeplass. Tenker at Sunwing kanskje kan bli litt stort og bråkete/masete? Kom gjerne med andre tips og erfaringer med Alcudia også, vi har ikke vært der før :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144312418-alcudia-barnevennlig-hotell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du lese hva andre skriver om hotellene, dette er de 10 som har fått best tilbakemeldinger her

https://no.tripadvisor.com/SmartDeals-g1233772-Alcudia_Majorca_Balearic_Islands-Hotel-Deals.html

Anonymous poster hash: 9b4ce...97e

Her kan du lese hva andre skriver om hotellene, dette er de 10 som har fått best tilbakemeldinger her

https://no.tripadvisor.com/SmartDeals-g1233772-Alcudia_Majorca_Balearic_Islands-Hotel-Deals.html

Anonymous poster hash: 9b4ce...97e

Takk! Bruker tripadvisor mye når jeg leter etter det "perfekte" hotellet. Men mange av hotellene som ligger på topp i tripadvisor ligger langt unna sentrum, og når det er så mange hotell å velge mellom, så er det ganske så omfattende å skulle lese gjennom så mange anmeldelser. Da er det litt enklere å få konkrete tips og erfaring fra folk her på forumet som faktisk har vært på de aktuelle hotellene :)

SEA club :)

Anonymous poster hash: b13b9...1b5

Takk! Har sett en del på det hotellet, og det ser jo fantastisk ut for barn :) Men var ikke det langt å gå til stranden og sentrum? Barna våre er såpass små, så vi kommer ikke til å tilbringe timesvis pr dag i bassengområdet. Vi liker å rusle litt rundt i gater/sentrum/strandpromenade :)

Annonse

Viva Zafiro Beste hotellet vi har vært på, og vi har allerede bestilt ny tur dit i august.

Tusen takk for svar, det var kjekt å høre at dere var så fornøyd! Det er dette hotellet jeg har mest lyst til å bestille :) Så da har jeg noe andre spørsmål som jeg håper du kan svare på.

Hvilken type rom/leilighet bodde dere i? Har utrolig lyst på 2-romsleilighet med takterrasse og jacuzzi, men vet ikke om det er verdt den store prisforskjellen?

Er det bra lekeplass der? Finner ingen bilder av den på nettet...

Var vannet i barnebassenget varmt eller kaldt? (Har en litt pysete 3-åring som helst vil ha lunket vann å bade i, hehe)

Hadde dere måltider inkludert? Synes det var utrolig dyrt med kr 7.750 for frokost for vår familie (2 små barn som spiser veldig lite) for 2 uker. Vi liker å gå ut for å spise middag, så all inclusive er ikke aktuelt for oss. Men hadde vært greit å ha inkludert frokost.

Tusen takk for svar, det var kjekt å høre at dere var så fornøyd! Det er dette hotellet jeg har mest lyst til å bestille :) Så da har jeg noe andre spørsmål som jeg håper du kan svare på.

Hvilken type rom/leilighet bodde dere i? Har utrolig lyst på 2-romsleilighet med takterrasse og jacuzzi, men vet ikke om det er verdt den store prisforskjellen?

Er det bra lekeplass der? Finner ingen bilder av den på nettet...

Var vannet i barnebassenget varmt eller kaldt? (Har en litt pysete 3-åring som helst vil ha lunket vann å bade i, hehe)

Hadde dere måltider inkludert? Synes det var utrolig dyrt med kr 7.750 for frokost for vår familie (2 små barn som spiser veldig lite) for 2 uker. Vi liker å gå ut for å spise middag, så all inclusive er ikke aktuelt for oss. Men hadde vært greit å ha inkludert frokost.

Vi hadde toroms leilighet, men ikke takterrasse.. Vi har bestilt samme type rom nå, var jo bare på rommet etter guttungen la seg, så synes ikke det er verdt det prishoppet (kanskje dere er mer i leiligheten enn vi var?).

Det er ett stort apparat med sklier og div klatreting, trampoline, hoppeslott, bordtennis+ (ligger noen bilder på Facebook siden dems).

Godt og varmt i alle bassenger. Showet med Buffo og sjørøverene i barnebassenet hver dag (kl.17?) Var en stooor hit for 4åringen.

Vi hadde all inclusive, men skal bare ha halvpensjon neste gang. Veldig god mat på alle restaurantene, men følte at vi "måtte" spise der siden vi alt hadde betalt liksom.. Ønsker å prøve noen av restaurantene i området også.

Frokost buffeen var veldig bra, utrolig mye god og variert mat.

Jeg anbefaler sunwing alcudia- magdalenabygget!

Magdalena har veldig få leiligheter men eget svømmebasseng som man nesten får for seg selv.

Tror folk ikke vil bo der fordi det ligger på andre siden av gaten. Men vi synes det er beste stedet å bo der. Veldig rolig og fint. Det tar ca 30 sek å gå til hovedbygget og stranden.

Jeg var på Viva Tropica med ei på fem og det var et eldorado for barna og hun storkoste seg. Fine rom, bra renhold, fint bassengområde, eget barnebasseng område med sjørøverskute mm, lekeplass og nærme sentrum osv.

Anonymous poster hash: 6741a...1bf

Jeg har også vært på viva zafiro. Jeg hadde droppet takterrassen, det er trolig altfor varmt å være oppå der... vi var der i begynnelsen av august og så knapt noen som brukte takterrassen og jaccuzzi.

Det er mange ulike nasjonaliteter her og sønnen min på 5 år i fjor var ikke i noe klubb. Han lekte en del på lekeplassen etter vi hadde spist middag. Det var en fordel med alle inclusive- vi fikk matro og han lekte og klatret på lekeplassen. Bare husk evt å sette dere i nærheten av denne. Vi var også på at la carte restaurantene 3 kvelder, men da ble det mas om å gå ned så han kunne leke.

Det er også show om kvelden, begynner vel klare 21 tror jeg. Sønnen vår synes det var veldig gøy og mange som var yngre var der også.

Badestranden i Alcudia klarer jeg ikke helt å anbefale. Det er en ufyselig lukt helt inne i bukten og man må gå et langt stykke for å få bedre sand og ingen lukt. Men dere har kanskje med vogn/trille - evt kan dere leie på hotellet.

Fresht og flott hotell- kos dere om dere reiser dit!! 😊

Anonymous poster hash: fca80...d0c

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen! Ser ut som det ikke kan bli feil uansett hvilket av de hotellene vi velger :) Evt. takterrasse og jacuzzi tenker jeg kunne vært kjekt å ha på kveldstid etter at ungene har lagt seg. De er såpass små at de legger seg nok ca kl 20-21 i ferien. Men koster såpass mye ekstra, så spørs om det ikke er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...