Gå til innhold

lifesum

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat begynt å registrere hva jeg spiser - og skjønner ikke helt noen ganger hvordan den rater måltidet..

Til frokost i dag har jeg spist:

2 små rundstykker - grove hjemmebakte havrerundstykker

1 med hamburgerrygg og norwegia ost

1 med hamburgerrygg og agurk

1 kopp kaffe med litt melk

1/2 juice (for å svelge ned trankapslene)

Men life sum sier dette er on track med tanke på kalorier, men jeg får likevel surt fjes ("high in calories, saturated fat, sugar, sodium, or a combination of them all"). 

Hva er det som er så usunt med frokosten over - og hvordan kunne jeg eventuelt ha gjort den sunnere?

Anonymous poster hash: 86077...98d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juice er jo ikke sunt, mye sukker. Ville byttet det ut med vann. Usikker, men du har nok fått i deg 1/3 av dagens kcal-behov. 2 rundstykker på diett er mye. Ville byttet ut med 3 knekkebrød f.eks.

Anonymous poster hash: d3649...94a

Skrevet

Juice er jo ikke sunt, mye sukker. Ville byttet det ut med vann. Usikker, men du har nok fått i deg 1/3 av dagens kcal-behov. 2 rundstykker på diett er mye. Ville byttet ut med 3 knekkebrød f.eks.

Anonymous poster hash: d3649...94a

1/2 glass juice - ca 0,5 dl kan umulig være det som alene velter denne frokosten?

De to rundstykkene er veldig små - tilsvarer en vanlig skive brød vil jeg tippe.

I følge appen har jeg spist 394 kalorier! Så ca 1/4 av dagens kaloribehov!

Men hvis vi glemmer mengde - hva med grove rundstykker, hamburgerrygg og norwegia er det som ikke er sunt?

Har jeg misforstått fullstendig?

Jeg trodde litt ost er sunt?

Jeg trodde også at hamburgerrygg var magert og sunt?

Anonymous poster hash: 86077...98d

Skrevet

Sleng på litt mer grønnsaker, paprika, tomat eller avokado, så blir lifesum mye blidere.

Skrevet

Veier du maten, eller bruker du standard vekt?

Min erfaring er at det jeg tar i mengde som skal tilsvare en standard porsjon ofte er langt mindre vektmessig. Eksempelvis kaffe. Legger jeg inn o,d dl lettmelk som jeg har i kaffen, er det halvparten av det  å legge til en kopp kaffe med melk i appen

Tror det som knekker deg her er at hamburgerryggen er salt (bytt til kokt skinke eller kyllingfilet) og at ost inneholder mye fett. I tillegg er det lite grønt på frokosten, så kanskje legge på mer tomat/paprika? litt jus er bare bra! Så lite jus tilsvarer gjerne en frukt :)

Men 400 kcal til frokost er i overkant om man skal ned i vekt, kutt ost er mitt råd.

Anonymous poster hash: 12562...e46
Skrevet

Du kan scanne varene og veie alt.

Da er du sikker

Anonymous poster hash: 63a59...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...